Site-ul dedicat denominarii nu raspunde la mail-uri

Singurul mijloc de informare oficiala cu privire la denominare este un site mediocru realizat de BNR (www.denominare.ro), atit in privinta graficii cit si a continutului in informatii despre leul nou. Un site care, in afara de putinele informatii pe care le putem gasi, de altfel, si pe alte site-uri de banci sau chiar pe Ghiseul Bancar, nu ofera informatii suplimentare sau un mod de comunicare interactiva cu publicul, dupa cum s-ar fi asteptat toata lumea.

Singura modalitate de a pune intrebari despre problemele denominarii este o adresa de e-mail (denominare@bnro.ro), ascunsa undeva in sectiunea Intrebari frecvente. Bine macar ca exista si asta, ne-am spus atunci cind am avut de adresat citeva intrebari celor de la BNR responsabili cu aplicarea denominarii. Astfel ca am trimis, pe 22 aprilie 2005, un e-mail la aceasta adresa, cu o intrebare simpla (Citi lei noi voi primi la un curs de schim actual 1 euro-38.405 ROL?). Am asteptat toata ziua raspunsul, dar degeaba. Asa ca in ziua urmatoare am mai trimis aceeasi intrebare pe adresa respectiva, gindindu-ma ca nu a fost receptionata. Insa nici de data aceasta nu am primit nici un raspuns. Am mai incercat o data, pe 16 mai, cu speranta ca intre timp reprezentantii BNR au apucat sa citeasca, presupunem, sutele de mail-uri, insa degeaba. Nici pina acum nu am apucat sa aflam raspunsurile la niste intrebari esentiale despre noii lei.

Nu exista un numar de telefon destinat denominarii

Am cautat o modalitate mai simpla de a afla informatii despre leul nou, de exemplu la un numar de telefon, insa pe site-ul denominarii nu exista asa ceva. Oare nu era mult mai eficient daca BNR instituia o linie verde special dedicata denominarii? Dar, probabil ca specialistii de mare talie ai bancii centrale sunt prea ocupati cu conferintele si seminariile pentru a se gindi la oamenii obisnuiti care au nevoie de informatii utile despre noii lei.

Oamenii nu stiu cum sa foloseasca noii lei

Lipsa de informare a publicului cu privire la denominare este exemplificata si de un recent sondaj de opinie realizat de Asociatia pentru Protectia Consumatorului.

Acesta reliefeaza ca 76 la suta din bucuresteni prefera sa primeasca restul doar in leul greu, 32 la suta au gresit la exprimarea in bani a sumei de 0,5 lei grei, 29 la suta apreciaza ca nu este necesara denominarea, alti 29 la suta au gresit la conversia in bani a sumei de 0,05 lei grei, iar 27 la suta au gresit la calcularea unui rest de 90 de bani.

Dintre problemele anticipate de consumatori, rezultatele arata ca 23 la suta din bucuresteni cred ca vor fi neplaceri cu primirea restului, iar 24 la suta considera ca vor avea dificultati cu conversia dintre leul greu si leul vechi. Studiul a fost realizat in perioada 5-10 mai 2005, pe un esantion de 150 de persoane.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*