Bancpost foloseste CNP-ul pentru a identifica potentialii clienti
Unul dintre cititori ne-a sesizat faptul ca recent, pe site-ul Bancpost a aparut un anunt prin care banca isi invita clientii sa se aboneze la un newsletter electronic cu informatii despre produsele bancii. Insa, spre deosebire de alte astfel de servicii de informare oferite de banci, pentru a te inscrie la newsletter-ul Bancpost trebuie sa introduci, pe linga nume, prenume si sucursala la care esti client, codul numeric personal (CNP). „Nu este asa!”, ne-a asigurat Rebeca Georgescu, Coordinator Promotion in cadrul diviziei Marketing & Product Development de la Bancpost. Si pentru a sustine afirmatia, oficialul bancii ne-a invitat la o demonstratie pe viu.
Impreuna am accesat site-ul Bancpost, cu intentia de a ne inscrie la newsletter. Pe pagina respectiva, la sectiunea „Sucursala Bancpost:(unde aveti deschis contul ca persoana fizica)”, nefiind client al bancii, poti introduce in casuta de raspuns un „nu” simplu, care iti asigura continuarea operatiunii de inscriere. „In privinta CNP-ului, lucrurile sunt la fel de simple. Daca nu doresti sa introduci acest numar, tastezi acelasi
Intr-adevar, completand aceste date, am devenit abonat la newsletter. „Bine, dar totusi de ce solicitati acest CNP. Ce faceti cu datele pe care unii viitori abonati vi le furnizeaza?”, ne-am simtit obligati sa intrebam. Oficialul bancii ne-a precizat ca CNP-ul, prin structura informatiilor pe care le contine – mai ales sexul si data nasterii – constituie un element de personalizare a newsletterului si de dezvoltare a unor subiecte de interes pentru diferite grupe de varsta. De exemplu, toate doamnele si domnisoarele abonate au primit de 1 Martie o felicitare de la Bancpost.
In concluzie, eu insumi m-am abonat la newsletterul Bancpost inscriind in formularul de abonare numai informatiile pe care am fost dispus sa le ofer bancii. Si a mers!





