Odata cu extinderea segmentului de retail al pietei bancare, s-a dublat numarul plangerilor formulate de clienti din cauza calitatii slabe sau a incorectitudinii unor servicii, scrie Ziarul Financiar.
Potrivit unui sondaj realizat pentru Asociatia Romana a Bancilor (ARB) de o echipa de consultanti finantata de Banca Mondiala, bancile ar putea inregistra anul acesta circa 10.000 de reclamatii, din care peste 90% se concentreaza la cele mai mari trei banci de pe piata.
Aproape jumatate din plangeri sunt legate de tranzactiile cu carduri – fraude, procesari incorecte, blocari nejustificate ale conturilor. O treime din reclamatii au drept obiect contracte de credit, in timp ce problemele legate de tranzactiile cu cardul la bancomate reprezinta inca 8% din totalul plangerilor formulate de clienti.
Sotul meu a facut un credit la BCR in ianuarie 2006 si l-a refinantat prin Piraeus in mai 2007; la Piraeus am facut un credit mai mare pe o perioada mai scurta de timp. Procedura a fost urmatoarea: noi am depus toata documentatia ceruta si am urmat intocmai instructiunile. Piraeus-ul mi-a dat toti banii in mana, am achitat la BCR tot imprumutul (cu toate comisioanele stabilite) si, din intamplare, descoperim acum, dupa un an, ca BCR-ul nu ne-a inchis contul si ei si-au luat rata lunara din toata suma noastra.
Dupa zile intregi (aproape o luna) de plimbare intre cele 2 banci, noi nu am gasit nici o rezolvare favorabila; BCR-ul spune ca Piraeus-ul trebuia sa vireze banii direct la ei si sa faca adresa de inchidere de cont si, numai dupa confirmarea inchiderii sa ne dea diferenta de bani, Piraeus-ul zice ca noi nu trebuia sa ridicam banii de la ei si ca trebuia sa facem adresa de inchidere de cont.
In momentul de fata, ratele reale la banci depasesc 75 % din salariu si, problema cea mai mare este ca noi avem in contul BCR un deficit de 3000 lei, dobanda pe care banca si-a luat-o din banii pentru rambursarea anticipata.
Trebuie sa mentionez ca dosarul nostru de la Piraeus nu este complet si nici corect intocmit; scuza celor de la banca pentru acest lucru a fost ca persoana care s-a ocupat de credit nu mai lucreaza la ei. Nici cei de la BCR nu sunt mai prejos; nu imi gasesc contractul de credit (exemplarul nostru a fost cerut la un moment dat al refinantarii de Piraeus si nu e de gasit nici acolo) si oricum cealalta banca trebuie sa se ocupe de rambursare.
Daca ati inteles ceva din scrisoarea mea redactata generic si disperat, va rog sa-mi raspundeti cel putin la fel de generic; nu este corect ca pentru o suma de bani sa platesc 2 randuri de dobanzi. Daca noi suntem cei care trebuie sa dam banii inapoi, asta se va rezolva tot cu un credit si, implicit cu dobanda. Ce interes aveam noi, care putem demonstra prin extrase de cont ca am depus suma integrala la BCR si ca din acea zi nu ne-am mai atins de nici un ban de la BCR, sa nu inchidem contul daca ne-ar fi spus cineva? Aceasta incompetenta, falsul in acte, inselaciunea nu vor ramane nepedepsite!
Iulia Neagu
Am facut si noi un credit la BCR, in urma cu 2 ani pentru cumpararea unei locuinte. Am achitat avansul de 25%din valoarea creditului, am platit toate comisioanele posibile si intr-un final ne-au acordat imprumutul, si anume 42000lei.Am platiti in doi ani o rata de 412lei pe luna deoarece am avut dobanda fixa de 8,5%in primii doi ani, insa si in acest timp nu plateam fix niciodata, intotdeauna cu 1, 2 lei mai mult.La un imprumut de 42000 pe o perioada de 211 luni (17 ani si 7 luni) conform calculelor BCR avem platit cu( rata fixa ) 84000, adica dublu decat am imprumutat. Din momentul in care am implinit 2 ani ni s-a recalculat rata si platim lunar 585lei, inapoindu-le in cele 187 de luni care ne-au mai ramas 110091.5lei.(aproape triplu)Intreb care este defapt adevarata dobanda practicata de cei de la BCR? E posibil la un imprumut sa platesti triplu? Mai exista vreo banca la care sa se plateasca atat de mult?
OAMENI BUNI FERITI-VA DE EURO LINE .E O BANCA CU SEDIU DOAR IN BUCURESTI,FUNCTIONEAZA CU CIRCUIT INCHIS SI FURA PE FATA.PT UN CREDIT DE 1800 DIN 2005 AM PLATIT DE 5 ORI SUMA.CIND I-AM RUGAT SA NE SPUNA CIT TREBUIE SA ACHITAM PT A TERMINA CREDITUL NE-A DUS CU VORBA O SAPTAMINA CA APOI LA INSISTENTELE NOASTRE NE-A SPUS CA DACA PLATIM 2400 LEI INCHEIEM SOCOTELILE CU EI SI TOTUSI IN PLICUL CARE NI L-A TRIMIS PRIN POSTA SCRIA CA MAI AVEM DE PLATIT 1400LEI.DUPA CE CRITERII SI CE LEGI FUNCTIONEAZA ACEASTA BANCA?
Sunt client al Bancii Transilvania.Am card de salariu si master card.Din motive personale nu am achiat la timp suma minima datorata pe cardul master card.Banca mi-a oprit tot salariul pe luna septembrie si mai mult de jumatate pe luna octombrie.Doresc sa aflu de la dvs. un punct de vedere si anume daca e posibil sa fie retinut tot salariul Eu cu ce traiesc? Sunt de acord sa se retina o anumita suma, dar nu tot.In lumea civilizata se plateste esalonat, la BT se ia tot, mai au sa ne ia viata.In plus compotamentul salariatilor e jalnic.
Astept un msg.
Cu stima , Mihai Robert Cristian
Am avut si eu un credit ipotecar la BCR Pe atunci in 2003 nu era comision de ramburs. anticipata si nici comision administrare cont.L-am rambursat cu 6 ani mai repede decat trebuia.Odata cu ultima rata am cerut sa-mi inchida contul dar mi s-a spus ca nu e nevoie ca se inchide automat dupa 3 luni daca nu are activitate.Dupa 2 ani aflu intamplator ca am de achitat comision administrare cont, deci contul nu l-au inchis asa cum au spus si,,,,,,,,,,,, fraierul adica eu trebuie sa achit respectiva suma si sa fac cerere ca sa=mi inchid contul.Deci pe parcursul derularii creditului nu am avut comision adm.cont dar mi l-au introdus dupa ce creditul a fost achitat in intregime soldul fiind o..Nici macar nu m-au anuntat.Nu stiu cum sa mai fure de la bietii oameni!!!! De ce nu=i obliga nimeni sa anunte dupa 3 luni ca au de plata??????????????????ANPC ul ce face?????
Sunt profund dezamagita de serviicile BCR si ma refer in special la serviciile angajatelor din Iulis Mall Timisoara.
Am facut o cerere de extragere a unei sume putin peste 50.000 de euro in data de 25.11.2010. Cerea de ridicare a banilor era pentru ziua de luni 29.11.2010 ora 11-12 (Am lasat si numarul de tel. pt a fi contactata in caz de nevoie). Am ajuns la ora 11 , \”Doamnele\” de acolo fara nici un stres si cu o nonsalanta mare au spus ca nu au venit banii si ca ele nu stiu la ce ora ajuge masina deoarece nu stiu traseul masinii. Aveam nevoie de bani deoarece urma sa cumpar un imobil si deja stabilisem programare la notar in ziua respectiva. Ia banii de unde nu-s.
In orice caz, am amanat pe toata lumea pe ziua urmatoare (notar – vanzator).
A doua zi, am mers la banca, iar doamna care in mod normal se ocupa de contul meu, s-a gandit ca ar fi ok sa strige in gura mare in sediu catre celalalta colega a sa ca \” vezi ca au venit domnii sa ridice 50.000 E\”, sucursala fiind plina de clienti.
Poate unora nu li se pare grav, dar eu va spun sincer am incremenit. Nu cred ca este profesional. Oricand cineva iti poate da in cap pt o suma asa mare. Mai ales in ziua de ai cand iti dau in cap si pentru sume mai mici.
Sunt dezamagita, ca se misca si incet. A luat mai bine de jumatate de ora sa completam 3 foi cu date personale si intr-un final sa incasam banii (bineinteles nu intr-un birou separat).
Am primit la o suma asa de mare multe bacnote de 50 E, imaginati-va,100E si vreo cateva de 500 E.
Intr-un sfarsit am ajuns cu banii la notar am semnat contractul, am dat banii si apoi am mers cu vanzatorul la o alta banca sa plateasca ipoteca pe apartament, in vederea radierii acesteia. Acolo am descoperit ca au fost refuzate cateva bacnote (unele erau rupte altele lipite cu scotch , altele prea albe). Cum se poate ca o banca sa iti ofere asemenea bani?
Ajunsi inapoi la BCR cu banii pt ai verifica pe toti, ni s a spus ca se poate face conta cost pt fiecare bacnota.
E trist ce se intampla, ca unii oameni pot si atat de lipsiti de profesionalism si iti pot da atata bataie de cap si umblatura degeaba pt ca pana la urma sunt niste incompetenti.
P.s. Faceti recamatii. Trebuie sa incercam sa schimbam mentalitatea! Nu va fie frica, nici rusine. Aveti grija de voi.
Sunt client vechi BCR. In urma cu doi ani, am incheiat un contract de asigurare UL. In urma cu un an, am dorit sa/mi retrag banii, fie si partial si cu o penalzare, din simplul motiv ca nu aveam loc de munca. M/am interesat daca pot face retragerea inainte de termen. Mi s/a promis ca se vor interesa. In cele din urma, dupa ce au trecut saptamani intregi de NEPASARE mi s/a spus, atentie, ca O SINGURA PERSOANA, din tot sediul central stie raspunsul la aceasta intrebare. Dupa alte saptamani, in care am fost de nenumarate ori la sediul unde o incheiasem, am stat pe telefoane de dimineata pana seara, ca sa aflu, dupa patru luni, ca retragerea banilor se poate face abia dupa doi ani. Am intrebat daca pot retrage banii fie si cu o penalizare. Mi s/a raspuns sec ca nu se poate, ca s/ar crea un precedent. In astfel de situatii, stiti ce se intampla. Zis si facut, am revenit dupa doi ani, la 1 aprilie a.c. Am inceput formalitatile de cereri etc etc pentru retragerea partiala. Mi s/a gresit formularul si am fost anuntat ca trebuie sa/l refac. Nu din vina mea, asa mi se spusese. De fiecare data mi s/a spus ca dureaza 3/5 zile… Cinci, apoi alte cinci si tot asa. La un moment dat mi s/.a spus ca EI ORICUM AU TOT DREPTUL SA SOLUTIONEZE CEREREA IN MAX. 30 de zile. Sa fim seriosi, astazi, cand fac reclamatia, este 6 mai. De la safrsitul lui martie nu e nevoie sa fim mari matematicieni sa descoperim ca au trecut 30 de zile….Astazi e vineri, mai trec doua zile, pentru ca, deh, e weekend, pana luni, cand porbabil se vor ocupa si de banii mei. si chiar sunt banii MEI, nu e vorba de credit sau de imprumut… Mi s/a spus ca „nu au apucat sa imi bage si banii mei la plata”, si astazi se lucreaza doar pana la 16:30 ???? Vinerea scurta ( o inventie de altfel romaneasca). Fiecarui segment care a trebuit sa verifice i/a trebuit in medie o saptamana sa dea o semnatura. In conditiile in care anul trecut le/am facut reclamatie ca dupa 4 luni au fost in stare sa/mi dea un raspuns… Atat, un raspuns ! Probabil sunt hotarati sa se joace cu nervii si sanatatea mea, ca sa se razbune pentru ceea ce de fapt a reprezentat indolenta si lipsa lor de profesionalism. Au interminabile sedii in tara, au ditamai turnul in Calea Victoriei, au n si n angajati. Daca pentru restitutirea partiala le trebuie o luna si jumatate, de ce se mai lauda ca dau credite in 24 de ore ? In alta ordine de idei, e a doua reclamatie pe care o fac BCR/ului (a doua si din viata mea, de 46 de ani), prima fiind facuta tot BCR/.ului. Nici macar in vremea comunismului, cand eram „educati” sa nu ne plangem nu am intalnit atata LIPSA DE PROFESIONALISM SI NEOBRAZARE. Practic, am fost cobaiul lor. Nu cunosc nici ei legile lor interioare si le afla abia dupa ce fac eu reclamatii. Dupa care ma informeaza cu nonsalanta ca, citez: „Acum am aflat si eu”.
d-le andrei razdolescu, atata timp cat luati bani imprumut si uitati sa ii inapoiati ar fi bine sa va abtineti de la a mai face comentarii de prost gust la adresa unor institutii sau persoane. va multumim anticipat pentru intelegere !
buna ziua,propun pe angajata model pe 2013 pe doamna Manuela Agafitei consilier client zona rapida bcr traian piatra neamt deoarece favorizeaza nepotismul bancar iar clientul de rand este umilit la ghiseu…am stat 1 ora pt a plati o taxa pt permis in 2013 ….pe motiv ca pt muritorii de rand nu merg programele…doar pt rude si nepoti…!! mentionez ca toate acestea se pot proba cu camerele bancii …nu am fost lasat sa fac reclamatie la banca vad ca personalul este foarte unit…..in fine clientii vad ca ocolesc tot mai mult brc iar eu nu stiam de ce …va multumesc!!