Produsele bancare preferate de clientii persoane fizice ai bancilor romanesti sunt cardurile de debit, cardurile de credit si conturile curente, se arata intr-un studiu comandat de ING. Aproape 50% din clientii bancilor au carduri de debit, peste 38% sunt posesori de carduri de credit, iar circa 26% au deschise conturi curente.
Alte produse si servicii cu grad semnificativ de utilizare sunt creditele de consum (18,4%) si depozitele bancare (12,6%). Beneficiarii creditelor ipotecare reprezinta aproximativ 3,2% din cei chestionati, in timp ce doar 1% au utilizat servicii de Internet Banking. Sub un procent (0,6%) din repondenti folosesc de servicii de mobile banking.
„Rezultatele arata faptul ca bancile mai au multe de facut pentru diversificarea ofertei si in acelasi timp pentru informarea consumatorilor cu privire la beneficiile pe care le aduc anumite produse si servicii”, a declarat Misu Negritoiu, director general adjunct al ING Bank, citat de presa.
„Numarul mare de detinatori de carduri de credit si de debit este un semnal pozitiv al maturizarii pietei din punctul de vedere al modalitatilor moderne de plata, dar procentajul mai scazut de utilizatori de conturi curente indica faptul ca oamenii sunt inca destul de reticenti in privinta utilizarii bancilor in mod curent,” a mai spus Misu Negritoiu.
Studiul ING mai arata ca 30% din venitul lunar mediu al unei familii este utilizat pentru plata facturilor de intretinere, energie electrica, etc, iar alte 26 de procente, pentru hrana.
„Bancile vor trebui sa joace un rol mai substantial in administrarea banilor clientilor lor, si aici nu ma refer doar la economii. Pe masura ce oamenii muncesc tot mai multe ore pe zi, bancile trebuie sa propuna solutii viabile, oferind oamenilor un program de lucru flexibil, si posibilitatea de a-si administra independent si eficient platile pe care le au de facut”, a adaugat Misu Negritoiu.
ING a realizat acest studiu in perspectiva lansarii unor noi produse bancare pentru persoane fizice.