MasterCard PayPass ofera consumatorilor o alternativa convenabila de plata, prin care cumparaturile de valoare mica sunt realizate rapid, in deplina siguranta si usor. Consumatorii nu mai trebuie sa aiba la ei maruntis, sa treaca cardul prin cititor sau sa semneze chitante pentru cumparaturile PayPass care au o valoare mai mica de $25 (pentru cumparaturile de peste $25 se va cere semnatura si se va emite chitanta si pe viitor). Utilizand MasterCard PayPass, consumatorii nu fac decat sa arate noul lor card Garanti Bank MasterCard cititorului PayPass instalat la comerciantii participanti in program si apoi pot pleca.
“Platile contactless au un rol semnificativ privind inlocuirea numerarului in cadrul comertului european, iar lansarea MasterCard PayPass cu Garanti Bank reprezinta un pas important legat de utilizarea unei alternative rapide, convenabile si sigure la numerar pe piata europeana”, spune Javier Perez, Presedinte MasterCard Europe.
“Dupa succesul inregistrat de MasterCard PayPass in SUA, in locatiile in care se platea numai cu numerar, suntem incantati ca Starbucks, Burger King si Cinebonus se numara printre comerciantii din Turcia care fac parte din program. In 2006, MasterCard aduce platile contactless in Europa. Atat pentru emitenti, cat si pentru comercianti, tehnologia de plata contactless este revolutionara pentru ca are puterea de a schimba comportamentele de consum”, a adaugat Perez.
Potrivit datelor MasterCard, valoarea medie a unei tranzactii PayPass, de credit sau debit, este de aproximativ $20. Consumatorii utilizeaza, de asemenea, cardurile lor de plata mai des daca aceste instrumente sunt compatibile PayPass, adica, in medie, cu 18% mai des. Aproximativ 75% din toate tranzactiile PayPass sunt pentru cumparaturi de sub $25 si aproximativ 45% sunt pentru cumparaturi de sub $10.
Bancile din Turcia s-au aflat mereu printre primele institutii financiare care au introdus noi produse de plata. Colaborand cu MasterCard, ele au fost primele din Europa care au lansat carduri virtuale sau carduri multibranded. Acum, ele vor fi primele care lanseaza MasterCard PayPass in Europa.
O serie de programe PayPass sunt in derulare in 10 tari din intreaga lume. Teste si implementari PayPass au fost anuntate in Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Japonia, Coreea, Liban, Malaezia, Australia, Taiwan si Filipine, alte programe urmand a fi implementate pe parcursul anului 2006.
La sfarsitul trimestrului doi 2006, erau aproape 10 milioane de carduri si dispozitive PayPass pe piata si aproximativ 32.000 de locatii ale comerciantilor din toata lumea care acceptau PayPass, printre care McDonald’s, 7 Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz si Regal Entertainment Group. Interesul manifestat fata de tehnologia PayPass nu s-a limitat numai la locatiile comerciantilor. Tehnologia s-a dovedit a fi populara in locatiile sportive, programul PayPass fiind acceptat acum pe stadioanele Major League Baseball si National Football League, precum si la numeroase evenimente de golf.
La inceputul anului, MasterCard a primit doua premii Breakthrough din partea revistei Card Technology, in cadrul conferintei CardTech/SecurTech industry. MasterCard a fost premiata pentru „Cea mai importanta implementare” pentru programul PayPass, iar Art Kranzley, executive vice president, Advanced Payments Solutions, a fost desemnat „Persoana cea mai vizionara a anului”. In plus, ca recunoastere a succesului sau in promovarea platilor contactless prin intermediul programului inovator PayPass, MasterCard a primit premiul „2006 Market Penetration Leadership”.
Pentru mai multe informatii despre MasterCard PayPass, vizitati www.mastercard.com/paypass.
Despre MasterCard Worldwide
MasterCard Worldwide promoveaza comertul global oferind o legatura economica esentiala intre institutiile financiare, companii, posesori de carduri si comercianti, in intreaga lume. In tripla sa calitate de francizor, procesator si consilier, MasterCard dezvolta si sustine solutii de plata, proceseaza aproape 14 miliarde de tranzactii in fiecare an si ofera analize specializate si servicii de consultanta catre institutiile financiare care ii sunt cliente si comercianti. Prin intermediul marcilor sale MasterCard®, Maestro® si Cirrus®, MasterCard Worldwide ofera servicii clientilor si companiilor din peste 210 tari si teritorii. Pentru mai multe informatii accesati www.mastercardworldwide.com.