Exodul bancilor se datoreaza, cu precadere, orientarii a tot mai multi operatori din piata spre segmentul de retail. Al doilea motiv este constituit de faptul ca bancile au inteles ca au nevoie de o „expunere” cat mai mare pentru a-si dezvolta portofoliul de clienti. Pentru a fi cat mai aproape de potentialii „cumpaatori”, bancile au fost nevoite sa investeasca masiv in extinderea retelelor teritoriale. Un exemplu in acest sens il reprezinta Banca Romana pentru Dezvoltare – Groupe Societe Generale, care isi va extinde reteaua, pana la sfarsitul anului 2005, cu 100 de agentii, unitati mici, plasate atat stradal, cat si in interiorul unor institutii precum universitati si ministere sau in centre comerciale, denumite generic „BRD Expres”. Si Piraeus Bank isi va deschide, pana in 2006, 42 de sucursale in tara noastra. In prezent, institutia financiara isi desfasoara activitatea prin 8 unitati situate in Bucuresti (3), Targu Mures, Timisoara, Ploiesti, Galati si Brasov. Potrivit strategiei noului actionar majoritar – grupul elen Eurobank, Banc Post tinteste pentru urmatorii cinci ani ocuparea pozitiei a treia pe piata de profil. Pentru realizarea acestui deziderat, institutia bancara a alocat, pentru perioada 2004-2007, fonduri totale de 30 milioane de euro. Strategia Banc Post urmareste si reasezarea retelei de sucursale in functie de eficienta, ceea ce presupune constructia unui nou sediu central, reamenajarea mai multor unitati si extinderea retelei din Bucuresti, Timisoara si Constanta. O alta banca in expansiune este ING Bank, care va deschide 45 de noi birouri, pana la sfarsitul anului curent. Unitatile, care sunt destinate in special operatiunilor de retail, vor fi amplasate la Constanta, Timisoara, Brasov, Bacau, Pitesti, Ploiesti, Cluj-Napoca si Iasi. Banca Comerciala Carpatica vrea sa lanseze pana la finalul lui 2004 alte trei sucursale in Bucuresti, care se vor adauga retelei sale de 53 de unitati operationale. Si anul viitor, BCC are in proiect inaugurarea a inca 10 obiective. ABN AMRO a lansat de curand divizia de Consumer Banking, care va fi extinsa la nivelul intregii tari prin filialele bancii existente in alte 14 orase ale Romaniei. Costul deschiderii unei unitati se situeaza intre 150.000 si 300.000 euro, in functie de profilul unitatii respective. Banca Transilvania a sarbatorit in luna septembrie a.c. performanta de a avea o retea teritoriala compusa din 100 de sucursale si agentii in intreaga tara, eveniment marcat prin inaugurarea Agentiei Pata, in Cluj Napoca. „Dezvoltarea in aceasta localitate, si nu numai, va continua, planul de extindere a BT cuprinzand o serie de alte proiecte importante”, a declarat Robert Rekkers, director general al Bancii Transilvania, care in momentul de fata are o retea de 104 unitati. La randul sau, Alpha Bank va investi cel putin 35 miloane de euro in dezvoltare, in urmatorii doi ani, a anuntat presedintele bancii, Elefterios Ioannou. Fondurile vor fi folosite pentru dezvoltarea retelei informatice si deschiderea de noi sucursale in Romania. Si Eurom Bank, care are un portofoliu de 30 de sucursale situate in cele mai importante centre economico-financiare, urmareste in viitor cresterea numarului acestora. Strategia de dezvoltare a RoBank pentru urmatorii cinci ani are in vedere consolidarea segmentului de retail si atingerea unei cote de piata de 4-5%. Noul proprietar al bancii – OTP Bank – a anuntat intentia de a consolida activitatea RoBank in sectorul de retail, prin crearea unei retele de 100 de unitati. Banca Romaneasca intentioneaza ca pana la sfarsitul anului curent sa-si extinda reteaua teritoriala cu inca 10 sucursale. Institutia financiara are in prezent o retea de 27 de sucursale si agentii. Si Casa de Economii si Consemnatiuni vrea sa investeasca masiv in dezvoltarea unor noi agentii si reamenajarea celor existente. „In strategia pentru urmatoarea perioada este inclusa pe primul loc conservarea retelei rurale”, a declarat presedintele CEC, Enache Jiru. UniCredit Romania are, in prezent, o retea teritoriala de 31 de unitati operationale, dintre care 12 in Capitala. „Vom continua deschiderea de noi sucursale pana la sfarsitul acestui an in vederea sustinerii si dezvoltarii activitatii, dupa ce in prima parte ne-am axat pe consolidarea retelei de unitati care s-a dublat in 2003”, sustin reprezentantii UniCredit Romania.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*