BRD da un milion de lei celor care se imprumuta
BRD a ales sa-si “premieze” intr-un mod original clientii care contracteaza in perioada 4-30 aprilie noul credit pentru nevoi personale, a carui denumire comerciala este „Expresso dublu”. Acestia beneficiaza de un cadou de un milion de lei in conturile de economii pe care le au deschise la BRD. Creditul „Expresso dublu” se acorda in euro si lei, la dobanzi de 9,5% pentru euro (dobanda variabila) si de 12,5% pentru lei (dobanda fixa), perioada de rambursare fiind de cel 10 ani. Valoarea maxima a imprumutului este de 30.000 de euro, respectiv 1,15 miliarde lei, creditul garantandu-se cu ipoteca asupra unei proprietati imobiliare. Accesul la credit este asigurat de venituri lunare in valoare de minimum 200 euro, constituirea unui avans nefiind necesara.
BCR si Raiffeisen Bank acorda bonusuri la cumparaturile cu cardul
Banca Comerciala Romana acorda cu prilejul Sarbatorilor de Pasti, in perioada 1 aprilie-31 mai, un bonus de 3% persoanelor fizice detinatoare de carduri de credit in lei BCR Eurocard MasterCard pentru platile efectuate cu card la cumpararea de bunuri si servicii de la comerciantii din reteaua BCR. Pentru a beneficia de acest bonus, clientii BCR trebuie sa efectueze lunar cumparaturi de cel putin 1.200.000 lei. Primirea bonusului se realizeaza prin creditarea conturilor utilizatorilor de carduri cu suma corespunzatoare, in prima zi lucratoare a lunii urmatoare celei in care s-au efectuat tranzactiile. La randul lor, posesorii de carduri Raiffeisen Bank beneficiaza de o reducere de 5% din pretul total al cumparaturilor efectuate prin intermediul cardului. Oferta este valabila in perioada 1 aprilie-15 mai 2005, la magazinele si benzinariile OMV, Mega Image, McDonald’s, Domo, Flamingo, Profi, Hollywood Multiplex, Diverta, Cris-Tim si Diana Supermarket (Braila). La promotie participa cardul de credit Raiffeisen Bank Standard, cardul de credit Raiffeisen Bank – Connex si cardul de credit Raiffeisen Bank Gold. Suma corespunzatoare bonusului va fi virata in contul de card al posesorului in primele 15 zile ale lunii urmatoare, pentru toate cumparaturile din luna curenta.
CEC isi crediteaza clientii in conditii speciale
Cu ocazia Sarbatorilor de Pasti, Casa de Economii si Consemnatiuni a lansat, incepand de vineri, 15 aprilie 2005, o oferta speciala a creditelor pentru nevoi personale: „Special 5.000” si „Special 20.000”, care se caracterizeaza printr-o dobanda foarte avantajoasa pentru clientii bancii si o perioada maxima de creditare de pana la 15 ani, se arata intr-un comunicat de presa al bancii. Astfel, pentru creditul „Special 5.000” se percepe o dobanda de doar 13,5%, in timp ce pentru creditul „Special 20.000” dobanda este de 12%. Aceste dobanzi sunt valabile pentru primele 6 luni de la acordare, dupa expirarea acestei perioade revenindu-se la o dobanda variabila. Oferta pentru aceste credite este valabila in perioada 15 aprilie – 6 mai 2005. Creditele se acorda la agentiile desemnate in acest scop, insa informatii despre ele se pot obtine la orice unitate CEC, se mai precizeaza in comunicatul de presa.
Bancile mizeaza de Pasti pe carduri, credite pentru nevoi si pe cele ipotecare/imobiliare
Pe langa ofertele speciale, bancile isi canalizeaza atentia in aceasta perioada pe anumite produse pentru care cererea este in crestere. Cum de Pasti romanii sunt tentati sa cheltuiasca cat mai multi bani si mai putin sa economiseasca, bancile marseaza pe produsele de creditare. Astfel, micul ecran, radioul, presa scrisa si internetul este invadat de promo-uri pentru creditele pentru nevoi, imprumuturile ipotecare/imobiliare si carduri.
Ce promoveaza bancile:
• BCR – pachetul de credite ipotecare-imobiliare si imprumutul pentru nevoi
• BRD – creditul pentru nevoi
• Banca Þiriac – creditul pentru nevoi
• ABN AMRO – creditul pentru nevoi
• HVB Bank – creditul pentru locuinta
• Bancpost si Raiffeisen– transferul de bani prin Western Union
• ING – creditul ipotecar
• UniCredit – creditul ipotecar
• CEC – creditele pentru nevoi personale
Nici socitatile prezente pe piata creditului de consum nu se lasa mai prejos
Romanii sunt tentati sa-si achizitioneze aparatura noua in preajma Pastilor, fapt pentru care in marile lanturi de magazine de produse electrocasnice (Flanco, Altex si Domo) forfota este mare. Tocmai de aceea, societatile de creditare prezente in aceste magazine se intrec in oferte care mai de care mai speciale. La televizor, spoturile publicitare ale principalelor societati de creditare (Credisson, ERS cu cardul Euroline si Estima Finance) te invita, uneori prea ostentativ, sa apelezi la un produs sau altul. Unul are inclusa “o rata cadou”, altul “doar in doua ore”, in timp ce toate se acorda “doar cu buletinul”.