Dorel Piti vrea sa aduca la Bancpost “o abordare moderna” in relatia cu clientii
Bancpost a reusit sa puna mana pe unul dintre cei mai buni bancheri in procesul de dezvoltare a unei retele teritoriale si a unei echipe profesioniste de functionari bancari.
Actualul director regional Bucuresti de la Banca Transilvania, Dorel Piti, va prelua din 15 decembrie 2005 postul de director general adjunct in Bancpost, urmand a avea ca pricipala responsabilitate in mod direct reteaua bancii.
Bancpost a simtit ca avea probleme importante in ceea ce priveste functionarea la capacitate maxima a retelei teritoriale, multe dintre agentiile acestei banci fiind neatractive, iar angajatii avand inca o mentalitate neprofesionista.
A demonstrat-o si Ghiseul Bancar in mai multe randuri, atunci cand a prezentat vizitele facute de redactori la agentiile Bancpost in calitate de potentiali clienti.
Dorel Piti are in spate o experienta de 3 ani pe un post similar celui de la Bancpost. “Ma uit cu mandrie in urma la cele realizate in ultimii trei ani in Bucuresti: 25 de unitati fata de 3 in 2002, un colectiv de 450 de angajati, un climat de munca propice pentru obtinerea unei performante sustenabile pe termen lung”, spune Dorel Piti.
Actualul director regional Bucuresti de la Banca Transilvania are satisfactia ca la BT a lucrat alaturi de manageri de valoare care pot prelua in mod firesc, fara probleme, conducerea operatiunilor in Bucuresti pe mai departe.
Despre noua sa provocare profesionala, Dorel Piti are numai ambitii: “Imi doresc sa contribui la consolidarea Bancpost-ului ca principal jucator in retail banking, la transformarea acesteia intr-o banca ce promoveaza in relatiile cu clientii sai o abordare moderna, calda, de real parteneriat”.
Despre Dorel Piti
Dupa 18 ani de rugby de performanta, a intrat in banking in 1994, primul job fiind in Banca Agricola. In 1999, odata cu venirea ABN AMRO in Constanta, a aplicat si a
obtinut postul de relationship manager in Sucursala Constanta al acestei
banci iar in vara lui 2001 a preluat conducerea sucursalei. “In ABN AMRO am invatat sa pretuiesc relatia cu clientii, am invatat sa-mi insusesc si sa aplic principii sanatoase de business ce au la baza valori precum: integritate, profesionalism, lucru in echipa”, subliniaza Dorel Piti. In 2002, la invitatia lui Ionut Patrahau si a lui Robert Rekkers, sefii
sai de pana atunci in ABN AMRO, s-a alaturat acestora intr-un ambitios proiect de restructrare si modernizare a Bancii Transilvania. A preluat postul de Director Regional, responsabilitatile sale vizand in principal eficientizarea si obtinerea de performanta in entitatile BT ce activeaza pe piata Bucurestiului, o piata complexa si deosebit de concurentiala. In perioada 2001 – 2003, Dorel Piti a urmat un program MBA dezvoltat de ASE Bucuresti cu Kennesaw University, Atlanta – USA. “Dupa trei ani de la preluarea operatiunilor BT in Bucuresti am considerat ca misiunea mea in aceasta organizatie s-a incheiat si am decis sa dau curs unei noi provocari profesionale, onorand invitatia
primita de la Bancpost pentru a ocupa postul de Director General Adjunct avand ca responsabilitate directa gestiunea activitatilor derulate prin reteaua bancii”, conchide Dorel Piti.
Dupa venirea lui Utku Ogrendil, Libra Bank s-a dezvoltat puternic pe retail banking
Preluarea de catre Utku Ogrendil, fost director retail banking la Banca Transilvania, a functiei de vicepresedinte la Libra Bank a fost de bun augur pentru aceasta banca, care si-a facut simtita prezenta pe piata produselor si serviciilor bancare adresate persoanelor fizice.
In acest an Libra Bank a inregistrat o crestere semnificativa a volumelor vanzarilor in toate segmentele de activitate ale bancii.
In comparatie cu sfarsitul lunii decembrie 2004, volumul creditelor acordate a crescut cu 156%, ajungand de la 18,05 milioane dolari la 46,2 milioane dolari. Volumul depozitelor constituite s-a majorat de la 27,38 milioane dolari in decembrie 2004 la 61,1 milioane dolari in septembrie 2005 (+123%).
Acest proces de crestere s-a reflectat atat in extinderea retelei teritoriale de sucursale cat si in dezvoltarea bancii la nivel de resurse umane. Astfel, in intervalul decembrie 2004 – septembrie 2005, numarul sucursalelor s-a dublat, ajungand de la 5 la 10, iar pana la sfarsitul anului Libra Bank va mai deschide alte 4 noi sucursale. In perioada de referinta, numarul angajatilor a crescut cu aproximativ 58%.
“Sunt foarte bucuros ca am venit la Libra Bank in aceasta perioada in care, asa cum spuneam, se construieste practic viitorul bancii. Astfel, folosind experienta mea anterioara in domeniul bancar, am sansa sa particip, sa coordonez si sa impulsionez inca de la inceput procesul de dezvoltare a Libra Bank. Experienta si succesul dobandite in cadrul sectorului medical ne-au determinat, la inceputul anului 2005 sa ne concentram atentia si asupra sectorului juridic, prin identificarea nevoilor specifice acestui domeniu. Astfel, Libra Bank a dezvoltat un proiect dedicat avocatilor, notarilor, executorilor judecatoresti, consilierilor juridici si magistratilor. Alaturi de aceste doua segmente – medical si juridic – pentru care oferim in continuare produse si servicii dedicate, ne-am orientat si catre sectorul IMM-urilor. IMM-urile reprezinta o sfera de maxim interes pentru Libra Bank, care a conceput o gama de produse dedicate acestui segment. Practic, toate produsele si serviciile oferite de Libra Bank si destinate persoanelor juridice vizeaza IMM-urile. Solutiile financiare oferite de Libra Bank au venit in intampinarea asteptarilor acestui domeniu, astfel incat, in prezent, creditele acordate de Libra Bank pentru IMM-uri reprezinta circa 65 % din totalul creditelor acordate catre persoanele juridice.
De asemenea, o data cu extinderea retelei teritoriale, mizam pe cresterea segmentului de clienti persoane fizice, carora ne adresam cu solutii de creditare si economisire flexibile si avantajoase”, declara intr-un interviu acordat Ghiseului Bancar Utku Ogrendil, imediat dupa preluarea functiei de vicepresedinte la Libra Bank.
Banca are obiective curajoase pentru 2006, Libra Bank propunandu-se atingerea unui numar total de 30 de sucursale deschise in Bucuresti si in tara, introducerea cardurilor si implementarea unui nou sistem IT de inalta performanta.
Despre Utku Ogrendil
Utku Ogrendil are o activitate de aproape zece ani in domeniul financiar si o importanta experienta internationala. A lucrat in companii internationale de renume, precum: Merrill Lynch Investments (filiala din Connecticut), Northwestern Mutual Life Investments (filiala din Connecticut) sau Global Investment (filiala din New York). In ultimii
ani, Utku Ogrendil a folosit si a adaptat experienta dobandita la realitatile pietei financiare romanesti. Si-a consolidat cunostintele si a dobandit experienta in sectorul bancar romanesc in cadrul Finansbank, unde a facut parte din conducerea departamentului de Marketing si Credit, iar in ultimii ani a detinut functia de director Retail Banking la Banca Transilvania. Noul vicepresedinte al Libra Bank a absolvit Universitatea Hartford din Connecticut cu specializarea Economie si Finante, iar
ulterior a efectuat studii postuniversitare in cadrul aceleiasi universitati si detine o diploma MBA in Management & Finante. Este de origine turca si vorbeste fluent romana si engleza.





