Facilitati de creditare pentru capital de lucru

Linii pentru finantarea capitalului de lucru (Overdraft)

• Scadenta -pana la 12 luni

• Trageri si rambursari multiple

• Finantare de creante sau stocuri

Credite pentru finantari ocazionale de creante

• Scadenta pana la 60 de zile

• Valoarea creditului reprezinta maximum 75% din valoarea creantelor cesionate

• Rambursari pe masura incasarii creantelor cesionate

Plafon de credite pentru finantari de creante

• Scadenta pana la 12 luni, revizuibila la fiecare 6 luni

• Trageri pe masura acceptarii creantelor cesionate

• Rambursari pe masura incasarii creantelor cesionate

Plafon non-cash

• emiteri multiple de scrisori de garantie si/sau avalizari efecte de comert, etc.

• Scadenta: 12 luni – revizuibil

Credite pentru finantarea stocurilor

• Se acorda pentru finantarea stocurilor temporare si sezoniere

• Scadente: pana la 6 luni

Credite pentru finantarea importurilor

• Se acorda pentru finantarea importurilor

• Scadenta pana la 12 luni

Credite pentru pre/post finantare exporturi

• Se acorda pentru prefinantarea sau postfinantarea exporturilor

• Limita- maximum 75% din valoarea facturilor/DVE si DIV aferente exporturilor realizate sau maximum 50% in cazul exporturilor neefectuate

Credite pentru investitii

• Se acorda pentru finantarea investitiilor productive

• In limita a maximum 85% din valoarea investitiei

•Termen mediu inclusiv perioada de gratie

Credite pentru cumpararea de actiuni

• Nu poate depasi 85% din valoarea actiunilor ce urmeaza a fi achizitionate

• Perioada de creditare de maximum trei ani

Finantarea operatiunilor de leasing

• Informatiile se transmit la cerere

Credite pentru finantarea echipamentelor medicale

• Se acorda medicilor, cabinetelor si clinicilor medicale pentru achizitionare de echipamente medicale si cheltuieli de amenjare a cabinetelor medicale proprii

• Perioada de creditare de maximum 4 ani pentru echipamente si maximum 5 ani pentru amenajari

• In limita a maximum 80% din valoarea investitiei.

Credite acordate din alte surse

Credite acordate din surse PHARE

• Se acorda intreprinderilor mici si mijlocii pentru investitii productive

• Scadenta: intre 1 si 6 ani, cu perioada de gratie de maximum 1 an

• Limita- pana la 500.000 EURO si pana la 85% din valoare investitiei

Credite SAPARD

• Se acorda pentru dezvoltarea agriculturii si imbunatatirea infrastructurii rurale.

• Ajutor financiar nerambursabil de 30%, 50% pana la 100%

• Perioada maxima de creditare: max. 5 ani.

Alte facilitati:

Garantii F.G.C.R. -(Fondul de Garantare a Creditului Rural)

• Garanteaza pina la 70% din valoarea creditului acordat de banca

• Garantia este valabila numai pentru industria alimentara si agricultura

Garantii F.R. G.C (Fondul Roman de Garantare a Creditelor)

• Garanteaza pina la 70% din valoarea creditului

Banca Tiriac si Agentia SAPARD au incheiat un protocol de colaborare care are ca obiect asigurarea conditiilor de finantare in cadrul Programului special de aderare pentru agricultura si dezvoltare rurala

Domenii pentru care se aloca fonduri nerambursabile

Masura 1.1. – Dezvoltarea si imbunatatirea prelucrarii si marketingului produselor agricole si piscicole

Masura 2.1. – Dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale

Implicarea Bancii Tiriac – participa la finantarea obiectivelor de investitii prin

• acordarea unui bridge-loan pentru partea finantata de SAPARD

• acordarea unui credit de investitii pentru completarea surselor proprii ale clietului si a surselor SAPARD

• acordarea de credite pentru capital de lucru

Creditarea in cadrul Masurii 1.1.: caracteristici

Perioada de creditare: max 5 ani

Valoare exigibila proiect:

min: EUR 30.000

max: EUR 2.000.000

Aport propriu beneficiar: min 15% din valoarea a ramasa a proiectului dupa finantarea SAPARD

Creditarea in cadrul Masurii 2.1.: caracteristici:

Ajutorul financiar nerambursabil: 100%

Valoare exigibila proiect:

min: EUR 100.000

max: EUR 1.000.000

Beneficiari: Consiliile locale ale comunelor din Romania, Asociatii de tip partenerial, cu statut juridic, intre Consiliile Locale ale comunelor din Romania

Procesul de aprobare/acordare/derulare a finantarii

1. Solicitantii vor procura ghidurile care cuprind procedurile SAPARD de la unitatile regionale SAPARD.

2. Solicitantii se adreseaza Bancii si depun spre analiza dosarele de credit. Acestea trebuie sa fie insotite de toate certificatele si avizele necesare pentru proiect.

3. Pentru creditele aprobate, Banca va elibera Scrisoarea de confort, cu valabilitate 120 de zile, prin care se angajeaza sa acorde creditul daca SAPARD va selecta proiectul respectiv.

4. Solicitantul depune dosarul la SAPARD, insotit de Scrisoarea de confort. In urma efectuarii evaluarilor, SAPARD notifica oficial solicitantul de rezultatul selectiei.In cazul in care proiectul este agreat, intre SAPARD si beneficiar se incheie contractul de finantare.

5. Beneficiarul prezinta Bancii notificarea Agentiei SAPARD privind selectarea proiectului si o copie a contractului incheiat cu agentia, urmind sa se incheie contractul de credit dintre banca si beneficiar.

6. In concordanta cu obiectul creditului, beneficiarul depune la sucursala documentele de plata, urmand ca aceasta sa efectueze platile din credit, inclusiv pentru suma ce urmeaza a se recupera de la SAPARD (dupa indeplinirea tuturor conditiilor de acordare stipulate in contract).

7. Rambursarea creditului urmeaza sa se faca din sursa SAPARD si din surse proprii ale clientului.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*