Pentru MultiCredit, un produs care se adreseaza tuturor celor care vor sa beneficieze de achizitionarea de produse si servicii pentru nevoi personale, dobanda in lei a inregistrat o scadere importanta de la 19% la 16% pe an (trei procente).
Creditul Personal este un produs de creditare in lei care ofera clientilor persoane fizice o rezerva personala de pana la 6 ori valoarea salariului lunar net, fara ca banca sa solicite garantii, indiferent de limita de creditare. Banca Tiriac a scazut cu patru procente dobanda pentru Creditul Personal, aceasta ajungand la 19% pe an.
In urma ajustarii dobanzilor in functie de cerintele pietei, dobanda nominala in lei pentru Creditul Auto a inregistrat o scadere importanta de trei puncte procentuale, de la 19% pe an la 16% pe an. Pentru clientii bancii care au deschis un Cont Central (cont de salarii) dobanda nominala a scazut de la 18% pe an la 15% pe an.
Banca Tiriac a diminuat de asemenea cu patru puncte procentuale dobanzile in lei aferente creditului overdraft (descoperit de cont) si Cardului de Credit, lansat la sfarsitul anului trecut sub sigla MasterCard. Astfel dobanda in lei la overdraft a scazut de la 21% pe an la 17%, iar la Cardul de Credit dobanda a ajuns la 21% pe an la contul curent si respectiv 20% pe an la Contul Central. Cardul de credit emis de Banca Tiriac permite accesarea unei linii de credit intre 200 si 5.000 de euro (echivalent lei). Desi este emis in lei, cardul are utilizare internationala si ofera detinatorilor sai posibilitatea achizitiei de bunuri si servicii de la comerciantii din tara si strainatate care afiseaza siglele MasterCard/ Maestro. Alte doua atribute speciale ale acestui produs sunt perioada de gratie de pana la 45 zile si nivelul sumei minime de rambursat lunar, care este de numai 5% (plus dobanda).
Dobanda la Creditul Metro pentru achizitionarea bunurilor de folosinta indelungata in reteaua magazinelor Metro, a inregistrat o scadere de 3%, fiind in prezent de 16% pe an la contul curent si 15% la Contul Central. Pentru creditul de consum prin alti intermediari dobanda nominala este de 18%.
Creditul Vacanta este un alt produs care beneficiaza de scaderea dobanzii. Acest tip de credit este destinat finantarii serviciilor turistice avand ca avantaj posibilitatea obtinerii unei sume suplimentare (“bani de buzunar”) pe langa contravaloarea aferenta facturii turistice. Dobanda nominala in lei la Creditul Vacanta a ajuns de 18% pe an.
„In prezent Banca Tiriac practica cea mai scazuta dobanda la creditul de consum, ceea ce denota interesul pe care il avem pentru dezvoltarea sectorului de retail. Cu o dobanda nominala de 15% pe an -DAE 19,26% la un credit in jur de 3000 de euro (echiv. lei) si o maturitate de 48 de luni – Banca Tiriac vine in sprijinul clientilor Metro oferindu-le posibilitatea unei finantari avantajoase, acordand in mod operativ aprobarea creditului pentru ca solicitantul sa intre rapid in posesia produselor dorite ” a declarat Catalin Parvu, vicepresedinte al Bancii Tiriac.
Rezultate financiare bune
Pe fondul majorarii volumului de activitate si al atragerii de noi clienti, Banca Tiriac a inregistrat rezultate financiare foarte bune la nivelul anului trecut. Astfel in comparatie cu anul 2003, conform standardelor internationale de contabilitate (IAS), profitul net a crescut cu circa 40% ajungand la 17 milioane de euro. Activele totale au atins la 31 decembrie 2004 peste 620 milioane euro, cu o crestere de 18% fata de totalul activelor in euro la sfarsitul anului 2003. Capitalurile proprii ale bancii la sfarsitul anului 2004 au fost de aproape 100 de milioane de euro, in crestere cu 22% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Banca Tiriac dispune de o retea teritoriala formata din 59 de unitati situate in centrele economice importante ale tarii. Anul trecut banca a reusit sa atraga un numar de 100.000 de noi clienti persoane fizice si juridice. La 31 decembrie 2004 portofoliul de clienti ai bancii era de 681.000 din care 648.000 persoane fizice.
Banca are o retea extinsa de ATM-uri si POS-uri, respectiv 230 si 1.800.
Volumul creditelor nete acordate a ajuns la peste 330 milioane de euro, fata de 290 de milioane la finele anului 2003. Depozítele atrase de la clientii nebancari s-au ridicat la 460 de milioane de euro, consemnad un plus de 69 de milioane euro. In ultimul trimestru al anului trecut, agentia de rating Fitch a imbunatatit ratingul pe termen lung al bancii la B plus, fapt ce permite atragerea de importante resurse financiare de pe piata internationala. Astfel Banca Tiriac a atras anul trecut fonduri in valoare de 42 milioane euro de la institutii financiare internationale si banci de prim rang. De asemenea pentru anul in curs Banca Tiriac are in vedere atragerea in continuare de fonduri substantiale destinate sustinerii activitatii IMM-urilor si creditelor ipotecare, din care deja s-au concluzionat fonduri in valoare de 27,5 milioane de dolari cu IFC (International Financial Corporation), membru a grupului Bancii Mondiale.
In conditiile in care piata bancara este din ce in ce mai concurentiala, iar marjele de castig sunt din ce in ce mai mici, Banca Tiriac urmareste marirea volumului afacerilor pentru a-si pastra rentabilitatea. Banca isi va extinde activitatea atat prin diversificarea gamei de produse si servicii bancare, cat si prin deschiderea a 11 unitati teritoriale noi in Bucuresti si in tara.
In primele doua luni ale anului 2005 profitul net a fost de peste 4 milioane euro ceea ce confirma evolutia pozitiva a bancii, se mai arata in comunicatul bancii.