„Subsemnatul N am fost victima unei fraude bancare, fiindu-mi transferati din cont FÄ‚RÄ‚ PERMISIUNEA MEA / FÄ‚RÄ‚ AUTORIZARE, suma de 5000 de lei, 5000 de euro + 13000 lei, de pe cardul de cumpărături.

La data de 19.05.2023, am sesizat banca despre fraudarea conturilor mele IAR PÂNÄ‚ LA ACEASTÄ‚ NU NU MI-AU FOST RETURNATI BANII, DEÅžI AM ANUNTAT IMEDIAT BANCA DESPRE FRAUDÄ‚. Am inregistrat si plangere la politie.

Urmare a sesizării mele ÅŸi în urma verificărilor băncii, s-a constat că suma de 30.050 lei a alimentat contul numitului LechinÅ£ean Radu.

DeÅŸi am rugat banca să blocheze contul susnumitului pentru că banii erau transferati din contul meu FÄ‚RÄ‚ AUTORIZAREA MEA, funcÅ£ionarii băncii mi-au comunicat că nu au acest drept, deÅŸi potrivit punctelor 4.9.10 din – CondiÅ£ii generale de Derulare a Operatiunilor Bancare „ in cazul în care Banca constata ca un Cont al unui Client a fost creditat cu sume provenind din conturile altor Clienti/alte surse, ca urmare a desfasurarii de catre Clientul beneficiar al platii a unor activitati presupuse a fi nelegale, BANCA VA AVEA DREPTUL, fara insa a fi obligata, sa debiteze in orice moment Contul platii cu sumele provenind din activitatile presupuse a fi nelegale cu care acesta a fost creditat, fara a putea fi tinuta raspunzatoare in nicio situatie pentru eventualele prejudicii pe care le-ar suferi clinentul. 

Potrivit pct. 4.10.3.Banca raspunde daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) in cazul Operatiunilor de plata neautorizate de client ÅŸi a operatiunilor de plata neexecutate sau executate incorect de bancă ; 

Potrivit 4.11.1 In cazul in care un Cont al Clientului este creditat din eroare cu o suma, Clientul va păstra acea sumă în calitate de agent pentru Banca si nu va avea dreptul sa retraga, sa transfere, sa dispuna sau sa utilizeze in orice alt fel acea suma in totalitate sau in parte. Imediat ce a luat cunostinta de orice astfel de creditare incorecta, Clientul va notifica Banca, iar Banca va avea dreptul sa debiteze contul respectiv cu suma creditata incorect. 

Daca, incalcând obligatia prevazuta la pct.4.11.1, Clientul retrage, transfera, dispune sau utilizeaza in orect sau o parte din aceasta, Clientul se obliga sa ramburseze de indata Bancii suma respectiva si sa despagubeasca Banca pentru orice pierdere suferita ca urmare a acestui fapt.

2.MAI MULT, Vă învederez faptul că, în data de 19.05.2023, am sesizat banca și cu privire la suma de 13000 lei aflata pe cardul de cumpărături, ÅŸi deÅŸi suma era în aÅŸteptare, aceasta nu a fost blocată de bancă., în condiÅ£iile în care am arătat functionarilor băncii, că nu am autorizat niciun transfer ÅŸi nu am dat pinurile cardurilor mele, împrejurare faÅ£ă de care vă solicit sprijinul .”, se plange un cititor.

RASPUNS

Intr-adevar, daca banca a autorizat respectiva plata fara acordul dumneavoastra, atunci ar trebui sa fiti despagubit.

Banca este responsabila de frauda cu atat mai mult cu cat ati anuntat-o despre transferul neautorizat in timp ce tranzactia era in astepare.

In consecinta, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la banca, in care sa cereti sa va despagubeasca pentru autorizarea platii efectuate fara consimtamantul dumneavoastra.

Va rog sa reveniti cu raspunsul la reclamatie primit de la banca, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*