„Cadoul” – un nou criteriu in alegerea unei banci
„O mie pe zi, o masina pe luna!”, „In lei we trust” si „Cat de multe stii despre cardul tau?” sunt cele mai importante mesaje transmise de BRD -Groupe Societe Generale, Banca Comerciala Romana si Bancpost – trei banci „grele” din Romania. Participand la toate aceste promotii, clientii au posibilitatea de a castiga un premiu, mai mic sau mai mare, in functie de cat de darnica este banca pe care o alege. Se poate spune ca, in prezent, romanii au la dispozitie un nou criteriu pe baza caruia pot alege un produs bancar. Daca pana in urma cu cateva luni ne uitam la costul produsului dorit, la calitatea serviciilor, la imaginea/ credibilitatea/ statutul bancii, la reteaua teritoriala sau la facilitati, astazi putem arunca un ochi si la „ce am putea castiga” daca alegem una dintre oferte.
Bancherii considera campaniile promotionale pentru retail banking eficiente
„Retail banking inseamna consum in masa. Rezulta ca si in cazul produselor bancare este nevoie de promovare agresiva pentru a creste vanzarile”, sustine Patrick Gelin, presedintele -director general al BRD. Bancherul francez isi aminteste chiar ca, atunci cand Groupe Societe Generale s-a axat pe produse destinate persoanelor fizice (finalul anilor ’70), ocupa functia de director al unei agentii a bancii si, pentru a reusi sa impuna acele produse, a recrutat fosti angajati ai supermarketurilor. „Faptul ca acestia stiau sa vanda produse de larg consum ne-a ajutat foarte mult”, dezvaluie Patrick Gelin. Colegul sau, Henri Bellenger – directorul Departamentului Strategie si Marketing, este de parere ca bancile nu fac decat sa utilizeze tehnici de marketing, care pot asigura succesul unor produse/servicii. De altfel, campania „O mie pe zi, o masina pe luna” a avut efectul scontat, 42.000 de clienti (dintre care 17.000 clienti noi) intrand, pana in prezent, in competitia pentru premii. BRD a acordat prima masina, in cadrul unui eveniment de anvergura, la care a fost invitat fostul tenisman Ilie Nastase, pentru a inmana castigatorului cheile de la masina. „Asteptarile noastre erau mult mai modeste. Rezultatele de pana in prezent sunt deosebite. Am urmarit atragerea unor clienti noi si fidelizarea clientilor vechi. Prin aceasta campanie nu am facut decat sa aplicam o metoda simpla de relansare a sistemului de vanzare”, a declarat Sorin Mihai Popa, directorul general adjunct al BRD. Campania BRD a urmarit acoperirea tuturor segmentelor de retail banking din activitatea unei banci: economisirea, creditarea si cardurile. Si Banca Comerciala Romana a derulat o serie de campanii promotionale de acest gen. Directorul executiv al Directiei de Marketing si Vanzari din cadrul BCR, Daniel Pana, ne-a declarat ca „Prin strategia sa de dezvoltare, BCR se orienteaza si catre acordarea unor facilitati clientilor sai, urmarind astfel crearea unui grad ridicat de loialitate a clientelei (marketing relational). De altfel, abordarea tot mai intensa a segmentului de retail, diversificarea ofertei de produse/servicii, determina oferirea de valoare adaugata acestora, ca o politica a bancilor de fidelizare a clientilor”. Prin campaniile derulate de BCR au fost realizate, potrivit oficialului bancii, obiective cantitative (cresterea numarului/volumului tranzactiilor la comercianti, cresterea numarului de carduri emise si servicii asociate acestora vandute – Plati facturi prin ATM, Mobile Banking) si calitative propuse (fidelizarea clientilor, consolidarea imaginii de lider pe piata bancara interna).
De asemenea, BCR a fost prima banca ce a reactionat la semnalele de apreciere a monedei nationale fata de principalele valute. Astfel BCR a organizat si derulat campania de promovare a creditelor de consum in lei, cu sloganul „BCR are incredere in leul romanesc”. „Scopul promotiilor derulate de BCR nu este cel de a tenta clientii cu premii. Acest lucru este dovedit pe de o parte de valoarea acestora, care nu este deosebit de mare si pe de alta parte de faptul ca se promoveaza alte produse/servicii ale bancii (ex: premiile sunt virate pe carduri BCR). Calitatea produselor/serviciilor este cea care ofera satisfactie clientilor si duce implicit la cresterea vanzarilor, campaniile promotionale cu sau fara premii avand in primul rand rolul de informare a populatiei. In lipsa rezultatelor campaniei, nu dorim sa inaintam aprecieri ce nu pot fi sustinute prin date. Ce putem afirma, fara a exagera, este faptul ca intotdeauna BCR a urmarit prin campaniile derulate, pe langa obiectivele cantitative propuse, sa fie factor activ la cresterea culturii bancare in Romania”, ne-a subliniat Daniel Pana.
Alegand BRD poti castiga o mie de euro sau o masina
Incepand din 6 decembrie 2004 si pana pe 20 martie 2005, BRD – Groupe Société Générale le ofera clientilor posibilitatea de a castiga, pentru fiecare credit sau depozit in valoare de 1.000 de EUR, premii de 1.000 de euro in fiecare zi si un autoturism Renault Laguna in fiecare luna. Clientii pot participa la promotie prin achizitionarea unui pachet de produse bancare pentru consum sau economisire. Pachetul destinat consumului este format dintr-un credit pentru nevoi personale „Expresso”, de minimum 1.000 EUR sau 40.000.000 ROL plus un card (MasterCard Standard in euro, MasterCard Gold, Visa Classic in lei sau USD). Pachetul destinat economisirii este compus dintr-un depozit la termen constituit pe minimum trei luni, in valoare de cel putin 1.000 EUR/USD sau 40.000.000 ROL si un card (MasterCard Standard in euro, MasterCard Gold, Visa Classic in lei sau USD). Daca clientul detine deja unul dintre cele doua pachete, el se califica automat pentru aceasta promotie. In plus, cu cat creditul sau depozitul va fi mai mare, cu atat sansele de castig vor fi mai mari. De exemplu: in cazul unui depozit sau credit de 2.000 EUR, clientul va fi inscris de doua ori pe lista participantilor, daca depozitul sau creditul sunt in suma de 3.000 EUR, clientul va fi inscris de 3 ori etc. Castigatorii promotiei vor fi stabiliti in cadrul unor extrageri saptamanale, efectuate de o firma specializata, si vor fi anuntati zilnic pe posturile de televiziune, inainte de stirile de la ora 19:00, incepand cu 24 decembrie 2004.
Alegand BCR poti castiga 60 milioane lei
In perioada 15 decembrie 2004- 15 februarie 2005, BCR organizeaza campania de promovare a creditelor de consum in lei destinate persoanelor fizice. Astfel, persoanele fizice care au depus cererea de credit pentru unul dintre cele patru categorii de credite ce fac obiectul campaniei, respectiv Practic BCR (Credite pentru achizitionarea de bunuri pentru uz casnic si personal), Motor BCR (Credite pentru achizitionarea de vehicule), Divers BCR (Credite de trezorerie, nenominalizate), Maxicredit (Credit nenominalizat garantat cu garantii reale) in perioada 15 decembrie 2004 – 15 februarie 2005 si au utilizat creditul aprobat pana in data de 4 martie 2005, participa la tragerea la sorti organizata de catre BCR in data de 25 martie 2005. BCR ofera 5 premii constand in 5 carduri de debit alimentate cu cate 60 milioane lei fiecare, valoare neta. Tragerea la sorti se va efectua la sediul BCR din Calea Victoriei nr. 15, sector 3, Bucuresti, conform regulamentului oficial al campaniei si legislatiei in vigoare, in data de 28 februarie 2005.
Alegand Bancpost poti castiga cel mult 10 milioane lei
Bancpost deruleaza, in perioada 20 noiembrie 2004 – 20 februarie 2005, campania „Cat de multe stii despre cardul tau?” pentru toti clientii bancii persoane fizice posesori de carduri. Participarea la concurs este gratuita. Sumele oferite ca premii vor fi virate, in valoare neta, in contul cardului castigator. Bancpost va acorda 5 premii a cate 10.000.000 lei, 10 premii a cate 2.000.000 lei si 30 premii a cate 1.000.000 lei. Pentru a participa la campanie, clientii posesori de carduri Bancpost trebuie sa listeze chestionarul de pe site-ul bancii si sa expedieze talonul de participare, completat cu raspunsurile la intrebari, pe adresa CP 21, OP 4, Bucuresti. Va vindem si un PONT (asa cum face de altfel si Bancpost!!!): raspunsurile corecte la intrebari sunt 1 -.A,B,C,D,E,F; 2 – A ; 3 – A; 4 – A; 5 – A; 6 – A. Ultima zi de participare la concurs este 21 februarie 2005, data postei. Chestionarul poate fi gasit, de asemenea, la toate unitatile Bancpost si a fost publicat si in presa centrala. Organizatorii vor suporta integral impozitul pe venitul aferent premiului castigat, datorat de catre persoanele fizice castigatoare.De la data transferului dreptul de proprietate asupra premiilor, toate cheltuielile legale aferente acestor premii revin castigatorului.
Alege BRD si vei iesi castogator.