Pretul unei asigurari auto, fie ea RCA sau Casco, contina sa joace primul
rol in alegerea companiei la care ne asiguram masina. Asta in cazul in care
nu alege alcineva pentru noi, mai precis dealer-ul auto sau firma de
leasing, care impun de obicei incheirea asigurarii la un partener cu care
are un contract.

Pretul asigurarii ramane inca primul criteriu de alegere a unei asigurari
pentru ca in ultimele luni au avut loc scumpiri semnificative ale politelor
RCA sau Casco. Principalele motive au fost doua: cresterea valorii
despagubirilor pe care le pot primi cei care au suferit daune materiale sau
corporale, conform normelor europene, precum si impunerea de catre Comisia
de Supraveghere a Asigurarilor ca firmele de asigurari sa mentina o rezerva
tehnica de 60% din primele brute pentru a proteja interesele asiguratilor si
a mentine gradul de solvabilitate impus de lege.

Cu toate ca mai toate firmele de asigurari au scumpit asigurarile, cu un
procent mai mare sau mai mic, altele au ales sa adopte strategia castigarii
unei cote de piata cat mai mari si sa atraga cat mai multi clienti, cu
preturi promotionale.

Cu toate acestea, pretul asigurarilor isi pierde din importanta in favoarea
serviciilor complementare.

Cresterea simtitoare a numarului celor care detin o masina si incapacitatea
administratiei, mai exact a politiei, precum si unitatilor de service auto,
de a tine pasul cu cresterea foarte mare a numarului de rezolvare a daunelor
rezultate din accidente face ca tot mai multi oameni sa se uite, inainte de
a-si alege o asigurare, si la serviciilor oferite.

In consecinta, companiile de asigurari au raspuns la aceasta cerere din
partea clientilor cu noi tipuri de servicii: centre de daune auto sau
servicii de tractare a automobilelor ramase in pana in urma accidentelor.

Doua exemple in acest sens sunt BCR Asigurari si Omniasig.

Astfel, BCR Asigurari, in colaborare cu Politia Romana, a inaugurat inca din
vara lui 2007 un centru de daune situat in Calea Vitan 242, sector 3, din
dorinta de simplificare a procedurii de daune in caz de accidente auto ale
clientilor BCR Asigurari, dar si pentru a facilita incheierea politelor RCA
si Casco, se arata intr-un comunicat al companiei.

„Centrul va avea program prelungit, iar in cadrul aceleasi structuri va
functiona si o unitate de politie specializata pentru constatarea
accidentelor rutiere. Misiunea acestui centru este aceea de a accelera
procesul de constatare – aria de acoperire in ceea ce priveste constatarea
accidentului nu mai este conditionata de sectorul in care a avut loc
evenimentul (aici se vor putea adresa toti conducatorii auto implicati
intr-un accident care avut loc in Bucuresti) – si de maximizare
a eficientei solutionarii daunelor auto, respectiv avizare si plata – prin
prezenta personalului instruit in gestionarea dosarelor de dauna”,
a declarat Mihail Tecau, presedinte al BCR Asigurari.

In contextul in care pentru aria de acoperire privind constatarea nu mai
exista conditionarea de sectorul in care a avut loc evenimentul, la acest
centru se vor putea prezenta toti conducatorii auto implicati intr-un
accident care a avut loc in Bucuresti.

Un centru de daune asigura simplificarea si reducerea la maximum
a perioadei necesare derularii formalitatilor de avizare, constatare si
lichidare a daunelor auto.

Un astfel de centru de daune a fost inaugurat anul trecut si de Omniasig,
in Calea Grivitei nr. 355-357, sector 1 (fostul Club Griro). Centrul de
Daune Omniasig ofera clientilor companiei, in aceelasi loc, un serviciu
de constatari daune si un birou de cercetari accidente usoare Sector 1.
In acest fel, clientii sunt scutiti de un drum suplimentar la politie, ei
putand sa-si intocmeasca toate documentele necesare rezolvarii daunei
intr-un singur loc.

Omniasig mai ofera si un serviciu de tractare a masinilor ramase in pana
ca urmare a unui accident, valabil indiferent de locul producerii
accidentului, in Bucuresti sau alt oras din tara. Clientii companiei pot
suna non-stop la un numar dedicat, (021) 9669 atunci cand vor sa apeleze
la serviciul de tractare a masinii.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*