Firmele de asigurare spun ca sanctiunile pot ajunge pana la refuzul de a mai incheia asigurarea, daca un sofer face accident dupa accident, scrie ziarul Gandul.

Numarul de accidente dintr-un an sau de amenzi de circulatie, varsta, marca masinii, dar si gradul de uzura sunt o parte dintre aspectele luate in calcul de companiile de asigurari atunci cand stabilesc polita de asigurare facultativa CASCO.

Nivelul acestei polite a starnit in ultima vreme numeroase controverse, cei mai multi dintre asiguratori considerand ca acesta este mult prea mic comparativ cu valoarea despagubirilor acordate ca urmare a cresterii numarului de accidente.

Mai mult, companiile de asigurari au incercat sa creeze o baza de date comuna in care sa fie trecuti toti soferii cu accidente la activ. Pentru ca totul a ramas la stadiul de intentie, singura modalitate de a-i pedepsi pe soferii care-si lovesc masina este cresterea politei de asigurare.

Momentan, nici aceasta pedeapsa nu poate fi foarte drastica, deoarece concurenta de pe piata de profil determina firmele sa fie ceva mai indulgente. Exista insa intentia ca, in cel mai scurt timp, sa fie aplicata politica europeana in acest sector, care inseamna cresterea politei de asigurare pana la un maxim de 400%, spun reprezentantii firmelor de asigurari, nivelul mediu agreat fiind de 50%.

In ceea ce priveste politica actuala, orice incident care necesita reparatii platite de asigurator este contabilizat, ducand la cresterea politei in anul urmator. Astfel, in timp ce un sofer „exemplar” poate primi reduceri de pana la 45%, un altul cu multe accidente la activ va plati o polita aproape dubla. In general, asiguratorii cresc polita cu 10%, fie ca este vorba despre unul sau mai multe accidente.

Nivelul politei de asigurare, dar si elementele care sunt luate in calcul la stabilirea acesteia difera insa de la o societate la alta. Spre exemplu, la Asirom penalizarile (malusurile) pentru accidente sunt de 10 % adaugate la prima initiala, fara sa se tina cont de numarul si gravitatea accidentelor petrecute intr-un an. „Exista o baza cu cate masini sunt asigurate, dar nu si in cate accidente au fost implicate acestea. Din acest motiv, nu putem ridica rata malusului pentru a nu ne pierde clientul.

In Germania, unde exista o baza comuna, malusurile ajung si pana la 400%. Tot ceea ce putem face noi, daca soferul respectiv persevereaza in accidente, este sa nu-i mai incheiem asigurarea”, a spus Catalin Stroe, directorul de vanzari al Asirom.

Cu toate ca se vorbeste despre sanctiuni destul de blande, primele de asigurare nu sunt deloc de neglijat. Astfel, prima pentru un Logan de 10.000 euro, care in mod obisnuit costa 300 de euro pe an, poate ajunge la aproape 400 euro, in situatia in care masina a fost avariata. Pentru un Audi A4 care valoreaza 30.000 de euro, asigurarea ajunge si la 2.500 euro/an, daca soferul o repara pe banii asiguratorului in cursul anului.

Tinerii platesc asigurari mai mari

Exista insa si conditii mult mai drastice pentru incheierea unei asigurari. Spre exemplu, reprezentantii Allianz Tiriac tin cont de varsta, experienta soferului si multe alte detalii printre care si numarul de amenzi primite intr-un an.

Toate aceste declaratii se obtin prin „bunavointa” asiguratului, deoarece nu exista o baza de date in acest sens. „Noi am facut anumite studii la nivel european din care rezulta ca tinerii sub 30 de ani sunt mult mai neatenti in trafic, de aceea acestia au rata daunei cea mai mare”, ne-a declarat Sorin Zaharescu, director Allianz Tiriac, filiala Bucuresti.

Aceasta companie are primele de asigurare Casco ceva mai scumpe, asta si datorita mai multor aspecte care sunt luate in considerare. Penalizarea, in caz de accidente, poate ajunge la un plus de 10%. In ceea ce priveste bonusurile, nici una din firmele de asigurari din Romania nu depaseste pragul de 45% din valoarea primei de asigurare.

La cele mai multe dintre firmele de asigurari, prima scade dupa un an cu 15%, in cazul in care respectivul sofer nu a avut nici un accident, cu 25% in cel de-al doilea an, cu 35% dupa trei ani si ajunge la 45% dupa patru ani.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*