Reclamatiile primite dupa data intrarii in vigoare a OUG 50/2010, in iunie 2010, si care fac referire la contracte aflate in derulare vor fi analizate si solutionate de ANPC in baza legilor anterioare acestei ordonante, a anuntat marti Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
„Reclamatiile primite dupa data intrarii in vigoare a OUG 50/2010 si care fac referire la contracte aflate in derulare vor fi analizate si solutionate de ANPC in baza OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii sau Legii 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori”, se arata in comunicat.
Presedintele ANPC, Constantin Cerbulescu, considera ca Legea 288/2010 este un punct de referinta privind activitatea de creditare in Romania, iar consumatorii au obtinut un grad ridicat de protectie in raporturile cu creditorii si o mai mare libertate de a alege.