AIG Life Asigurari Romania a incheiat semestrul intai al acestui an cu afaceri de 140 milioane de lei, in crestere cu 51% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit unui comunicat al companiei, in euro, volumul de prime brute subscrise a urcat la 38 milioane, in crestere cu 37%.
AIG Life, al doilea jucator din piata asigurarilor de viata, a obtinut in primul semestru un profit brut de 24 mil. lei (peste 6,5 mil. euro), dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut, acesta fiind cel mai mare profit raportat de o companie de asigurari in primele sase luni ale acestui an.
Printre primele companii dupa valoarea profitului din primul semestru se mai numara liderul pietei asigurarilor, Allianz-Tiriac (rezultat operational de 5 mil. euro), liderul segmentului de asigurari de viata, ING Asigurari (profit brut de 5,2 mil. euro) sau numarul doi din asigurari generale, Omniasig (profit brut de 5,4 mil. Euro), potrivit datelor oferite de Ziarul Financiar.
Circa 60% din vanzarile AIG Life din primul semestru au fost realizate prin agentiile proprii, 20% prin brokeri, circa 14% prin intremediul parteneriatelor cu institutii financiare, iar restul prin marketing direct (telefoane, e-mailuri etc.). In luna septembrie compania intentioneaza sa isi dezvolte reteaua de distributie prin extinderea in zona Moldovei, unde acum AIG Life nu este prezenta. Asiguratorul va deschide agentii in Iasi, Suceava, Bacau si Focsani, iar ulterior se va dezvolta si in Piatra-Neamt, Botosani si Vaslui.
Un alt proiect al AIG Life este incheierea unui parteneriat cu o institutie financiara pentru distributia de produse de beneficii oferite de companii angajatilor lor. In aceasta categorie intra asigurarile de viata, de sanatate sau pensiile private.
Clientii fondului au una din cele mai ridicate contributii medii lunare, de 9,20 euro. AIG Life este prezenta pe piata din Romania din 1998, fiind infiintata ca societate detinuta majoritar de American Life Insurance Company (ALICO), afiliata la American International Group, Inc. (AIG).