Evenimentul a fost anuntat in cadrul conferintei de presa tinuta la Athenee Palace Hilton si la care au fost prezenti Florin Andronescu, Presedintele Consiliului de Administratie, Philippe Foursy, Director General si Daniel Boaje, Director General Adjunct.
Dupa un an de zile de la parafarea tranzactiei propriu-zise, fuziunea a ajuns la etapa care implica preluarea numelui, logo-ului si a filosofiei Cetelem.
„Aceasta zi marcheaza un punct de referinta in provocarea pe care ne-am asumat-o in mai 2005 prin preluarea Credisson de catre Cetelem. Dorim sa facem vizibila apartenenta noastra la cel mai important jucator de pe piata creditelor de consum din Europa, de aceea schimbarea design-ului corporativ reprezinta urmarea fireasca a strategiei de business. Totodata inseamna un pas important pentru intreaga industrie a creditelor de consum din Romania, avand in vedere pozitia de lider detinuta de Credisson pana in prezent”, a afirmat Philippe Fousy, noul Director General Cetelem Romania.
Noua societate a fost lansata in conditiile in care situatia Institutiilor Financiare Nebancare (IFN-uri) va fi reglementata prin publicarea normelor de catre BNR in viitorul apropiat. La stabilirea acestor norme, Credisson Romania a participat din pozitia de lider al pietei creditelor de consum din Romania, cu o cota de piata de de aproximativ 20%.
Credisson a imprumutat un milion de romani
Prin ce a starnit interesul Credisson Romania grupului international Cetelem? Daniel Boaje a punctat cateva dintre atuurile societatii romane: o finantare in valoare de 300 de milioane de euro a unui numar de un milion de persoane in trei ani de activitate, o retea de 800 de puncte de vanzare cu peste 800 de angajati, incheierea unor parteneriate cu jucatori importanti, 200 la numar in prezent, dupa ce in 2005, erau stabilite astfel de relatii cu doar 15 firme. Printre partenerii actuali ai Credisson se numara: Flanco, Flamingo, Bricostore, Germanos, Praktiker, Elvila, Dedeman, Cosmo, Rombiz, Quasar, First Bike, Depozitul de Calculatoare, Turbozone.
Succesul de care s-a bucurat Credisson pe piata din Romania a facut sa fie curtat de mari grupuri internationale.
Cetelem a fost recomandata de o experienta de peste 50 de ani si de prezenta sa pe piata creditelor de consum din 26 de tari, incluzand tari de pe patru continente.
„Creditul pe care contezi”, noul slogan Cetelem Romania este parte a unei strategii de re-branding care implica transformari la nivelul identitatii corporatiste: schimbare de nume, de sigla, o redefinire a misiunii si a valorilor companiei. Noul logo incearca sa se impuna prin design si cromatica. Design-ul aduce modernitatea si dinamismul in fata. „Din punctul de vedere al profunzimii si al dimensiunii, schimbarea identitatii vizuale va avea puternice conotatii interne. Acest proces implica eforturi sustinute de comunicare interna, angajatii reprezentand pentru Cetelem cele mai importante resurse de dezvoltare”, a afirmat Daniel Boaje.
Cetelem vrea sa se dezvolte „agresiv”
Cetelem Romania va acorda atentie promovarii la nivel local, dublata de publicitatea de tip ATL. Campania de imagine se va face prin propunerile si solutiile financiare oferite clientilor. Modul de acordare a creditelor se vrea a fi rapid, simplu, flexibil. Diferentierea se va face prin calitatea serviciilor si printr-o foarte buna cunoastere a pietei si, respectiv a companiilor.
Dincolo de campania de imagine, 2006 aduce implementarea sistemului informatic, etapa care incheie tehnic fuziunea. Mai departe va urma o dezvoltare accelerata a retelei, „in mod agresiv”, dupa cum s-a exprimat Daniel Boaje. Alaturi de creditul de nevoi personale, anul 2006 ar trebui sa aduca doua noi produse Cetelem pe piata din Romania.
Cetelem va lansa un card de credit si un credit auto
Este vorba de creditul auto si de cardul de credit. In ceea ce priveste creditul auto, acesta va trebui sa-si gaseasca locul pe o piata destul de aglomerata.Directorul General Adjunct a sustinut ca exista alternative si pentru alte produse. Faza de implementare a solutiilor privind creditul auto a fost depasita, urmand sa se faca trecerea catre implementarea efectiva. Cand va fi lansat noul produs destinat finanarii auto? Intre sintagma „foarte curand” lansata de Daniel Boaje si confirmarea ca vara nu exista un foarte mare interes pentru achizitia de masini, ramane de vazut care va fi strategia pe care Cetelem Romania o va adopta in privinta lansarii liniei de credite auto.
Discutii cu Banca Transilvania
Creditele neperformante, intelegand aici creditele cu probleme la rambursare, nu par a le pune probleme celor de la Cetelem Romania. Numarul acestor credite, ramas incert, este dupa cum a declarat Directorul General Adjunct foarte mic.
Institutiile financiare din Romania prin care Cetelem va acorda finantare a ramas, de asemenea, un subiect care nu si-a aflat inca un raspuns foarte clar. Exista discutii cu o serie de banci, dar deocamdata nu a fost pomenit decat numele Bancii Transilvania.
Comunicat de presa:
Credisson devine Cetelem
O noua formula, mai puternica!
Dupa preluarea in urma cu un an de catre grupul international Cetelem, Credisson promoveaza incepand de azi o noua imagine de grup, prin adoptarea identitatii vizuale a Cetelem. Se face astfel vizibila apartenenta la cel mai important furnizor de credite de consum din Europa Continentala.
„Aceasta zi marcheaza un punct de referinta in provocarea pe care ne-am asumat-o in mai 2005 prin preluarea Credisson de catre Cetelem. Dorim sa facem vizibila apartenenta noastra la cel mai important jucator pe piata creditelor de consum din Europa, de aceea schimbarea design-ului corporativ reprezinta urmarea fireasca a strategiei de business. Totodata, inseamna un pas important pentru intreaga industrie a creditelor de consum din Romania, avand in vedere pozitia de lider detinuta de Credisson pana in prezent”, a declarat Philippe Foursy, noul Director General Cetelem Romania.
Strategia de re-branding a Credisson implica o serie de transformari la nivelul identitatii corporatiste, prin schimbarea numelui, a siglei, redefinirea misiunii si a valorilor companiei, schimbarea materialelor administrative si de reprezentare ale corporatiei, in concordanta cu strategia Cetelem.
Incadrat intr-un design modern, caracterizat de dinamism si de o paleta cromatica proaspata, noul logo face puternice asocieri vizuale cu inovatia, performanta si accesibilitatea, principii cheie din platforma de brand. Prin forme moderne dar prietenoase, design-ul reuseste sa tina departe brandul de imaginea rigida asociata de obicei institutilor financiare.
Noua sigla este completata de un set de valori centrale: modernitate, inovatie, diversitate, seriozitate si forta, principii conform carora echipa Cetelem doreste sa-si desfasoare in continuare activitatea. Viziunea companiei -„creditul trebuie sa contribuie constant la cresterea calitatii vietii personale, sociale si economice” – induce un ton de comunicare uman, dublat de un orizont aspirational firesc, viziunea Cetelem fiind in egala masura una sociala. Cetelem isi propune sa participe activ la actiuni de responsabilitate sociala corporatista, integrand preocuparile sociale in activitatile sale comerciale si in interactiunea cu factorii implicati.
„Din punctul de vedere al profunzimii si al dimensiunii, schimbarea identitatii vizuale va avea puternice conotatii interne. Acest proces implica eforturi sustinute de comunicare interna, angajatii reprezentand pentru Cetelem cele mai importante resurse de dezvoltare”, a comentat Daniel Boaje, Directorul General Adjunct al Cetelem Romania.
Informatii despre Credisson – Cetelem Romania
Cetelem Romania este lider pe piata creditelor de consum din Romania, cu o cota de piata de aproximativ 20%. Preluarea societatii Credisson de catre Cetelem a avut loc in mai 2005. Cetelem este filiala furnizoare de credite de consum a grupului financiar francez BNP Paribas si numarul 1 in furnizarea de credite de consum din Europa Continentala. Pe parcursul celor 3 ani de activitate, Credisson – Cetelem Romania a oferit finantare unui numar de 1.000.000 de persoane, in valoare de peste 300 de milioane de euro. Societatea este activa printr-o retea de 800 puncte de vanzare si are peste 800 de angajati. Primele 4 luni ale anului 2006 au reprezentat pentru companie o perioada de dezvoltare sustinuta, generata de cresteri importante pe segmentul creditelor de consum, extinderea retelei nationale de vanzari si inovatia serviciilor financiare oferite.
Cetelem – un partener de incredere la nivel global
Cetelem este filiala furnizoare de credite de consum a grupului financiar francez BNP Paribas si totodata Numarul 1 pe piata de profil din Europa Continentala. Cu peste 18.000 de angajati si cu o experienta de peste 50 de ani in domeniu, Cetelem a reusit sa patrunda pe piata creditelor de consum in 26 de tari, dintre care mentionam: Franta, Spania, Portugalia, Italia, Germania, Belgia, Luxemburg, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Grecia, Turcia, Maroc, Algeria, Brazilia, Mexic, Argentina, Tailanda, Taiwan, China.
Misiunea Cetelem a fost dintotdeauna imbunatatirea standardului de viata, viziunea companiei – „creditul trebuie sa contribuie constant la cresterea calitatii vietii personale, sociale si economice” – reprezentand interesul pe care Cetelem il manifesta pentru publicul sau. Inca de la intrarea pe piata in 1950, Cetelem a realizat importanta dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii si a sustinut extinderea liniei de business cu credite auto, iar din 1973 a lansat pentru publicul larg programul de credite de nevoi personale.
Pentru a veni in intimpinarea nevoilor clientilor si pentru a le facilita accesul la credite, Cetelem a introdus in Franta in 1985 primul card de credit multi-brand – cardul Aurore / Aura, detinut in prezent de peste 18 milioane de clienti.
Societatea acorda o importanta deosebita partenerilor strategici, semnand inca din anii ’80 acorduri de parteneriat cu Carrefour (1985), Coforama (1987), Bred, BPOA (1988) si Group Ama (1989). Dupa 1990, au fost incluse in aceasta strategie bancile si societatile de asigurare. In perioada 1990 si 2000, Cetelem a incheiat noi acorduri de colaborare, printre care figureaza: Caisses d’Epargne, Axa, But, Boulanger, Ikea, EDF, Dell, Dresdner Bank, KBC, K Bank, Visa si MasterCard.
Pozitia de lider pe piata creditelor de consum din Europa Continentala este sustinuta de profitul brut de peste 630 mil. euro, calculat la sfarsitul anului 2005 si de volumul creditelor acordate de peste 47,4 mld. euro in 26 de tari, tot la finele lui 2005.
Atuurile Cetelem – capacitatea de inovatie, oferta de calitate, expertiza tehnica, analiza de risc si experienta de peste 50 de ani – sustinute de strategia eficienta a companiei, au determinat in 2005 o crestere de aproximativ 47,2% a volumului de credite acordate fata de anul 2004. In 2005, volumul creditelor acordate in Franta atingea 26,8 mld. euro, o crestere cu 39,6% fata de nivelul inregistrat in 2004. In afara Frantei, Cetelem a acordat in 2004 credite in valoare de 13,0 mld. euro, iar in 2005 numarul acestora a crescut cu 58,5% atingand 20,6 mld euro.
Cetelem a integrat in strategia de business conceptul de responsabilitate sociala corporativa, ceea ce inseamna ca obtinerea succesului economic se face intr-o maniera etica, cu respect fata de oameni, comunitati si mediu. In 1992, a luat fiinta fundatia Cetelem, organizatie care isi propune sa ofere training si asistenta studentilor si tinerilor cercetatori. Fundatia faciliteaza de asemenea dialogul dintre mediul de afaceri si cel academic.