ABN AMRO Bank Romania a inaugurat Divizia de Consumer Banking, care isi propune sa ofere persoanelor fizice o gama de produse si servicii, de la imprumuturi pentru nevoi personale la credite ipotecare. Noua divizie, compusa din 50 de persoane, va fi condusa de directorul Diviziei de Retail ABN AMRO Romania, Haris Hanif, si ofera urmatoarele tipuri de produse: pachetul contului de salariu (care include contul curent, cardul de debit si o asigurare de viata), imprumuturi pentru uz personal ( pana la plafonul de 10.000 euro), credite auto si credite ipotecare (pana la plafonul de 200.000 euro). Termenul de rambursare variaza intre cinci ani (pentru credit sau achiztioanarea unui autoturism) si 25 ani (pentru credit ipotecar). Avantajele constau in rapiditate si facilitatea procedurilor si consilierea permanenta, precum si posibilitatea ca un consultant sa se deplaseze la domiciliul clientului pentru realizarea de operatii bancare sau pentru incheierea unor contracte. „Sunt foarte fericit ca reusim astazi sa extindem strategia noastra de afaceri, de la orientarea exclusiv corporatista catre piata de retail si sper ca noua divizie sa continuie succesul inregistrat de ABN AMRO pe piata romaneasca”, a declarat presedintele ABN AMRO Romania, Henk G. Mulder. Divizia de consumer banking va fi extinsa la nivelul intregii tari prin filialele bancii existente in alte 14 orase ale Romaniei. Costul deschiderii unei filiale se situeaza intre 150.000 si 300.000 euro, in functie de profilul unitatii respective. Dobanda la ABN AMRO se situeaza la un nivel de 10% (valuta) si 29% (lei), dar poate varia in functie de specificul creditului. In cei noua ani de activitate in Romania, banca olandeza s-a concentrat asupra clientilor corporativi, mai exact asupra a cinci sectoare de baza si este structurata astfel: industria mijloacelor de transport rutiere si conexe, industria diversificata, a bunurilor de larg consum, industria energetica, telecomunicatiile si sectorul public si institutiile financiare.