Stimate domnule Coman,

Cazul meu probabil ca pare similar cu multe cazuri frustrante prin prisma reactiei bancii proprietare a cardului, insa analizand schimburile de mesaje de pe site-ul dumneavoastra am realizat ca exista anumite repere intrigante legate de pozitia bancii in cazul meu.

Pe scurt, acum cateva luni cardul meu de debit a fost clonat (asta fara a-l instraina vreodata cuiva fizic sau a comunica datele de identificare si PIN-ul vreunei alte persoane) si soldul existent a fost \”curatat\” printr-o succesiune de 15 tranzactii in interval de cca 3h PRIN PLATI LA COMERCIANT (deci unde nu se cere PIN) IN AFARA TARII. In momentul in care am realizat ca nu mai am bani pe card (la cca 24 de h dupa aceste tranzactii conform celor ulterior confirmate de reprezentantii bancii) am contactat banca si am cerut (telefonic) blocarea tuturor tranzactiilor neautorizate de mine , inclusiv a celor aflate in curs de decontarea. Deoarece in acea zi (vineri in jurul orei 6 PM) nu ma aflam in tara, m-am prezentat marti dimineata (luni noaptea revenind in tara) la prima ora la cel mai apropiata sucursala a bancii respective unde am reluat povestirea celor intamplate, am anulat si predat fizic cardul, totul finalizandu-se cu completarea si depunerea unui formular de contestare a tranzactiilor neautorizate (tot atunci afland spre surprinderea mea ca banca a autorizat decontarea tuturor tranzactiilor rreclamate, desi cu 3 zile inainte am cerut blocarea lor pana sosesc in tara). Ei bine, ulterior am ajuns si la Brigada de Combatere a Crimei Organizate – Biroul fraude carduri unde am depus o plangere (inregistara la registratura politiei romane)-ilustrand in detaliu ce le de mai sus.
Reprezentatii bancii mi-au comunicat ca au submis toate actele detinatorului uneltei de plata – in speta cardul de debit (Mastercard) – urmand ca sa ceara acoperirea daunelor acestuia – mi-au dat estimativ un termen de max 45 zile.

Rezumand, au trecut mai mult de 45 zile de la data la care am depus ambele plangeri (la banca si la politie), am aflat dupa 2 emailuri trimise banci (si la care nu au catadixit sa raspunda) si ulterior prezenta mea la sediul central al bancii cerand explicatii asupra acestei \”taceri colective\” a angajatilor bancii ca Mastercard nu e de acord cu acoperirea daunei (deoarece exista chitante semnate la plata catre acel comerciant – desi evident nimeni nu a cerut o expertiza grafologica sau macar o comparare a speimenelor de semnatura cu cea folosita de mine in mod uzual) si prin urmarte nici banca nu doreste sa -mi inapoieze banii (e vorba de cateva mii de euro).

Va rog frumos sa ma sfatuiti ce trebuie sa intreprind mai departe (si cui sa ma adresez) pentru ca am szentimentul ca acest gen de cazuri este neacoperit de legea bancara din Romania si prin urmare nu e se aplica in interesul protejarii consumatorului.

Va multumesc,

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*