EDUCATIE FINANCIARA

Ce se intampla daca bancomatul imi captureaza cardul

Bancomatul BRD mi-a inghitit cardul, pentru ca a avut loc un soc de curent, dupa cum au sustinut reprezentantii bancii, spune un client BRD. Mi-au spus sa revin la agentie in cateva zile sa-l recuperez. Am venit dupa o saptamana, la o sucusala BRD in Iasi, unde aflu ca respectivul card a fost distrus, pentru ca ei au voie sa-l tina maxim 3 zile. Asadar, am fost pus sa fac cerere pentru un card nou, pentru care banca ma pune sa platesc.

Ce surpriza puteti avea daca nu mai folositi un card

Nu putini sunt cei care, in diverse imprejurari, isi fac un card bancar sau il accepta in cadrul unei promotii, pentru ca li se spune ca e gratis. Card pe care nu-l folosesc niciodata, dar la un moment dat, dupa un an sau doi, afla ca au datorii de sute de lei la banca. La fel se intampla cu cardurile de salarii abandonate in momentul concedierii sau schimbarii locului de munca. Oamenii uita sa-l inchida, insa banca va continua sa perceapa comisioane si dobanzi, astfel ca dupa ceva timp oamenii se trezesc cu noi datorii pe card, desi nu l-au mai folosit.

Ce pot sa fac daca am fost raportat la Biroul de Credit fara sa fiu anuntat, pentru o datorie de 40 de lei, iar acum nu mai pot lua credit?

Daca descoperiti, atunci cand aplicati pentru un nou credit, ca ati fost raportat la Biroul de Credit pentru datorii mici, aferente unor conturi sau carduri, de care nu stiati si fara sa fiti anuntati in prealabil de banca, luati legatura cu banca pentru rezolvarea problemei. O relatie corecta client-banca este in beneficiul tuturor, de aceea, chiar daca banca a procedat corect atunci cand v-a raportat, intrucat aveati datorii, situatia din Biroul de Credit se poate corecta. Iata mai jos un exemplu de buna practica in astfel de cazuri, demonstrat de Garanti Bank.

Ce risti daca garantezi pentru creditul unei rude sau prieten

 

Inainte de a lua decizia de a ajuta o ruda sau un prieten sa obtina mai usor un credit de la banca sau alta institutie financiara (IFN), devenind garant pentru respectivul imprumut, trebuie sa fiti constient de riscurile la care va expuneti ulterior.

Seful Volksbank, Benoit Catel, explica, pe intelesul tuturor, de ce este justificat comisionul de risc aferent unui credit: trei contra-argumente care demonteaza deciziile judecatorilor

 

Benoit Catel, seful Volksbank, a explicat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, de ce este justificat comisionul de risc aferent unui credit, demontand astfel argumentele avocatilor care au dat banca in judecata solicitand instantelor sa elimine respectivul comision din contracte. El a precizat, de asemenea, ca respectivul comision a fost clar prevazut in contracte iar clientii au fost constienti de existenta acestuia inainte de semnarea contractelor, intrucat figura pe graficele de rambursare ca find parte a costului total al imprumutului.