EDUCATIE FINANCIARA

Atac phishing la adresa clientilor Raiffeisen Bank, momiti cu inrolarea gratuita in 3D Secure

 

Hackerii au initiat astazi un atac tip phishing la adresa clientilor Raiffeisen Bank, cu scopul de a le fura acestora datele confidentiale ale cardurilor. Atacul a inceput prin trimiterea unui e-mail in care clientilor li se promitea inrolarea gratuita in serviciul de securitate 3D Secure pentru comertul electronic.

Cat platim pentru un transfer de 100 de euro catre o banca din strainatate la ghiseele BCR, BRD si Raiffeisen Bank: intre 30 si 50 de euro

BCR a anuntat astazi ca a eliminat comisionul tip OUR aferent platilor externe in valuta catre bancile din cadrul grupului Erste, banci prezente in Austria, Cehia, Croatia, Ungaria, Moldova, Serbia si Slovacia. In acest fel, costul acestor transferuri se reduce cu sume intre 15 si 100 de euro, in functie de valoarea sumei tranferate.

Cum obtinem dobanzi mai mari decat depozitele bancare: fondurile mutuale au avut randamente de 5-10% in ultimul an

Dobanzile la depozitele bancare in lei au scazut abrupt pe perioada ultimului an, de la 5,5% la doar 3,5% in medie, in cazul depozitelor populatiei si 2,5% pentru firme, conform ultimelor date ale BNR, sau chiar mai mici in cazul bancilor mai mari. Astfel ca tot mai multa lume, mai ales cei care detin sume mai mari de bani in conturi bancare, se gandeste la alternative prin care sa obtina randamente mai avantajoase pentru economiile lor.

In cat timp se face un transfer interbancar, intre conturile a doua banci

 

Atunci cand facem o plata sau un transfer de bani din contul unei banci intr-un cont al  unei banci diferite din Romania (transfer interbancar), trebuie sa stim ca existe ore limita de procesare a acestor operatiuni. Cu alte cuvinte, timpul necesar pentru intrarea banilor in contul celeilalte banci difera de momentul in care se efectueaza plata.

Ce se intampla daca bancomatul imi captureaza cardul

Bancomatul BRD mi-a inghitit cardul, pentru ca a avut loc un soc de curent, dupa cum au sustinut reprezentantii bancii, spune un client BRD. Mi-au spus sa revin la agentie in cateva zile sa-l recuperez. Am venit dupa o saptamana, la o sucusala BRD in Iasi, unde aflu ca respectivul card a fost distrus, pentru ca ei au voie sa-l tina maxim 3 zile. Asadar, am fost pus sa fac cerere pentru un card nou, pentru care banca ma pune sa platesc.

Ce surpriza puteti avea daca nu mai folositi un card

Nu putini sunt cei care, in diverse imprejurari, isi fac un card bancar sau il accepta in cadrul unei promotii, pentru ca li se spune ca e gratis. Card pe care nu-l folosesc niciodata, dar la un moment dat, dupa un an sau doi, afla ca au datorii de sute de lei la banca. La fel se intampla cu cardurile de salarii abandonate in momentul concedierii sau schimbarii locului de munca. Oamenii uita sa-l inchida, insa banca va continua sa perceapa comisioane si dobanzi, astfel ca dupa ceva timp oamenii se trezesc cu noi datorii pe card, desi nu l-au mai folosit.

Ce pot sa fac daca am fost raportat la Biroul de Credit fara sa fiu anuntat, pentru o datorie de 40 de lei, iar acum nu mai pot lua credit?

Daca descoperiti, atunci cand aplicati pentru un nou credit, ca ati fost raportat la Biroul de Credit pentru datorii mici, aferente unor conturi sau carduri, de care nu stiati si fara sa fiti anuntati in prealabil de banca, luati legatura cu banca pentru rezolvarea problemei. O relatie corecta client-banca este in beneficiul tuturor, de aceea, chiar daca banca a procedat corect atunci cand v-a raportat, intrucat aveati datorii, situatia din Biroul de Credit se poate corecta. Iata mai jos un exemplu de buna practica in astfel de cazuri, demonstrat de Garanti Bank.

Ce risti daca garantezi pentru creditul unei rude sau prieten

 

Inainte de a lua decizia de a ajuta o ruda sau un prieten sa obtina mai usor un credit de la banca sau alta institutie financiara (IFN), devenind garant pentru respectivul imprumut, trebuie sa fiti constient de riscurile la care va expuneti ulterior.

Seful Volksbank, Benoit Catel, explica, pe intelesul tuturor, de ce este justificat comisionul de risc aferent unui credit: trei contra-argumente care demonteaza deciziile judecatorilor

 

Benoit Catel, seful Volksbank, a explicat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, de ce este justificat comisionul de risc aferent unui credit, demontand astfel argumentele avocatilor care au dat banca in judecata solicitand instantelor sa elimine respectivul comision din contracte. El a precizat, de asemenea, ca respectivul comision a fost clar prevazut in contracte iar clientii au fost constienti de existenta acestuia inainte de semnarea contractelor, intrucat figura pe graficele de rambursare ca find parte a costului total al imprumutului.