In cat timp se face un transfer interbancar, intre conturile a doua banci

O singura certitudine exista, si anume termenul maxim pentru astfel de operatiuni, care este de doua zile, in jargonul bancar T+1, unde T este ziua efectuarii platii, adica astazi, iar 1 este urmatoarea zi, in care cu siguranta se va realiza respectiva plata.

Atunci cand facem o plata sau un transfer de bani din contul unei banci intr-un cont al  unei banci diferite din Romania (transfer interbancar), trebuie sa stim ca existe ore limita de procesare a acestor operatiuni. Cu alte cuvinte, timpul necesar pentru intrarea banilor in contul celeilalte banci difera de momentul in care se efectueaza plata.

Asta pentru ca orice plata trebuie sa treaca printr-un sistem de procesare, in vederea decontarii sumelor din conturile bancilor, sistem operat de Transfond. Acesta deruleaza doar 3 sedinte zilnice de procesare (compensare) a platilor primite de la banci: la 10,30, 13,30 si 16,30.

In aceste conditii, termenul de procesare a unei plati interbancare nu este cunoscut cu precizie. Cu alte cuvinte, daca astazi, la ora 9, faci o plata interbancara, nu vei avea certitudinea ca banii vor intra, tot astazi, pana la finalul zilei, in contul destinatarului de la alta banca.

O singura certitudine exista, si anume termenul maxim pentru astfel de operatiuni, care este de doua zile, in jargonul bancar T+1, unde T este ziua efectuarii platii, adica astazi, iar 1 este urmatoarea zi, in care cu siguranta se va realiza respectiva plata.

Nu este exlus insa ca, in functie de programul procesatorului Transfond, dar si de cel al bancii, o plata interbancara sa se efectueze si in aceeasi zi.

 

Plata in regim de urgenta

Daca doriti ca plata sa se faca in regim de urgenta, exista aceasta posibilitate, in schimbul unui comision de urgenta, care de exemplu la Banca Transilvania este de 18 lei. Asta inseamna ca plata se va face in maxim 2 ore, in aceeasi zi. Cu o conditie, insa: sa fie initiata cel tarziu la ora 15, conform regulilor Bancii Transilvania, astfel incat sa poata intra in ultima sedinta de procesare a Transfond, de la 16,30.

 

Banca Transilvania a luat comisionul, dar nu a procesat transferul

 

Un client al bancii nu a stiut acest amanunt, astfel ca a initiat, dupa ora 15, o plata in regim de urgenta. Banca a acceptat operatiunea, cu toate ca stia ca nu o poate procesa decat a doua zi.

 

Fireste ca in aceste conditii clientul s-a revoltat, intrucat i-a fost luat degeaba respectivul comision pentru platile urgente.

 

Vezi aici detalii

 

Probleme cu banca? Scrie-ne la Reclamatiibanci.ro


Taguri:

Alte stiri

6 comentarii

Mona Paiu
24 Jan 2017

In cat timp se transfera banii intre Bt si Trezorerie, Impozite si taxe locale?

Vasile Coman
18 Mar 2017

Platile catre trezorerie fac parte din categoria platilor (transferurilor sau ordine de plata) interbancare, adica intre conturile a doua banci diferite, respectiv intre banca dumneavoastra si banca Trezoreriei, care este BNR. Durata unui transfer interbancar, asadar inclusiv a unui transfer de bani catre Trezorerie, depinde de ora la care a fost realizat si dureaza una sau maxim doua zile. Astfel, daca plata a fost facuta in prima parte a zilei, de regula pana in ora 13, atunci banii ajung la Trezorerie in aceeasi zi. Daca plata s-a facut in a doua parte a zilei, banii ajung a doua zi. Asta pentru ca transferurile interbancare trec printr-un sistem de decontare intre banci operat de Transfond, care realizeaza respectivele operatiuni in mai multe sesiuni zilnice, ceea ce presupune o intarziere in transferul banilor catre destinatar. Cu alte cuvinte, platile nu se pot face instant. Va rog sa reveniti la mine daca doriti informatii suplimentare sau aveti probleme cu banca: vasile.coman@ghiseulbancar.ro

Clinciu Paul
7 Oct 2017

Buna seara,stimate dl Coman,va povestesc o speta cat priveste ING bank cu speranta sa ma sfatuiti cum sa rezolv dauna produsa de aceasta banca, Am solicitat o plata in valuta in regim de urgenta(eur)catre un furnizor persoana juridica din Austria,fiind vorba de achizitie de bunuri,la recomandarea bancii am aplicat regimul de urgenta sa am siguranta ca valuta va intra la timp.Am optat pt aceasta metoda ,deoarece ziua saptamanii era joi iar timpul petrecut cu examinarea bunului cat si negocierea ne a dus catre ora 13 local(14 in Romania)ceea ce nu mi mai permitea un transfer SEPA in regim normal care sa aiba certitudinea ca va ajunge la client vineri.Avand in vedere ca era absolut necesar ca furnizorul sa si incaseze plata sa pot intra in posesia bunului (fiind vorba de un vehicul industrial de transport)cat si perfectarea tuturor documentelor de tranzit ,care se incepeau doar dupa plata incasata ,dupa discutii si solutii cerute bancii mele mi a fost sugerat o plata in regim de urgenta cu un comision substantial aferent tranzactiei.Am fost de acord am solicitat care sunt conditiile necesare sa am siguranta ca plata ajunge vineri dimineata la client ceea ce era imperativ,deoarece urmatoare zi lucratoare era luni ,mi s a spus ca plata se va ordina telefonic si conditia de baza este sa fie demarata pina la ora 13,ora Romaniei.Zis si facut ,dimineata la 10 ora Ro am solicitat efectuarea tranzactiei ,dar dupa nenumarate telefoane din jumate in jumate de ora si spre client si spre banca banii nu au ajuns ,cu toate ca suma a fost tranzactionata la ora 14.30 (15.30 Ro)monitorizand constant aplicatia homebank,unde este clar specificat data valutei in data solicitarii platii,dar banii nu au ajuns ,deci vor fi luni la client.Acest aspect a cauzat neplaceri serioase cheltuieli suplimentare logistice (cazare deplasare,mese ,etc ,timp personal)cat si un drum ulterior pentru ridicarea bunului ,cat si un risc in anularea tranzactiei .Ma sfatuiti va rog cum sa rezolv aceste neplaceri cu banca mea ,cum sa recuperez dauna subita,cat si comisionul de tranzactie de urgenta,fapt care nu s a intamplat ,deci plata suplimentara a fost luata inutil .Scot in evidenta ca nu caut sa fac demersurile pentru o suma de bani cat pentru lipsa de seriozitate respect si competenta a bancii fata de clienti

SILVANA
29 Oct 2018

Buna ziua, am o problema si am dubii ca a fost solutinata corespunzator de catre Trezorerie respectiv: Am virat bani din cont curent BT o firma catre Conturi Trezorerie alta firma; precizez beneficiara foloseste split TVA, banii virati in Trezorerie cont TVA au intrat in cont, iar banii virati in cont curent Trezorerie au fost refuzati dupa 2 zile si returnati desi erau cu taxa de urgenta. Cele doua conturi nu au acelasi regim? In contul de trezorerie nu se poate incasa din alta Banca, de ce? Institutiile publice nu pot incasa de la privati? Multumesc

SILVANA
29 Oct 2018

Buna ziua, am o problema si am dubii ca a fost solutinata corespunzator de catre Trezorerie respectiv: Am virat bani din cont curent BT o firma catre Conturi Trezorerie alta firma; precizez beneficiara foloseste split TVA, banii virati in Trezorerie cont TVA au intrat in cont, iar banii virati in cont curent Trezorerie au fost refuzati dupa 2 zile si returnati desi erau cu taxa de urgenta. Cele doua conturi nu au acelasi regim? In contul de trezorerie nu se poate incasa din alta Banca, de ce? Institutiile publice nu pot incasa de la privati? Multumesc

Maria
9 Feb 2019

Buna ziua,vreau sa stiu daca aseara Vineri dup? ora 18 s-a facut un transfer intrabamcar online din CEC în BT,fiind weekend,dar plata f?cut? în regim de urgen?? voi avea Sâmb?t? banii??

Posteaza un comentariu