6 Jul 2022
„Am luat un credit de 14.000 de lei,am achitat 10.000 și am rămas cu 4000 de plata și de câteva luni nu mi am mai permis sa plătesc,am sunat la cei de la TBI,un ifn și i am rugat ca de luna viitoare sa stabilim o rata convenabila și pentru mine ca să ma pot achita,iar ei mi au spus ca nu se poate,menționez ca eu vreau sa achit datoria, dar în limita posibilităților pe care le am într o luna…ce as putea face?”, intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.
Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro
21 May 2022
„Bună ziua. Am o întrebare. Ieri, duminica seara, am făcut o solicitare la Hora Credit pentru un împrumut de 300 RON. M-am trezit cu o linie de credit aprobata de 2000 de lei.
Astăzi am sunat la ei sa o închid – nu aveam nevoie de linie de credit și mi-au spus ca o pot închide dacă plătesc dobânda 80 de Ron – bani în plus fata de cei 2000 de Ron.
23 Feb 2022
"Te poate executa silit daca am restante 2 luni si eu fac dovada platii lunar pana ajung la zi cu plata?", intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.
Raspuns ReclamatiiBanci.ro
Stimate domn,
Banca sau IFN-ul nu va poate executa silit daca aveti intarzieri de numai 2 luni la plata creditului.
Conform legii, executarea silita poate fi declansata doar dupa inregistrarea a 9 luni de restante.
22 Nov 2021
"Am nevoie urgent de niste bani pana iau salarul acuma mam angajat si am foarte mare nevoie de mani urgent pana ma pun pe picioare doua luni", intreaba un cititor Ghiseulbancar.ro.
Raspuns:
Pentru un imprumut de la banca trebuie sa aveti o vechime in munca de minim 3 luni.
8 Oct 2020
În anul 2020 au fost deschise 433 de negocieri între consumatori și bănci/IFN-uri, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Dintre acestea, în raport cu băncile, s-au finalizat până acum 223 de negocieri cu împăcarea părților, iar în 51 de cazuri nu s-a ajuns la un rezultat agreat de ambele părți, anunta CSALB intr-un comunicat, in care adauga:
25 Sep 2020
Clienții băncilor și IFN-urilor au început să prefere Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) pentru a-și rezolva problemele cu băncile și IFN-urile, în locul unei reclamații la Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că pot obține beneficii din renegocierea contractelor.
2 Jun 2020
"Sunt clientul unei banci, persoana juridica, am efectuat o plata in euro pentru o firma din Germania, in vederea achizitionarii unui autoturism. Dupa 5 zile de la depunerea la banca a ordinului de plata, am solicitat blocarea tranzactiei si restituirea sumei, deoarece am obtinut informatii ca societatea beneficiara nu exista la sediul indicat. Ce obligatii are banca fata de clientul sau care a efectuat plata? Poate fi chemata in judecata pentru refuzul restituirii sumei?"
19 May 2020
Finalul stării de urgență aduce o creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), anunta institutia intr-un comunicat, in care mai mentioneaza:
1 May 2020
Multi clienti au bancilor care ne-au cerut ajutorul si sfatul cu privire la amanarea ratelor la credite s-au aratat ingrijorati cu privire la doua mari probleme:
1. Faptul ca amanarea ratelor inseamna un cost suplimentar;
2. Ce se va intampla dupa ce se termina perioada de amanare, cand, pe de o parte, vor trebui sa plateasca o rata mai mare, iar pe de alta viitorul ramane nesigur, adica nu stiu daca vor mai avea loc de munca, iar daca vor avea, daca nu cumva salariul va fi mai mic decat acum.
24 Apr 2020
"Buna ziua, Am facut o cerere de amanare a ratelor la banca si am fost refuzata, cu motivul ca sunt pensionara, iar pensionarii nu pot beneficia de amanarea ratelor la credite pentru ca nu sunt afectati de criza coronavirusului. Este normal? Familia mea a fost afectata de criza, fiul meu a ramas fara serviciu", intreaba un cititor la Reclamatiibanci.ro.