Raiffeisen da vina doar pe mine pentru frauda online, desi aceasta s-a produs din cuza sistemului de securitate deficitar

frauda Raiffeisen Bank

"Nu este normal sa raman fara bani in cateva minute iar banca sa nu faca nimic sa opreasca fraudele", se plange un cititor, client Raiffeisen, caruia i s-au furat din cont aproape 50.000 de lei, fara ca banca sa-l despagubeasca.

El acuza ca banca arunca toata vina pe el, desi frauda a fost posibila, considera el, din cauza sistemului de securitate deficitar.

"Banca in loc sa rezolve situatia ma acuza doar pe mine. Nu mi se pare corect atata timp cat datorita sistemului lor de securitate deficitar se intampla asta."

Reclamatia clientului Raiffeisen:

"Buna ziua. Am citit aici articol privind frauda bancara. Sunt in aceeasi situatie. In data de 12 ianuarie am primit mail pe care l-am accesat si mi-a fost furata din cont suma de 48.800 lei. 

Imediat ce am primit notificare de confirmare plată, am sunat la *2000 și după discuții de 30,51 minute, cu reprezentanții bancii la care le-am explicat că NU eu am făcut plățile, de ce nu au fost blocati banii?? 

Dacă am făcut refuz de plată pe motiv că nu am beneficiat de servicii, neavând cunostintă de aceste plăti, de ce nu au fost blocați banii? 

De atunci trimit la minunata banca Raiffeisen plangeri insa rezultate 0. Banca in loc sa rezolve situatia ma acuza doar pe mine. Nu mi se pare corect atata timp cat datorita sistemului lor de securitate deficitar se intampla asta. Nu este normal ca si clientii sa ramana fara bani in cateva minute iar banca sa nu faca nimic sa opreasca fraudele. 

Culmea penibilului este ca dupa ce am trimis ultima reclamatie mi s-a transmit prin mail sa sun la *2000 pentru identificare. Am sunat iar consultantul care a raspuns m-a intrebat ,,care a fost ultima plata cu cardul, data si suma exacta?,, Pentru ca facusem ultima plata cu cardul cu o saptamana inainte si nu am stiut suma exacta mi s-a transmis ca identificarea este eronata si nu sunt siguri ca vorbesc cu mine. 

Cu alte cuvinte atunci cand am fost fraudata nu a verificat nimeni daca eu am facut transfer cu asa suma mare in cateva minute( chiar daca am sunat la *2000 imediat ce am primit notificari de confirmare plata, desi nu transferam eu banii) dar acum, nu pot fi identificata pentru ca nu am spus data si suma exacta....de toata jena.

Va rog daca ca ma indrumati ce ar trebui sa mai fac in afara de reclamatii la banca, IPJ, ANPC, BNR? De la IPJ nu am nici un raspuns din 13.01.2023 cand am facut plangaere. Ceilalti ma trimit la IPJ iar banca mi-a respuns sumar si doar ma acuza ca am comunicat date prin accesarea linkului. 

Banca nu ar trebui sa despagubeasca persoanele pagubite??? 
Conturile clientilor nu sunt asigurate??? 
Care ar fi posibilitatea sa-mi recuperez banii??
Avand in vedere ca au trecut aproape 3 luni de la frauda efectiv nu mai stiu cum sa procedez."

RASPUNS

Stimata doamna,

Considera ca aveti dreptate: banca Raiffeien nu ar trebui sa plaseze intreaga vina pentru frauda online pe dumneavoastra, pentru ca, asa cum spuneti, banca trebuie sa asigure un sistem de securitate ridicat, in vederea prevenirii fraudelor, ceea ce se pare ca nu s-a intamplat, din cele relatate.

Nu este normal, dupa cum ati spus, ca Raiffeisen sa nu verifice acel transfer, mai ales ca a fost realizat in conditii neobisnuite de cele facute de dumneavoastra: suma mare, realizat de pe un alt dispozitiv si dintr-o alta locatie.

De aceea, sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie la Raiffeisen Bank, in care sa va plangeti de aceste aspecte, dupa care reveniti va rog la mine cu raspunsul bancii, pentru a va ajuta sa rezolvati problema, eventual cu ajutorul institutiilor responsabile de supravegherea activitatii bancilor.

 


Reclamatiibanci.ro

Taguri:

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu