Cum mi-au fost furati banii din contul Raiffeisen, fara ca banca sa ma anunte

frauda Raiffeisen

Raiffeisen a permis actualizarea datelor personale ale unui client, inclusiv numarul de telefon si datele de acces in aplicatia bancara, cu ale unui fraudator din alta tara fara, sa-si anunte clientul de aceasta schimbare pe canalele utilizate uzual de acesta, precum email-ul.

Mai mult, a permis fraudatorului sa fure din contul clientului sume mari de bani, desi tranzactiile au fost efectuate de pe un numar de telefon din alta tara, nu din Romania, ceea ce ar fi trebuit sa reprezinte un motiv de alerta pentru banca.

"Buna ziua. Incerc sa expun evenimentele in ordinea lor cronologica asa cum mi le reamintesc. In seara zilei de 26.12.2022, am vrut sa cumpar ceva de pe internet, ocazie cu care am aflat ca banca imi refuza plata.

Verificand mailu-rile primite am vazut un mail care ma anunta ca am Smart Tokenul blocat. Am apasat linkul , dar cand am vazut ca mi se cer datele de pe card, am renuntat sa continui.

Apoi am remarcat ca Centrul de notificari al telefonului meu mi-a trimis mesaje precum ca eu as fi efectuat niste operatiuni bancare din contul meu.

Am sunat la banca pentru a cere explicatii , intrucat eu nu am autorizat aceste tranzactii, iar banca (call-center) mi-a raspuns ca nu recunoaste acest nr. de telefon. De asemenea am vazut ca in mesageria telefonul am primit un mesaj prin care am fost anuntat ca am solicitat activarea aplicatiei de pe un telefon iPhone 13 Pro Max iar daca nu am fost eu, sa apelez urgent la * 2000.

Am sunat din nou la banca conform indicatiei si le-am spus ca eu nu detin un asemenea model de telefon si ca sunt sigur ca cineva are acces la conturile mele. Raspunsul a fost acelasi. Numarul de telefon de pe care sun ,nu este recunoscut de banca. Precizez ca am efectuat mai multe apeluri prin care am incercat sa explic situatia solicitand totodata sa fiu vericat dupa alte date cu caracter personal ( istoricul meu bancar, date ale cartii de identitate), rezultatul fiind negativ. Numarul de apeluri telefonice se regaseste in foto nr.4.

A doua zi pe 27. 12 2022, m-am dus la o sucursala a bancii pentru a reclama aceasta situatie si am aflat ca au fost efectuate mai multe tranzactii din conturile mele, 2 schimburi valutare in valoare de 18.800. euro si apoi transferata suma de 74.000 lei catre un client al aceleasi banci, pe care nu-l cunosc. Detalii privind cum a fost posibil asa ceva nu am reusit sa obtin decat ca numarul de telefon de pe care s-a efectuat frauda , nu este din Romania.

Dupa ce am revenit la numarul meu de telefon in baza de date, am fost indrumat sa depun o sesizare la call-center. Aproape ca nu-mi vine sa cred cate ore au trecut de la prima sesizare si pana la aceasta din urma, cand s-a aplicat refuzul la plata.

Cand am ajuns acasa am vazut un mail trimis de banca precum ca mi-au fost actualizate datele personale cu mentiunea respective privind obligatiile contractuale de informare. Am ramas surprins cand am vazut acest mail si mi-am pus intrebarea, de ce nu am fost anuntat si cand mi-a fost schimbat numarul de telefon in ziua cand s-a comis frauda ?

Am sunat la call center pentru a lamuri acest aspect, raspunsul lor fiind neconcludent , fapt pentru care am revenit cu noi solicitari . De asemenea am instiintat si pe d-l Zdenek Romanek, CEO al Raiffeisen Bank Romania, , despre aceasta situatie.

La data de 23.01.2023, am primit un raspuns de la banca dar fara nicio referire la schimbarea numarul de telefon din baza de date Raiffesein

Revin cu o noua solicitare , pentru care primesc un raspuns de asemenea nesatisfacator Mai revin inca o data cu o solicitare punctuala fata de care banca imi comunica ca nu poate recupera prejudiciul si ca am fost informat prin email despre schimbarea numarului de telefon la 26.12.2022.

Fapt total neadevarat neprimind in acest sens niciun mail la data respectiva . De asemenea am primit explicatii de neinteles la intrebare cum primeam mesje de la banca daca numarul meu de telefon nu mai era inregistrat in evidenta bancii.

Daca considerati ca cele expuse mai sus se pot circumscrie activitatii dumneavoastra, sunt deschis unei coloborari si a va pune la dispozitie mai mule detalii. Multumesc", se plange un cititor.

Raiffeisen refuza sa-si despagubeasca clientul

Raiffeisen nu si-a despagubit clientul, desi din relatarile acestuia rezulta ca frauda a fost posibila din cauza sistemelor de securitate deficitare ale bancii si lipsa informarii clientului:

"Banca mi-a comunicat ca a incetat verificarile si nu poate recupera nimic. Paseaza toata vina pe client. Nu este normal. Sa inregistrezi o reclamatie privind o frauda cu o suma asa de mare a doua zi dupa producerea  ei, mi se pare o lipsa de profesionalism sau chiar o rea vointa", se plange clientul Raiffeisen. 

 


Reclamatiibanci.ro

Taguri:

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu