8 Nov 2021 0 Comentarii
- CEC Bank continuă să-și consolideze poziția pe piață: activele totale ale băncii au urcat la 45,15 miliarde de lei, în creștere cu 20,5% față de septembrie 2020
- În primele luni ale anului, CEC Bank a lansat o serie de inițiative cu focus pe digitalizare
CEC Bank a înregistrat rezultate solide la sfârșitul celui de-al treilea trimestru din 2021: profit net preliminar de 332,40 milioane de lei, în creștere cu 21,2% față de perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat de presa, in care se adauga:
Banca a înregistrat creșteri pe toate segmentele de activitate, valoarea activelor majorându-se cu 20,5% față de septembrie 2020.
”În primele nouă luni din an, am continuat să finanțăm economia și să consolidăm poziția pe piață a CEC Bank. Am acordat credite noi în valoare de circa 9 miliarde de lei și am înregistrat o creștere a portofoliului total de credite de 15,1%.
În același timp, procesul de transformare și modernizare a băncii avansează, cu focus pe digitalizare, pe simplificare și pe o cultură organizațională care pune clientul pe primul loc. A fost o perioadă în care am finalizat multe proiecte: am lansat conturile online pentru IMM-uri, aplicația Smartphone POS – care transformă dispozitivele mobile în POS-uri pentru acceptarea plății online cu cardurile, ne-am modernizat rețeaua internă IT, am fost deschizători de drumuri în open-banking”, a declarat Bogdan Neacșu, director general al CEC Bank.
Creștere solidă a portofoliului de credite
Portofoliul total de credite acordate clientelei nebancare (sold bilanțier) se ridica, la sfârșitul lui septembrie 2021, la 25,83 miliarde de lei, în creștere cu 15,1% față de septembrie 2020.
Cea mai mare creștere s-a înregistrat pe segmentul creditelor ipotecare, portofoliul băncii însumând peste 20 000 de astfel de împrumuturi, cu o valoare cumulată de 3,15 miliarde lei. În primele nouă luni din 2021, CEC Bank a acordat aproape 4 000 de credite ipotecare, în creștere cu 34% față de perioada similară din 2020.
Pe segmentul creditelor de consum și al celor pe carduri, creșterea a fost mai redusă decât în cazul ipotecarelor, de circa 7%, în linie cu media pieței și reflectând apetitul pentru economisire, care se menține la un nivel ridicat.
Pe segmentul companiilor, portofoliul de finanțări a înregistrat o creștere de 14,2%, programul IMM Invest jucând în continuare un rol important în facilitarea accesului companiilor la finanțare.
Finanțările pentru activitatea curentă au înregistrat o creștere de 22,8%, dublă față de cea înregistrată în cazul creditelor pentru investiții (11,1%). Circa jumătate din creșterea portofoliului în sold provine din creditele acordate în cadrul programelor guvernamentale, inclusiv IMM Invest.
Depozitele atrase de la clienți au ajuns la sfârșitul celui de-al treilea trimestru la 38,63 miliarde de lei, în creștere cu 24,2% față de perioada similară din 2020. Creșterea a fost mai mare pe segmentul soldurilor conturilor curente și al cardurilor (+28,2%), în linie cu strategia CEC Bank de a se poziționa ca bancă de casă a românilor, preferată pentru operațiunile de zi cu zi.
Venituri nete din comisioane - în creștere cu 12,8%
CEC Bank continuă să-și dezvolte un portofoliu sustenabil de clienți și să-și diversifice sursele de venit. Ca urmare a creșterii rulajelor prin conturi curente și carduri, veniturile nete din comisioane au urcat cu 12,8%, la 215,3 milioane de lei, iar veniturile nete din dobânzi au avut o evoluție stabilă, însumând 804,5 milioane de lei după primele 9 luni din 2021.
Portofoliul de credite se menține sănătos, iar rata creditelor neperformante a înregistrat o ușoară scădere în primele nouă luni ale anului, la 5,42%, față de 5,52% la sfârșitul lui 2020.
Banca a menținut o abordare prudentă și a înregistrat cheltuieli nete cu provizioane/ajustări aferente creditelor acordate clientelei bancare în valoare de 247,3 milioane de lei. În martie a expirat termenul pentru depunerea cererilor de amânare a ratelor în baza moratoriilor publice.
La nivelul băncii, din totalul portofoliului de credite pentru care s-au aplicat amânări la plată, circa 93% au reluat rambursarea și nu înregistrează restanțe mai mari de 30 de zile.
La sfârșitul primelor nouă luni din 2021, rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 22,29%, semnificativ peste nivelul cerinței globale de capital (OCR) aplicabilă băncii. Rata de rentabilitate a capitalurilor a fost de 9,63%, în creștere față de sfârșitul anului trecut (8,00%).
CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și cu active de peste 45,15 miliarde lei, la sfârșitul lui septembrie 2021.
CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească și oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse și servicii bancare 100% online.
Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.