Atentie la cardurile ING! Banca nu te despagubeste daca ti se fura banii de pe card

Numarul utilizatorilor de carduri se inmulteste pe zi ce trece, la fel si cazurile de pierderi sau furt de carduri. Ce se intampla daca mi se fura banii de pe card?

E o intrebare care trebuie sa si-o puna fiecare utilizator de card. Insa si mai important este raspunsul la aceasta intrebare. Stim ca atat bancile cat si companiile de procesare a cardurilor, MasterCard sau Visa, ne recomanda sa utilizam cardurile pentru ca acestea sunt mijloace de plata sigure. Mai exact, un card te scuteste de riscul sa ti se fure banii din buzunar sau portmoneu. E adevarat, insa?

Din pacate, experienta ne demonstreaza ca a avea un card e acelasi lucru cu a tine banii in buzunar sau portofel. Mai exact, daca ti se fura cardul, un simplu plastic, e ca si cum ti s-ar fura bancnote sau monezi. Procedura in cazul fraudelor cu carduri este urmatoarea: dupa ce constati furtul cardului sau frauda cu cardul (realizarea unor operatiuni de catre altcineva, adica un hot care ti-a furat datele cardului), trebuie sa anunti imediat banca pentru ca aceasta sa blocheze cardul.

Din acel moment, nimeni nu mai poate efecta tranzactii cu acel card sau cu datele de pe el, cum e si normal. Problema apare insa atunci cand tranzactiile frauduloase s-au realizat inainte ca banca sa apuce sa blocheze cardul. Ce se intampla in aceste cazuri? Procedura este urmatoarea: detinatorul cardului solicita bancii un charge back, mai exact completeaza un formular de refuz de plata in cazul operatiunilor efectuate de hot.

Conform legii, banca ar trebui sa despagubeasca imediat utilizatorul cardului iar ulterior sa-si recupereze dauna de la hot sau de la cine este vinovat pentru frauda. Ce se intampla in realitate? Din pacate, unele banci sunt exemplul viu al zicalei: Banca iti da umbrela cand e soare si ti-o ia cand ploua.

Concret, unele banci isi declina total responsabilitatea si nu vor sa-si despagubeasca clientii pagubiti. Un exemplu este ING Bank.

I-am intrebat, asadar, pe reprezentantii ING Bank, cum isi trateaza clientii carora le-a fost furat cardul.

Iata ce raspuns am primit: ING: "Pentru refuzuri de plata aferente unor tranzactii efectuate atit in reteaua ING cit si in alte retele se completeaza formularul de refuz de plata. Daca tranzactiile sunt efectuate inainte de blocarea cardului pierdut sau furat sunt doar responsabilitatea clientului nu si a bancii. Restul se analizeaza si de la caz la caz se pot recupera sau nu."

Cu alte cuvinte, banca analizeaza doar tranzactiile efectuate dupa blocarea cardului. Pai daca a fost blocat, oricum nu se mai pot face tranzactii, nici de mine, nici de hot, nici chiar de banca.

Culmea e ca, totusi, "se analizeaza si de la caz la caz se pot recupera sau nu!". Iar faptul ca "se pot recupera sau nu"... poate spune multe! Dincolo insa de "optiunea" bancii de a nu-si despagubi clientii, nu cumva ING incalca legea privind tranzactiile cu carduri? BNR va trebui sa ne raspunda. Vom vedea in episoadele urmatoare care este pozitia Bancii Nationale.


Vasile COMAN

Taguri:

Alte stiri

47 comentarii

Radu
7 Mar 2008

Interesant articol...nu am stiut, si cred ca sunt multi ca mine, care nu stiu de asa ceva....eu mi-am facut card la ING, am primit chiar si o suma de bani, ca sa fiu clientul lor, ulterior mi-au spus ca am si dobanda de 7% daca imi tin banii pe cardul lor...

George
7 Mar 2008

Incredibil! Nu cred ca e posibil asa ceva. Eu am card BCR. E aceeasi situatie?

client ING nemultumit
7 Mar 2008

Nu numai atat, ING nici macar nu iti da posibilitatea sa-ti inrolezi cardul in serviciul 3DSecure cu ajutorul caruia limitezi drastic rsicul ca cineva sa-ti foloseasca cardul pe internet. Mai mult am cerut la ghiseul bancii sa-mi blocheze un card visa electron la tranzactiile pe internet si mi-a spus ca nu se poate.

CIRCOLOCO
10 Mar 2008

Se pare ca sunt un norocos. Mie mi-au furat 800 de euro de pe card ING(banii mei +linia de credit). Dupa multe telefoane si o perioada de 2 luni de asteptat am reusit sa primesc banii inapoi. Cel mai mult m-a deranjat ca personalul din sucursala unde am facut cardul nu a fost in stare sa ma indrume ce ar trebui sa fac. Norocul meu a fost ca am prieteni care lucreaza in domeniul bancar si m-au indrumat ei. Cand le-am spus celor de la sucursala ca mi s-a furat banul de pe card prima reactie a fost ca o sa mi se dea altul (o bucata de plastic ar fi rezolvat totul :) ). A trebuit sa sun eu sa le zic ca vreau refuz la plata.

Oana
10 Mar 2008

So, CIRCOLOCO...pana la urma sa pot recupera banii? Din articol inteleg ca sansele sunt aproape nule. Tu cum ai reusit?

elena
10 Mar 2008

sa vedeti ce incompetente sunt cucoanele care lucreaza la VOLKSBANK BANU MANTA! am 4 luni de zile de cand s-a \"reeditat\" cardul pe care primesc salariul. Ce frumos este sa imi arate CARDUL soldul cu 4 cifre dar cand vreau sa extrag 10 ron nu imi da...imi afiseaza Fonduri Insuficiente! Am depus si plangere in scris acum 2 luni si nimic...HALAL banca ...cucoanele ridica din umeri si habar nu au sa citesca un extras de cont ...

Esa
10 Mar 2008

interesant ce spui tu acolo!! Dar poate ar trebui sa spui si ca daca iti fura cardul nu il poate folosi daca nu stie pinul. Si daca iti pinul langa card atunci chiar ca banca nu are de ce sa te despagubeasca ... :) Poate ar trebui sa mai analizezi un pic, ca sa mai intamplat sa va cereti scuze dupa ce vi s-a demonstrat ca nu stiti asa de multa "banca" pe cat sustineti

Finance
10 Mar 2008

Fara sa fiu un utilizator exclusiv ING as fi curios daca autorul articolului si-a facut la fel de riguros cercetarea pe toata piata bancara sau a avut de ...decontat o polita bancii mai sus mentionate? Din material se intelege ca ING ar fi exceptia (negativa) de la regula.Or lucrurilenu stau nici pe departe asa. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca folsind numarul de Stop Card, pe care il primesti in momentul solicitarii plasticului, poti bloca accesul oricui la utilizarea cardului in secunda doi de cand i-ai descoperit disparitia. Eu tot cred ca e vorba mai degraba de o "reglare de conturi"

Vasile Coman
10 Mar 2008

Esa, Ai dreptate, in principiu cardul nu se poate folosi fara codul PIN. Exista insa si cazuri (la plata la comercianti) cand nu este necesara introducerea codului PIN. Anumite tipuri de carduri (de credit, embosate) se pot utiliza fara a fi necesara introducera codului PIN. Depinde in principal de banca acceptatoare a cardului, care are reguli de securitate impuse comerciantului. Daca banca acceptatoare permite unui comerciant sa faca tranzactii fara codul PIN, atunci se pot face astfel de tranzactii. Astfel de cazuri au fost subiectul unor articole recente scrise de GhiseulBancar.ro

Vasile Coman
10 Mar 2008

Finance, Nu avem de decontat nimic cu nimeni. Singurul nostru scop, inca de la infiintarea acestei publicatii, a fost sa ajutam utilizatorii de servicii bancare si implicit bancile. Indiferent daca o banca isi face sau nu reclama la noi pe site. Daca veti analiza continutul site-ului, veti vedea ca avem articole asa-zis critice la adresa tuturor bancilor. In acest fel, bancile descopera probleme pe care altfel nu le-ar fi vazut si isi pot imbunatati serviciile. Cu privire la ING, se pare ca a fost vorba de o eroare de comunicare intre noi si ei. Ne-au facut niste precizari neclare care se pare ca nu sunt cele reale. Vom primi in curand replica lor. Din nou, nu este vorba in nici un caz de o reglare de conturi pentru ca nu avem ce sa reglam, ING a fost intotdeauna foarte prompta si profi atunci cand a fost vorba sa colaboram. Dealtfel, noi vom incerca sa prezentam pozitiile si altor banci cu privire la despagubirile in cazul fraudelor pe card, pentru a nu se crea impresia ca avem ceva cu ING. Dar mai ales pentru a informa clientii tuturor bancilor cu privire la cum se utilizeaza un card si cum sa se fereasca de posibile fraude.

client ING nemultumit
10 Mar 2008

Si faptul ca nu poti inrola cardurile ING in serviciul 3DSecure e tot o polita de platit in viziunea aparatorilor ING. Problema e urmatoarea: toate bancile din Ro ar trebui sa fie obligate de BNR si mai ales obligate moral avand in vedere profiturile uriase facute in Romania sa permita inscrierea cardurilor in 3DSecure pentru a limita astfel fraudele cu carduri, mai ales avand in vedere reputatia care o are Romania in privinta fraudelor. Nu am vazut nicaieri in presa atacat acest subiect. Poate o va face ghiseulbancar ca domnul Isarescu de atatia ani la BNR nu mai vede de la inaltimea la care s-a cocotat nu mai vede toate aceste mici probleme, ba mai mult ne-a lasat atatia ani la discretia contractelor de credit discretionare cu bancile comerciale. De ce le permite bancilor sa creasca dobanda la creditele vechi si sa o scada ptr creditele noi acordate? Ar trebui sa le interzica acest lucru si sa dea toata creditele de acelasi tip cu aceiasi dobanda ptr ca altfel e limpede ca cei care au deja credite platesc si ptr cei car urmeaza sa ia, iar cei care urmeaza sa ia vor ingrisa randurile celor care au luat...

HODONICA
10 Mar 2008

to 'client ING nemultumit': orice card emis de catre ING este international, are pe langa banda magnertica si chipul de siguranta. la orice plata pe Internet puteti folosi cardul , utilizand si codul CVC de pe versoul cardului. de unde pana undeste servicul 3DSecure sistemul cel mai sigur? tine de site-ul respectiv daca accepta un anumit brand de card sau nu. stiti cumva ca orice plata efectuata (in functie de valoarea sumei), sau plati repetate cu un card ING in strainatate sunt verificate inainte de a fi decontate, prin contactarea posesorului de card si confirmarea sau infirmarea acestuia a platii/platilor respectiva(-e)?

client ING nemultumit
11 Mar 2008

HODONICA daca taceai filozof erai. Documenteaza-te inainte sa te pronunti pe un subiect despre care habar nu ai. Orice card inrolat in serviciul 3DSecure presupune definirea unui user name si a unei parole si in felul asta ORICE tranzactie pe internet cu acel card, pe langa datele care le-ai enumerat tu va cere si user name-ul si parola definite de tine. Cu alte cuvinte daca cineva iti fura cardul sau iti copie datele de pe card fara sa stie user name-uls i parola definite in 3DSecure nu va pute folosi acel card pe internet. Sper ca am fost clar. Si inca o chestie sunt client ING, sunt multumit de restuls erviciilor lor (desi anagajtii lor nu sunt foarte bine pregatiti) dar simt acut lipsa acestui serviciu 3DSecure din partea ING mai ales in conditiile in care nu m-au lasat sa blochez un card de-al meu la tranzactiile pe internet.

client ING nemultumit
11 Mar 2008

Problema cu 3DSecure nu e de acceptare sau nu a cardului la plati pe internet cum fals lasa sa se inteleaga HODONICA, e pur si simplu ptr o crestere a sigurantei utilizarii cardului, limitand fraudele.

Esa
11 Mar 2008

Vasile multumesc ptr raspuns, Ai dreptate exista comercianti care nu solicita PIN-ul, dar in acest caz ei sunt obligatii prin conventii sa solicite un act de identificare al clientului. Daca nu se respecta nici una dintre aceste conditii atunci comerciantul este raspunzator pentru ceea ce s-a intamplat. Nu lucrez la ING si prin urmare nu ii apar neaparat pe ei ci vreau ca lucrurile sa fie clare: in aceste cazuri se poate face charge-back, moment in care banca se adreseaza comerciantului solicitandu-i informatii referitoare la tranzactie - daca s-a respectat sau nu procedura, copii de pe chitante si asa mai departe. In momentul in care de exemplu semnatura de pe chitanta nu corespunde cu cea din baza de date a bancii si nu s-a verificat buletinul atunci banca ramburseaza banii clientului si ii recupereaza de la comerciant. Este adevarat ca acest proces este de durata si nu instantaneu cum ar vrea unii dar vorbim de interactiuni intre mai multe parti: client - banca - banca proprietara a POS - comerciant. Si inca ceva sa stiti ca bancile sunt circumspecte in aceste cazuri ptr in primii ani de dupa introducerea cardurilor si a platilor electronice in Romania au existat foarte multe cazuri in care operatiunile contestate erau efectuate de rude apropiate ale clientului fara stirea acestuia probabil

Vasile Coman
11 Mar 2008

Esa, Iti multumesc si eu pentru precizari. Din nou ai dreptate. Noi dealtfel am si scris aceste lucruri in articol. Mai precis, faptul ca banca ar trebui, dupa cum si spune legea, sa despagubeasca un client caruia i s-au furat banii de pe card, dupa ce s-a demonstrat, cum spui tu, ca a avut loc intr-adevar o frauda si nu o inscenare sau alta problema de care sa fie vinovat utilizatorul cardului. Din pacate, din sesizarile primite de la utilizatorii de carduri, exista banci care refuza sa despagubeasca clientii, chiar daca se stie ca a fost vorba de o frauda. Am vrut sa clarificam aceasta problema si am cerut precizari atat de la banci cat si de la BNR. Daca de la BNR am primit cu promptitudine raspunsuri, bancile se codesc sa-si clarifice pozitia. Motivele le stiu doar ele. ING a fost una dintre primele care ni-au raspus, iar din pacate raspunsul nu a fost cel asteptat, mai exact se pare ca nu a fost cel corect. Motivele tin, se pare de o eroare de comunicare. Vom reveni cu precizari, pentru ca aceasta campania se va sfarsi abia atunci cat totul va fi clar si vom stii cum procedeaza toate bancile.

Vasile Coman
11 Mar 2008

Draga Client ING nemultumit, Ai putina rabdare, asteptam precizarile ING si cu privire la inrolarea in 3D Secure si vom lamuri si aceasta problema.

client ING nemultumit
11 Mar 2008

M-as bucura foarte mult daca puteti face o radiografie a tuturor bancilor din Romania in legatura cu acest serviciu 3D Secure - noi clientii am avea numai de castigat. Cine stie, poate se va misca ceva in acest sens. Sunt cateva banci care ofera acest serviciu, dar marea majoritate nu il ofera (banuiesc ca din motive financiare - dar avand in vedere profiturile foarte mari si comisioanele uriase practicate in Romania ar fi de bun simt sa ofere si acest serviciu).

Un alt client nemultumit (ING)
11 Mar 2008

Acum aproape un an, avand deja un cont in lei, mi s-a propus deschiderea unui cont in euro, cu cardul Visa aferent. Fiind interesat, am acceptat, mai ales ca mi s-a precizat ca nu costa nimic. Aproape imediat am plecat din tara, fara sa alimentez acest cont. Cardul Visa primit de la ING s-a rupt (!??) fara a fi macar atins, necum folosit. Putin iritat de situatie am abandonat ideea de a folosi ING, iar cardul a ramas abandonat intr-o geanta de laptop. Acum cateva saptamani am primit o informare de la aceeasi banca cum ca trebuie sa platesc pentru administrarea contului in euro...M-am prezentat la ghiseul bancii unde am aflat ca politica bancii se schimbase intre timp si se percepe un comision de administrare. In acest mod m-am trezit dator cu 28 de euro, plata pe 2 ani, plus ceva penalizari...In plus, mi s-au mai cerut alti 14 euro in situatia in care doresc sa schimb acel card distrus...Indignarea mea a ajuns la valori maxime, probabil ca in situatia in care voi dori sa uit de aceasta banca, nu vor uita urmasii mei, care vor ramane pe o lista de datornici doar pentru ca eu, intr-un moment mai putin fericit am acceptat un card \"gratis\"...Si ca sa nu uit, banca asta e buna intr-adevar, dar nu pentru clienti, am observat ca unii simpli angajati au deja BMW (nou...)si multi dintre ei isi fac vacantele numai in strainatate, am si eu informatiile mele...Si asta nu intr-un mare oras, ci intr-un mic orasel de provincie.Daca ei au reusit sa ma pacaleasca numai pe mine cu vreo 45 de euro, fara ca eu sa depun sau sa retrag vreun leu sau euro, imi inchipui ce se poate intampla la alte niveluri...

Finance
12 Mar 2008

Draga Un alt client nemultumit (ING) Banii cu care ai descoperit ca esti dator bancii nu reprezinta costuril pentru administrarea contului (acestea sunt in continuare zero iar politica bancii nu s-a schimbat - m-am interesat , pentru ca si eu am un astfel de cont). Costul este dat de administrarea cardului Visa atasat contului in euro (card pe care poti sa il vrei sau nu)

dan
12 Mar 2008

CIRCOLOCO, poti sa-mi spui cum ai reusit? Adik, in afara de plangere la politie si fornularul de charge-back, mai trebuie sa faci ceva? Si eu sunt aceeasi situatie , mi-au copiat cardul si mi-au luat ce mai aveam, adik vreo 500euro! MS!

Un alt client nemultumit (ING)
12 Mar 2008

Draga Finance, Stiu ca e foarte important in ziua de azi sa fii informat, probabil ca pentru un cunoscator diferenta intre comision de administrare a contului si cel de administrare a unui card e enorma...Problema e ca eu nu am cerut acest card, mi-a fost oferit, fiind gratis! Spre exemplu, pentru un card Master de la BRD am platit in cunostinta de cauza! Dupa mine acest mod de lucru al ING (sau al angajatilor ei...) inseamna escrocherie, ti se ofera ceva gratis iar dupa o perioada ti se cer banii pe acel lucru. Daca nu te conformezi intri intr-o lista de datornici si adio credite. Mai mult, n-am rulat nici macar un cent prin acel cont, cum e posibil sa devii dator fara sa ti se fi facut nici macar un serviciu? De ce, spre exemplu, nu se face o regula ca orice cont nefolosit, pentru o perioada mai mica sau mai mare de timp, sa se inchida automat daca soldul este mai mic decat comisionul de administrare?

VALENTINA
18 Mar 2008

zilele trecute primesc mesaj de la ING ca figurez restanta de 7 zile cu suma de xxxx pentru contul de extra-roll. Indignata pentru ca stiam ca am suficienti bani in cont pentru a-mi onora obligatiile fata de banca am plecat la primul multimat si mi-am interogat soldul. Stupoare! Contul meu nu numai ca era gol, era pe minus. Fusesem fraudata! Am sunat la ING, am facut refuz de plata, mi-am blocat cardul (bineinteles dupa ce mi-am alimentat contul cu alti bani pentru a-mi plati datoriile fata de banca). Managerul Office-ului ING m-a asigurat ca se va rezolva problema si imi voi primi banii inapoi. Sunt foarte dezamagita si suparata. Nu am retras bani decat de la office-urile ING iar de platit cu acest card (cu cip) nu am platit decat la hipermarket. UNDE MI-A FOST COPIAT CARDUL?

Client ING
19 Mar 2008

Daca am uitat/pierdut PIN cardului ce se intampla? ce trebuie sa fac....

client ING nemultumit
19 Mar 2008

Deci Valentina, probabil ca cardul tau a fost folosit pe internet. De ce nu ti-au dat cei de la ING un extras ca sa evzi exact pe ce tranzactii s-au dus banii? MAI ZIC INCA ODATA: lipsa inrolarii cardului in serviciul 3D Secure face ca oricine care stie datele de pe cardul tau sa il poata folosi pe internet cu tot cu mama cipului cu care se tot lauda atat cei de la ING si care cip este echivalent fix cu nimic in Romania. Deci domnilor de la ING cum ramane cu 3D Secure? Nici un feedback inca de la ING sau si acest articol e unul clasic la fel ca toate celelalte din Romania? Cineva scrie un articol (ptr rating sau ptr alte chestii mai urate) si dupa scrierea lui nu se mai urmareste acel subiect absolut deloc tocmai poate ptr ca cel care l-a scris si-a atins scopurile alea urate. Eu sper totusi ca acest articol sa nu fie din cele clasice si sa fie unul orientat real catre cititori si fara alte scopuri.

Vasile
8 Apr 2008

Dacai nu mai stii PIN-ul, nici o problema, se poate regenera. Solicita bancii un nou PIN. Client ING Nemultumit, Asteptam raspunsul de la ING cu privire la 3D Secure.

Mariana Catan
15 Apr 2008

Buna ziua. Si eu ma numar printre clientii foarte nemultumiti de serviciile acestei Bancii de RAHAT numita ING. Ma veti intreba de ce? ...pentru ca acum cateva zile mi-am facut un card la ING.....am fost sa imi alimentez cardul cu bani...si bani imi raman blocati in bancomat iar contul meu zero. Dupa o cerere imi vireaza bani dar mai putin cu 900 Ron......ce mai banca de tot CACATUL.......aveti grija oameni buni!

Danut
29 Apr 2008

to Mariana Catan. Cum se poate asa ceva? Si nu ati facut reclamatie? Dar cati bani ati depus?

Arrina
12 May 2008

Buna ziua. Sunt clienta ING Bank de ceva timp si as vrea sa va rog ca inainte sa vorbiti sa verificati unele informatii. Draga client nemultumit daca intr-adevar vrei sa-ti restrictionezi accesul la plata pe internet, ING-ul iti ofera aceasta posibilitate. La orice sediu ING poti merge si completa un formular de modificare limite carduri si poti completa la rubrica de plati pe internet suma \"0\", eu una am restrictionat platile pe internet pe toata perioada de valabilitate a cardului, deoarece poti alege si perioada in care sa se aplice restrictia, iar daca te razgandesti mergi la banca si stabilesti o limita pe care o consideri tu potrivita pentru nevoile tale. In ceea ce priveste sistemul 3D Secure nu este obligatoriu sa existe. Poate pe viitor se va rezolva si acest aspect, dar nu poti judeca serviciile unei banci dupa un singur produs, si mai ales cand iti ofera o alternativa la acest serviciu. Doamna Mariana Catan am si eu o intrebare: cand ati depus banii ati respectat instructiunile afisate pe bancomat? Eu nu cred ca banii aceia s-ar fi blocat daca ati fi introdus corect bacnotele (Iar din cauza unora ca tine au de suferit si altii!! Vezi cozile la un singur bancomat daca sunt 2 intr-un sediu, sau cand nu functioneaza nici unul deoarece unii inca nu au invatat sa citeasca instructiunile afisate pe ecranul ATM-ului). Iar in legatura cu suma inapoiata ar trebui sa faceti o cerere de investigare si sa solicitati un raspuns in scris din partea bancii si cu siguranta se va lamuri misterul deoarece o banca cum este ING-ul nu isi permite sa-si strice reputatia pentru 900 de lei. Stimate alt client nemultumit de serviciile ING, de ce v-ati deschis un cont in euro (cand vi s-a propus) daca stiati ca nu-l veti folosi? Era gratis si era bine sa fie acolo, nu-i asa? Consultantii sunt oameni de vanzari si este normal sa-si promoveze produsele, dar asta nu inseamna ca noi trebuie sa acceptam orice ne ofera. Cardul de Euro intotdeauna a fost purtator de comision la ING, iar daca ati fi avut curiozitatea sa va uitati pe un pliant in care sunt trecute toate taxele ati fi vazut. Sunt curioasa daca mergeti la un supermarket si cel de la raft va ofera o perie de curatat W.C.-ul gratis, o luati chiar daca nu aveti nevoie de ea ca este buna la casa omului, sa fie, nu de alta, iar cand ajungeti la casa va face un bon pentru suportul periei si nu pentru perie, nu sesizati acest lucru deoarece ati mai cumparat si alte produse,ajungeti acasa si peste o saptamana va uitati pe bon si observati ca ati platit suportul. Va da cineva banii inapoi? Dumneavoastra nu ati folosit nici peria si nici suportul. V-a sunat cineva sa verifice daca ati folosit peria? Peria a fost gratis. A venit cineva sa vi-o ia? Nu. O puteati folosi oricand. La fel ca si cardul in Euro. L-ati avut mereu la dispozitie. Ganditiva la acest exemplu si poate a doua oara nu o sa mai luati ceva de care nu aveti nevoie. Ca sa inchei eu sunt foarte multumita de serviciile bancii ING, iar daca mai sunt si consultanti lipsiti de profesionalism nu inseamna ca banca nu ofera servicii de calitate. Este posibil ca un consultant sa greseasca, insa mergeti si la alte sedii de banca si veti vedea diferenta dintre ING si ceilalti. Nu exista padure fara uscaturi, iar ING-ul nu este o exceptie. Dar daca a gresit un angajat al ING nu inseamna ca a gresit tot ING-ul sau toti consultantii sai. Iar pentru autorul articolului recomand ca inainte sa publice un articol care poate sifona imaginea unei institutii financiare cu o imagine si o reputatie foarte buna atat in tara cat si in strainatate sa incerce sa verifice informatia primita si de la sursa, daca nu direct de la oficialii bancii, macar putea sa mearga pe teren ca un simplu client si sa asculte si parerea unui reprezentant al bancii (mistery shopping). Se spune ca informatia trebuie verificata din cel putin trei surse (macar in manuale, traiasca domnul Coman si manualul sau de jurnalism). Astept sa vad si raspunsul oficial al bancii ING. O clienta multumita!!!! P.S. Nu am nici o legatura cu banca ING sau cu cineva de acolo, insa prefer sa cred ca sunt un client informat al bancii care inainte sa semneze citeste ceea ce semneaza!

Burvil
13 Jun 2008

Desigur Arrina, iar noi te credem ca dupa cat si ce ai scris aici nu ai legatura cu ei... Sti ceva, un client nemultumit este un client nemultumit; si daca nu ii convine ceva se reorienteaza. Lui nu ii pasa cat de buna este imaginea institutiei in ochii altora; se va duce si va ramane acolo unde este tratat asa cum se asteapta. Nu exista fani ai unei anume institutii bancare. Si mai am o intrebare. Daca credeti ca completarea unui formular cu 0 la internet va salveaza, ce credeti ca se intampla in momentele cand sa zicem VISA sau MasterCard fac stand-in processing ? Credeti ca ei stiu ca ati pus limita 0 pe formularul de cerere card si rejecteaza ? Yeah right ...

Fedaykin
10 Oct 2008

@ESA....Orice ai fi...baiat, fata, barbat, femeie esti prost sau proasta de bubui....pe langa faptul explicat deja de cineva mai sus ca nu toate bancile cer parola la cumpararea cu cardul....mai exista si posibilitatea sa cumperi pe internet (asta daca sti ce e ala)....sunt site-uri unde nu iti cere neaparat adresa de acasa sau mai stiu eu ce alte elemente...ci doar numele posesorului de card, nr de card, data de expirare si codul de securitate din 3 cifre....toate acestea aflandu-se inscriptionate pe card....deci....daca te duce un pic capul fa si tu o analogie si vei afla rezultatul...in caz ca nu te duce si nu ai ce face ti-l spun eu....RAMAI FARA BANI!!!

ali
28 Jan 2009

ING VA FURA BANII CAND II DEPUNETI LA BANCOMAT, am ramas azi si fara bani si fara cont alimentat, 750 ron blocati la hotii de la ing, mi-au promis ca vor verifica in 3 zile si poate imi vor alimenta contul cu suma respectiva, 900 de ron furati de ing, feriti-va de ei, si daca ati uitat pin'ul cardului singura solutie este sa va faca un alt card nou noutz alte cheltuieli alte conturi pe internet, cea mai proasta banca ING ROMANIA

Ioana Constantin
14 Mar 2009

Buna, deci si eu sunt patita cu ING cu asa zisele fraude online...faza e ca am sesizat la o zi diferenta sumele dipsrute, si am blocat cardul, am respins platile....am semnat diverse hartii...platile erau inca in asteptare, si la 3-4-5 zile de la semnarea lor banca a inceput sda repartizeze banii catre comerciantii online. Pai, cum sa faci plata dupacateva zile diferenta dupa ce clientul a semnat clar ca respinge platile. Nu am primit decat raspunsuri evazive de la aerienele de pe la relatii cu clientii. Pt . \"colega multumita, Arrina\": si eu eram extraordinar de satisfacuta de serviciile ING pana m-am trezit fara 2500ron. Si de o luna astept o solutie. Sun in continuu de ma simt o cersetoare, dupa proprii mei bani. Si ei nici raspunsuri clare nu iti dau. Si la pariu ca ai \"treaba\" cu ING-ul. Parca \"citezi colegele\" de la call center. Cum sunt banii nostrii in siguranta. Unde se aplica legea, in care scrie clar ca ca fiecare cont banca trebuie sa-l asigure. In tara asta, fiecare banca isi ascunde lacunele si sistemul deficitar dupa cuvantul minune \"politica companiei nostre\". Pt a fi fraudat in ziua de azi e f simplu. \"uinfractorii\" au nevoie doar de datele fata -verso alr carduluio. Nu tu PIN si clonari diverse. Cumparaturile online sunt la moda. Dar Romania e o tara propice bancilor, unora care chaiar au dat faliment prin alte tari. Mediul e asa de bun incat ele au reusit sa se inmulteasca ca ciupercile, comisionalele sunt deja\"extravagante\" , dar ce sa facem , am devenit dependenti de ei. Companiile la care lucram ne propun toate sa ne facem carduri la diverse banci si cashul nu mai are nicio valoare. Solutin in cazyl ING: incercati o alta banca. Si intotdeauna interesati-va foarte bine descpre o banca. Avem surse online multe i ne putem da seama de serviciile bancilor. Eu am acceptat initial ING ca banca pentru ca auzisem ca e ce-a mai sigura, iar serviciile ireprosabile. Care servicii, alea sa iti scoti banii de la bancomatele din interiorul bancii sau platile facute de la aparatele lor? Alea le poate avea orice banca in curand. In rest nu exista servicii, iar birocratia este cu mult mai mare decat la alte banci. Nu poti primi un extras de cont cu una cu 2 daca ai blocat cardul. Si caserii sunt cateva in Bucuresti...asta era ca informatie pentru cei care isi pierd cardurile sau le blocheaza...ca tre sa se plimbe juma de Bucuresti ca sa poata ridica vreun ban de la vreo casierie si asta pana in ora 16. Mai vreti detalii de gen? Ca mie mi se face tranfer de salariu de ex vinerea, si nu imi vad banii decat poate luni, iar altii colegi care au refuzat ING desi sunt la alte bancii isi vad banutii in cont mai rapid decat eu?! Bafta multa si evitati ING pe cat posibil.

Cristian
3 Apr 2009

Eu am un prieten care a patit asa ceva. A sesizat la un moment dat ca i-a disparut o suma de bani de pe card si pe extras apareau retrasi de la un bancomat din Londra. El fusese la Londra dar in alta perioada decat cea in care au fosr retrasi banii. Culmea e ca si-a primit banii de la ING inapoi destul de repede...

Gigi Marga
25 Jul 2009

Am fost plecat cateva luni in afara si am ajuns la concluzia ca e cel mai bine sa te pazesti singur de furturi nu sa te astepti la protectie din partea bancii ... Asa ca am preferat sa imi fac inca un cont separat fara card pe langa contul care are atasat un card. Acest lucru serviciul de Internet banking (HomeBank) te poate salva de multe neplaceri ... Tii majoritatea banilor in contul fara card (care nu poate fi accesat decat prin homebank sau multimat) si bani necesari pt diferite cheltuieli ii adaugi la cateva zile ... prin aceste mijloace daca vei fi fraudat nu vei fi fraudat cu o suma mare ... Mai nou ING poate inrola carduri in 3Dsecure . Eu prefer utilizarea cardului mastercard(e mai scump 50 ron/an dar te scuteste de neplaceri si este foarte bun la plati in afara Romaniei) in ron de la ei (in acest fel daca se fura cardul si se stie pinul nu poti avea acces din multimat si la conturile ascunse \"fara card\"). Pentru cateva costuri in plus pe an poti fii sigur ca banii tai sunt in siguranta si asta doar cu ajutorul tau.Banca nu iti propune aceste alternative deoarece inseamna costuri in plus pentru client si asta nu ar da bine politicilor agresive de promovare ale tuturor bancilor in privinta comisioanelor de administrare pentru conturi si carduri. Stiu ca acest reply este pentru un post vechi dar poate ajuta ...

fraiera
19 Jan 2010

Aveti dreptate oameni buni. Feriti-va de cardurile ING! Si eu am patit-o.Mi-a fost fraudat cardul si...astept deocamdata rezolvarea.Dar dupa ce am citit aici... putine sperante. Cel putin cu ING. A facut cineva sesizare la BNR? Nu s-ar putea rezolva asa?

adrian
30 May 2010

In cazul tranzactiilor efectuate prin intermediul cardului si a codului pin nu se inapoiaza sumele aferente acestora.In momentul in care primesti codul PIN,in interiorul plicului scrie clar : dupa memorarea codului va rugam distrugeti documentul .Daca reclami o frauda si se dovedeste ca s-ai retras bani de pe card cu ajutorul pinului esti cat se poate de vinovat pentru acest lucru si nu trebuie sa fi despagubit in nici un fel de catre banca. Daca este vorba de o frauda in care nu s-a folosit codul pin,garantat,sumele sunt inapoitate titularului de cont/card . Domnule Coman,va rog ca pe viitor sa va informati mai bine inainte de a posta un astfel de articol. Daca citatul copiat din raspunsul celor de la ING este unul adevarat,asteptam sa postati o imagine a documentului oficial din care ati extras paragraful. Exprimarea folosita in citatul dumneavoastra nu pare a fi una compusa de catre o banca.La fel cum a spus si Arrina,inainte sa incercati sa sifonati imaginea unei institutii,verificati informatiile din cel putin 3 surse.

florin
11 Jul 2010

@client ING nemultumit Salut. tin sa spun ca nu sunt aparator al bancii ING, si eu am avut experiente uneori neplacute (ex:tranzactii dublate etc) insa tu ai posibilitatea de a te inrola in sistemul 3d secure. eu chiar azi am incercat serviciul (de inrolat in 3d sec m-am inrolat acum 6 luni) pt. prima data si a functionat; adica mi-a aparut dupa introducerea datelor (am platit fact. vodafone) o noua fereastra care imi cera parola suplimentara cu intrebarea setata de mine . am folosit prima data o parola gresita de 3x sa vad daca functioneaza ,rezultat m-a scos afara fara debitare. apoi am folosit parola corecta si a fost ok. asa ca bafta la inrolarea 3d secure ps: daca nu poti pe visa electron fati web cardul de la ing e moka si il alimentezi tu separat astfel nu mai dai cardul pricipal la tot ghiolbanul pe net. sa ai o zi buna

FERITI-VA DE ING !!!
15 Sep 2010

Am fost si eu fraudata la ING, 1500 RON catre site-uri din ITALIA, am facut refuz la plata, si acum doar astept. Dureaza prea mult. Si nu cred ca se va rezolva. Totul e facut in favoarea comerciantului, in niciun caz in favoarea clientului, desi asa ar fi normal. Se spunea ca au cele mai sigure carduri. Eu sunt sigura ca este cineva din interiorul ING, pentru ca nu am folosit cardul decat prin HomeBank. O sa inchid tot la ei.

lilly_stefanescu
27 Oct 2010

cei de la ING sunt neseriosi... eu ma avut un card VisaElectron nefolosit inca. Avand musafiri cardul respectiv mi-a fost furat impreuna cu codul pin si actul de identitate (le aveam in dormitor in plic) . Pe parcurs am aflat ca pers respectiva imi folosise cardul in pariurile sportive. si mare mi-a fost mirarea sa aflu ca tipa depusese 10 mil lei si in 1 singura luna si jumatate a castigat 7230 euro bani obtinuti din bonusuri. Tipa depunea 2mil si primea solduri de cate 700 euro.. sau 400 euro.. Aceste sume adunate au depasit 7230 euro (cand de fapt bonusrile acolo erau de maxim 50 $ sau 50 euro .Dupa indelungi cercetari am sesizat ca cea care se ocupa de fraude era directoarea bancii ING. Asa ca nu are rost sa ne mai miram ca suntem furati... hotul striga hotii.. de fapt hotul se afla in incinta bancii respective..Acum am proces de judecata.. Cei ce aveti probleme cu aceasta banca alutarati-va mie. Sper sa si castig..

Claus14
11 Jan 2011

Sunt in proces de a imi deschide un cont la Banca ING ,Inainte sa spun ma pronunt negativ in totalitate despre ING as vrea sa enumerez catva factori care ma pune putin pe ganduri despre aceasta Banca,OK in primul rand eu urmam sa-mi deschid un cont la ING prin madatar cu procura prin Consulat deaorece nu ma aflu in Romania,Ei mi-au trimis o procura model si termeni lor,Dar ma-au sunat sa ma interebe anumite intrebari care le-am gasit putin atacante la viata mea privata,de exemplu intrebari ca,Dnul C sunteti casatorit sau divortat,Profesia mea,Si cat am salariu? okay inteleg faza cu profesia ca vor sa stie ce fac si de unde am bani,dar faza cu Casatorit sau Divortat este o treaba care ma priveste numai pe mine,ca nu sunt doar la un interviu sa completez pentru pasaport sau buletin,sunt unele informati care o institutie Bancara nu ar trebui sa-si bage nasul,mai ales ca eu aplic pentru un cont curent in Euro nu credit bancar,adica cu alte cuvinte Eu aduc bani banci lunar depositez,Din cate am inteles mai e inca un lucru care banca are faza cu inrolare cu amprenta digitala o chestie care pe mine ma face sa ma interb cum imi garanteaza mie banca ca informatiile mele nu sunt vandute la agentii straine si amprentele digitale sau faciala?In plus aceasta Banca ING ma intrebat tot felul de intrebari aberante de parca eram intervievat de securitate la telefon,am deschis cont la alte banci in Romania in trecut dar nu ma-au intrebat atatea intrebari aberante precum daca sant Casatorit daca am copii?Ma-m hotarat sa nu merg mai departe cu cererea de deschidere de cont la ING plus ca trebuie sa bat drumuri la ambasada pentru procura cu mandatar pentru deschidere de cont la Banca care nu face altceva decat sa ma irite cu intrebari care nu isi au rostul .Probabil stiu numai ei rostul acestor intrebari dar ei nu mau convins de ce aceste intrebari?La care ei mi-au raspuns ca BCRUL obluga bancile sa colecteze astfel de informatii.Deci in concluzie banii mei se vor duce la alta Banca nu la ING

robert
6 Apr 2011

Este normal ca nu te despagubeste....ce vina are banca ca ti s-a furat tie cardul....daca banca ar da mereu banii inapoi......asa poti declara ca s-a furat scoti banii.......te duci la banca si iti da si banca banii inapoi?:)).....nu ai cum demonstra ca acel card a fost intradevar furat!!!!

florentina
21 Jul 2011

Am si eu un card pentru copii si am patit si eu ceea ce posteaza multi aici... Frauda din partea bancii a unei sume in valoare de 800 ron din totalul pe care-l detineam Am facut sesizari la centralul ING si tot spun ca nu exista decat operatiunile efectuate minus 800 ron de care am facut plangere ca nu mai sunt in cont. Aceasta intamplandu-se intr-o zi cand nu mi s-a dat nici chitanta de depunere , nici extras desi le cerusem ... Iar cei de la investigatii sustin ca nu s-au facut decat depunerile ce sunt date de ei... Cu foarte multa comoditate dau raspunsuri prin care acopera fraudele . Domnul Robert Marinescu de la investigatii spune ca vrea sa ma ajute sa inteleg ca nu este nici o eroare ... Ce pot face ca sa imi recuperez banii ?

Nechita Gina
19 Sep 2011

Client nemultumit ING - Buna ziua,,,,ma numesc Nechita Gina,,,am depus pe card o suma de 120 euro care uimitor au disparut in 2 zile - de pe 5 pe 7 septembrie 2011 - am vazut in extras ca in 2 tranzactii au fost opriti blocati/luati de o firma de electrocasnice din Baia Mare - mentionez ca sunt din iasi - in fine nu are nici o leg,,,,ideea este ca am facut reclamatie la banca - politie - mi s-a spus ca in termen de 30 zile se va cerceta insa nu e nimic sigur ca-i voi mai recupera:(((((( vi se pare normal??? concluzia mai bine dormim cu ei sub perna si e gratis,,,pt ce am platit taxe si comisioane??? mi s-a spus ca e un risc pe care ni-l asumam,,,..ce dragut!!!

Alexandru
28 Feb 2023

Mi-a fost folosit cardul ING intr-un POS, cu PIN, si a fost golit de aproximativ 12000 de euro, tranzactiile au avut loc undeva dupa ora 2 AM si s-au intamplat in 20 de minute, au incercat cu tranzactii mai mari decat puteau scoate si dupa aceea din ce in ce mai mici pana au scos pana si descoperitul de cont. Am sunat a2a zi de dimineata la banca, undeva la 7h dupa ce s-a intamplat si mi s-a vorbit urat si mi s-a spus ca sunt responsabil de platile facute in POS, cardul a fost oprit in bancomat si de 5 ani de zile inca ma lupt ca sa nu ma scoata de la recuperatori unde am ajuns in urma descoperiri de credit sia minciunilor de la ING. Daca vrea cineva dovezi sau sa discutam cazul mai detaliat, va stau la dispozitie. Politia cerceteaza dar nu a gasit nimic momentan.

Vasile Pop Coman - Ghiseulbancar.ro
1 Mar 2023

Conform legii, bancile sunt obligate sa-i despagubeasca pe utilizatorii de carduri in cazul unor fraude precum cea care vi s-a intamplat dumneavoastra, prin care vi s-au furat banii de pe card. Cu exceptia, fireste, a cazurilor in care utilizatorul cardului poate fi acuzat de neglienta in utilizarea acestuia, adica nu a pastrat cardul, PIN-ul si codurile de securitate in siguranta, astfel incat sa nu poata fi cunoscut de alte persoane.

Vasile Pop Coman - Ghiseulbancar.ro
1 Mar 2023

Este vorba de Directiva UE 2015 2366 privind serviciile de plata, implementata in Romania prin Legea 209 din 2019 privind serviciile de plata: In cazul unei operatiuni de plata neautorizate (cazul in care altcineva v-a folosit cardul la POS), prestatorul de servicii de plata (adica banca) ar trebui sa ramburseze platitorului imediat valoarea operatiunii respective. De aceea, sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie la ING in care sa solicitati sa fiti despagubit pentru banii furati de pe card. Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la ING.

Posteaza un comentariu