frauda RAIFFEISEN

Buna ziua. Incerc sa expun evenimentele in ordinea lor cronologica asa cum mi le reamintesc. In seara zilei de 26.12.2022, am vrut sa cumpar ceva de pe internet, ocazie cu care am aflat ca banca imi refuza plata. Verificand mailu-rile primit am vazut un mail care ma anunta ca am Smart Tokenul blocat. Am apasat linkul , dar cand am vazut ca mi se cer datele de pe card, am renuntat sa continui. Apoi am remarcat ca Centrul de notificari al telefonului meu mi-a trimis mesaje precum ca eu as fi efectuat niste operatiuni bancare din contul meu. Am sunat la banca pentru a cere explicatii , intrucat eu nu am autorizat aceste tranzactii, iar banca (call-center) mi-a raspuns ca nu recunoaste acest nr. de telefon. De asemenea am vazut ca in mesageria telefonul am primit un mesaj prin care am fost anuntat ca am solicitat activarea aplicatiei de pe un telefon iPhone 13 Pro Max iar daca nu am fost eu, sa apelez urgent la * 2000. Am sunat din nou la banca conform indicatiei si le-am spus ca eu nu detin un asemenea model de telefon si ca sunt sigur ca cineva are acces la conturile mele. Raspunsul a fost acelasi. Numarul de telefon de pe care sun ,nu este recunoscut de banca. Precizez ca am efectuat mai multe apeluri prin care am incercat sa explic situatia solicitand totodata sa fiu vericat dupa alte date cu caracter personal ( istoricul meu bancar, date ale cartii de identitate), rezultatul fiind negativ. Numarul de apeluri telefonice se regaseste in foto nr.4. A doua zi pe 27. 12 2022, m-am dus la o sucursala a bancii pentru a reclama aceasta situatie si am aflat ca au fost efectuate mai multe tranzactii din conturile mele, 2 schimburi valutare in valoare de 18.800. euro si apoi transferata suma de 74.000 lei catre un client al aceleasi banci, pe care nu-l cunosc. Detalii privind cum a fost posibil asa ceva nu am reusit sa obtin decat ca numarul de telefon de pe care s-a efectuat frauda , nu este din Romania. Dupa ce am revenit la numarul meu de telefon in baza de date, am fost indrumat sa depun o sesizare la call-center. Aproape ca nu-mi vine sa cred cate ore au trecut de la prima sesizare si pana la aceasta din urma, cand s-a aplicat refuzul la plata. Cand am ajuns acasa am vazut un mail trimis de banca precum ca mi-au fost actualizate datele personale cu mentiunea respective privind obligatiile contractuale de informare. Am ramas surprins cand am vazut acest mail si mi-am pus intrebarea, de ce nu am fost anuntat si cand mi-a fost schimbat numarul de telefon in ziua cand s-a comis frauda ? Am sunat la call center pentru a lamuri acest aspect, raspunsul lor fiind neconcludent , fapt pentru care am revenit cu noi solicitari . De asemenea am instiintat si pe d-l Zdenek Romanek, CEO al Raiffeisen Bank Romania, , despre aceasta situatie. La data de 23.01.2023, am primit un raspuns de la banca dar fara nicio referire la schimbarea numarul de telefon din baza de date Raiffesein Revin cu o noua solicitare , pentru care primesc un raspuns de asemenea nesatisfacator Mai revin inca o data cu o solicitare punctuala fata de care banca imi comunica ca nu poate recupera prejudiciul si ca am fost informat prin email despre schimbarea numarului de telefon la 26.12.2022. Fapt total neadevarat neprimind in acest sens niciun mail la data respectiva . De asemenea am primit explicatii de neinteles la intrebare cum primeam mesje de la banca daca numarul meu de telefon nu mai era inregistrat in evidenta bancii. Daca considerati ca cele expuse mai sus se pot circumscrie activitatii dumneavoastra, sunt deschis unei coloborari si a va pune la dispozitie mai mule detalii. Multumesc

3 comentarii

Vasile Pop Coman - Ghiseulbancar.ro
07-08-2023

Din cele relatate de dumneavoastra, frauda a fost posibila din cauza a doua probleme privind comunicarea si securitatea sistemelor bancii:

1. Raiffeisen a permis actualizarea datelor personale ale dumneavoastra cu cele ale hotului, fara sa fiti anuntat de aceasta schimbare pe canalele utilizate in relatia cu banca, precum email-ul.

2. Raiffeisen a permis fraudatorului sa fure din contul dumneavoastra sume mari de bani, desi tranzactiile au fost efectuate de pe un numar de telefon din alta tara, nu din Romania, ceea ce ar fi trebuit sa reprezinte un motiv de alerta pentru banca.

De aceea, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la banca cu privire la aceste aspecte, apoi reveniti va rog cu raspunsul.

O
07-08-2023

Banca mi-a comunicat ca a incetat verificarile si nu poate recupera nimic. Paseaza toata vina pe client. Nu este normal.

Sa inregistrezi o reclamatie privind o frauda cu o suma asa de mare a doua zi dupa producerea ei, mi se pare o lipsa de profesionalism sau chiar o rea vointa.

NEAMTU MIRCEA
21-08-2023

Subsemnatul Neamtu Mircea am fost victima unei fraude bancare, fiindu-mi transferati din cont FARA PERMISIUNEA MEA SI FARA AUTORIZARE, suma de 5000 de lei, 5000 de euro + 13000 lei, de pe cardul de cumparaturi. La data de 19.05.2023, am sesizat banca despre fraudarea conturilor mele IAR PANA LA ACEASTA NU NU MI-AU FOST RETURNATI BANII, DESI AM ANUNTAT IMEDIAT BANCA DESPRE FRAUDA. Am inregistrat si plangere la politie. Urmare a sesizarii mele si in urma verificarilor bancii, s-a constat ca suma de 30.050 lei a alimentat contul numitului . Desi am rugat banca sa blocheze contul susnumitului pentru ca banii erau transferati din contul meu FARA AUTORIZAREA MEA, functionarii bancii mi-au comunicat ca nu au acest drept, desi potrivit punctelor 4.9.10 din Conditii generale de Derulare a Operatiunilor Bancare in cazul in care Banca constata ca un Cont al unui Client a fost creditat cu sume provenind din conturile altor Clienti/alte surse, ca urmare a desfasurarii de catre Clientul beneficiar al platii a unor activitati presupuse a fi nelegale, BANCA VA AVEA DREPTUL, fara insa a fi obligata, sa debiteze in orice moment Contul platii cu sumele provenind din activitatile presupuse a fi nelegale cu care acesta a fost creditat, fara a putea fi tinuta raspunzatoare in nicio situatie pentru eventualele prejudicii pe care le-ar suferi clinentul. Potrivit pct. 4.10.3.Banca raspunde daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:a) in cazul Operatiunilor de plata neautorizate de client si a operatiunilor de plata neexecutate sau executate incorect de banca ; ... Potrivit 4.11.1 In cazul in care un Cont al Clientului este creditat din eroare cu o suma, Clientul va pastra acea suma in calitate de agent pentru Banca si nu va avea dreptul sa retraga, sa transfere, sa dispuna sau sa utilizeze in orice alt fel acea suma in totalitate sau in parte. Imediat ce a luat cunostinta de orice astfel de creditare incorecta, Clientul va notifica Banca, iar Banca va avea dreptul sa debiteze contul respectiv cu suma creditata incorect. Daca, incalcand obligatia prevazuta la pct.4.11.1, Clientul retrage, transfera, dispune sau utilizeaza in orect sau o parte din aceasta, Clientul se obliga sa ramburseze de indata Bancii suma respectiva si sa despagubeasca Banca pentru orice pierdere suferita ca urmare a acestui fapt. 2.MAI MULT, V? �nvederez faptul c?, �n data de 19.05.2023, am sesizat banca ?i cu privire la suma de 13000 lei aflata pe cardul de cump?r?turi, ?i de?i suma era �n a?teptare, aceasta nu a fost blocat? de banc?., �n condi?iile �n care am ar?tat functionarilor b?ncii, c? nu am autorizat niciun transfer ?i nu am dat pinurile cardurilor mele, �mprejurare fa?? de care v? solicit sprijinul .

Posteaza un comentariu