Tag: Phishing

Cum poti sa iei teapa de Black Friday

Asociația Română a Băncilor (ARB), Poliția Română și Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează, prin intermediul proiectului național de prevenire a criminalității informatice și educație digitală #SigurantaOnline (sigurantaonline.ro), că infractorii cibernetici pot profita de perioada Black Friday pentru a obține venituri ilicite sau un volum mare de date sensibile (date personale și financiare), conform unui comunicat, in care se adauga:

Clientii Libra Bank primesc e-mailuri aparent de la banca, in realitate de la hotii de carduri

Clientii Libra Bank sunt momiti cu e-mailuri primite aparent de la banca, dar trimise, de fapt, de catre hoti, care contin linkuri catre site-uri menite a le fura datele cardurilor si de acces in aplicatia de internet banking, procedura de frauda cunoscuta ca phishing.

Clientii OTP Bank, vizati de o tentativa de frauda

Clientii OTP Bank sunt vizati de o tentativa de frauda online, prin e-mail, cu urmatorul mesaj:

"Dragă Client,

Am fost nevoiți să limităm temporar anumite funcționalități ale contului până când îți actualizezi informațiile.

Tentativa de frauda online tip phishing la adresa clientilor CEC Bank

Clientii CEC Bank sunt vizati de o tentativa de frauda online tip phishing prin mesaje trimise prin e-mail, in care li se cere sa furnizeze date personale, ale cardului si de acces in aplicatia de mobile banking. (vezi foto)

Raiffeisen da vina doar pe mine pentru frauda online, desi aceasta s-a produs din cuza sistemului de securitate deficitar

"Nu este normal sa raman fara bani in cateva minute iar banca sa nu faca nimic sa opreasca fraudele", se plange un cititor, client Raiffeisen, caruia i s-au furat din cont aproape 50.000 de lei, fara ca banca sa-l despagubeasca.

Mi-au furat de pe cardul Raiffeisen 61.000 de lei, bani munciti in 16 ani de dascalie, iar banca nu vrea sa ma despagubeasca! Ce pot sa fac?

"Buna ziua. Am fost fraudată prin frauda de tip Phishing de suma de 61.100 RON. Tot cu email de actualizare a datelor ptr aplicația SmartToken a Raiffeisen Bank. 

Am făcut sesizări la banca, e dosar de frauda deschis la Polie. Am primul înapoi suma de 13. 300 RON de care nici nu am fost anunțată când mi i-au virat.

Raiffeisen nu vrea sa ma despagubeasca pentru o frauda bancara. Ce pot sa fac?

INTREBARE:

"BUNĂ ZIUA! La data de 31.12.2022 orele 22:45 am primit pe adresa personală de mail de la banca Raiffeisen Bank un mail care avea imaginea și sigla bănci sus menționate chiar și cu semnătura unui reprezentant al bănci Raiffeisen Bank, iar mailul primit nu prezenta greșeli gramaticale s au de ortografie ,prin care îmi solicita sa mi actualizez datele personale până la data de 01.01.2023 fiind atenționat că nu voi mai avea acces la contul meu bancar iar unele funcții fiind RESTRICTIONATE.

Atac phishing la utilizatorii aplicatiei YOU BRD

Utilizatorii aplicatiei de internet/mobile banking YOU BRD sunt vizati de un atac tip phishing, o tentativa de frauda online prin care se incearca furtul datelor personale si a parolelor/PIN-urile cardurilor si aplicatiilor bancare.