Ca sa nu sperie clientii, bancherii le spun pe parcurs ce costuri trebuie sa plateasca pentru obtinerea creditului, scrie Saptamana Financiara.
Pentru a se asigura ca solicitantii de credite accepta oferta de credit imobiliar sau ipotecar, functionarii bancilor evita sa le prezinte de la inceput toate costurile. Dupa ce a platit primele costuri, transparenta functionarilor creste, deoarece clientul nu mai poate da inapoi.
Competitia tot mai intensa dintre banci nu se reduce doar la scaderi de dobanzi si comisioane sau conditii de eligibilitate mai relaxate. Clientii gusta de multe ori si fata negativa a competitiei. In dorinta de a captura clientul, ofiterii bancari se fac ca uita sa precizeze toate conditiile de creditare sau invoca diverse scuze. De cele mai multe ori, ei tind sa prezinte doar aspectele favorabile ale propriei oferte. Iar partile mai putin placute pot fi amanate chiar si pana la semnarea contractului, in speranta ca in acel moment sunt sanse mici ca respectivul client sa se mai razgandeasca. Daca in cazul creditelor de nevoi personale aceasta tactica poate da rateuri, in cazul imprumuturilor pentru locuinte bancherii merg la sigur.