Preocuparea pentru siguranta copiilor, un reper important in activitatea ING Asigurari de Viata
26 Oct 2010
0 Comentarii
Taxa anuala de scolarizare la facultatile din Romania variaza intre 2.500 si 10.000 de lei, in timp ce la universitatile din strainatate se situeaza intre 4.000 si 63.000 lei in tarile din Uniunea Europeana si 150.000 lei in Statele Unite ale Americii, potrivit unei cercetari realizate de ING Asigurari de Viata pe baza informatiilor publicate de institutiile de invatamant.
Aceste cheltuieli nu includ cazarea, al carei cost anual poate urca pana la 6.000-8.000 de lei in Romania daca are loc in locuinte inchiriate, si pana la 3.000-7.000 lei daca are loc intr-un camin de stat sau privat. In ceea ce priveste costul anual al cazarii in strainatate, acesta este de aproximativ 10.000 de lei in tarile Uniunii Europene si de circa 50.000 de lei in SUA.
Astfel, cheltuielile pentru sustinerea unui copil la studii intr-o facultate din Romania depasesc, in varianta cea mai accesibila, 450 de lei pe luna (respectiv 5.500 lei/an) - o suma importanta, in conditiile in care reprezinta mai mult de o treime din salariul mediu lunar net. Potrivit Institutului National de Statistica, castigul salarial mediu nominal net a fost de 1.339 lei in luna august 2010.
"Alocarea din timp a unei parti din bugetul familiei pentru un plan financiar pentru copii ne permite sa le asiguram acestora accesul la educatia dorita, dar si posibilitatea de a-si urma visele si in situatia in care noi nu vom mai fi langa ei sa-i sustinem. La ING, sumele platite in 2010 pentru acest tip de polita copiilor care au implinit 18 ani - respectiv contracte ajunse la maturitate - si celor ai caror parinti au decedat in timpul derularii contractului depasesc 1,4 milioane de lei. Peste 70% din aceasta suma reprezinta maturitati", a declarat Cornelia Aurelia Coman, director general ING Asigurari de Viata.
"Informarea consumatorilor cu privire la nevoia de a economisi pentru viitorul copiilor este un reper important in activitatea noastra si, in acest sens, am initiat o noua campanie de constientizare a acestei nevoi de catre parinti. Ceea ce vrem sa le transmitem parintilor este ca suntem aproape de ei in demersul de a-si sustine financiar copiii si le oferim oricand suportul nostru in planificarea viitorului lor", spune Carmen Soare, Director Marketing ING Asigurari de Viata .
Pana la sfarsitul lunii noiembrie a.c., ING desfasoara o campanie de marketing pentru produsele de asigurare pentru copii - "Viitorul pe intelesul parintilor". Aceasta face parte din demersul de comunicare de masa initiat la inceputul lunii octombrie ("Introducere in Viitorologie") si continua seria de promotii anuale sustinute de ING pentru constientizarea de catre parinti a nevoii de a economisi pentru copii.
Campania "Viitorul pe intelesul parintilor" are ca premiu principal o excursie de patru zile cu familia la Science Museum si Royal Observatory, Londra, Marea Britanie, dar si alte premii pe care participantii le pot castiga prin tragere la sorti. La promotie participa atat persoanele care inchieie un plan financiar pentru copii la ING in perioada 1 octombrie-30 noiembrie a.c., cat si clientii exstenti care recomanda cunoscutilor aceste produse.
Promotia se desfasoara in special prin canale online si cu mijloace de marketing direct. Pe site-ul ING Asigurari de Viata (www.ing.ro/Asigurari-Pensii/Londra) consumatorii pot afla informatii complete despre regulamentul campaniei, premiile puse in joc, modalitatile prin care pot incheia un Plan Financiar pentru copii, precum si lista castigatorilor excursiei la Londra, Marea Britanie, si a celorlalte premii, dupa tragerea la sorti din data de 13 decembrie a.c.
"Planurile financiare pentru copii sunt printre cele mai solicitate produse din portofoliul ING Asigurari de Viata, reprezentand circa o treime din totalul vanzarilor noi din 2010 si un sfert din intreg portofoliul de contracte in vigoare", spune Cornelia Coman. "Constientizarea faptului ca, si in Romania, costul educatiei creste constant si va pune o presiune tot mai importanta asupra bugetului familiei, ii determina pe consumatori sa suplimenteze sumele economisite si resursele alocate asigurarii pentru copii".
Astfel, in portofoliul de planuri financiare pentru copii incheiate la ING Asigurari de Viata in primele noua luni din 2010, suma asigurata medie este cu 13% mai mare fata de perioada similara din anul precedent, in timp ce prima bruta anuala este cu circa 10% mai mare comparativ cu 2009.
Planurile financiare pentru copii ofera parintilor posibilitatea de a strange constant si pe termen lung sume de bani pentru startul in viata de adult a copiilor. Daca luam in calcul planul Academica de la ING, un parinte care a inceput sa puna deoparte 150 lei lunar pentru micutul sau de un an, timp de 17 ani, va reusi sa stranga aproximativ 31.000 lei cand copilul va implini 18 ani.
Ponderea tot mai ridicata a clientilor care opteaza sa incaseze sub forma de rente anuale sumele acumulate prin intermediul planurilor financiare pentru copii - 64% in 2010 comparativ cu 50% in 2009 - demonstreaza faptul ca parintii economisesc in principal pentru a le asigura copiilor un sprijin financiar in primii ani de maturitate, atunci cand acestia au nevoie mai mult de sprijin pentru a porni pe propriul drum.
In plus, dorinta parintilor de a asigura din timp o sursa de venituri pentru copii la maturitate este reflectata de ponderea mare a celor care incheie un plan financiar de la varste foarte mici ale copiilor lor. In portofoliul de polite noi din aceasta categorie al ING Asigurari de Viata, proportia cea mai mare (46%) este reprezentata de contractele pentru copiii mai mici de 2 ani, in crestere cu 4 procente fata de anul precedent. De asemenea, circa o treime din politele noi sunt incheiate pentru beneficiari cu varsta cuprinsa in intervalul 3-6 ani.
Peste jumatate dintre clientii care au incheiat anul acesta un plan financiar pentru copii la ING Asigurari de Viata sunt femei (55%) si au venituri lunare cuprinse intre 800 si 2.000 de lei (54%). Cei mai multi au varste cuprinse intre 25 si 44 de ani (94%) si sunt casatoriti (in proportie de 86%). Comunicat de presa