MasterCard lanseazã serviciul de recuperare a TVA-ului pentru companii

MasterCard, in parteneriat cu Meridian, liderul global privind recuperarea taxelor asociate calatoriilor, a lansat un serviciu care va facilita recuperarea TVA-ului in 36 de tari, se arata intr-un comunicat de presa al companiei.

Acest parteneriat se adauga listei de avantaje oferite de programele de card MasterCard Corporate si Purchasing.

Serviciul de recuperare a TVA-ului ofera companiilor mari si mici din intreaga lume o metoda rapida, usoara si eficienta de a-si recupera in proportie de pana la 100% TVA-ul* intern si extern pe care l-au platit.

Serviciul de recuperare a TVA-ului este o solutie unica ce are trei elemente:
• Un Ghid cu Cele mai Bune Practici de educare a companiilor in privinta celor mai eficiente modalitatii de recuperare a TVA-ului;
• Un instrument de raportare care ofera informatii online privind gradul de recuperare a TVA-ului in diferite tari;
• O companie externa, Meridian, care usureaza procesul de recuperare a TVA-ului.

Dezvoltat de KPMG, Ghidul cu Cele mai Bune Practici de recuperare a TVA-ului va ajuta companiile care utilizeaza carduri MasterCard Corporate sau Purchasing sa-si optimizeze programele lor de carduri, furnizand sfaturi practice privind recuperarea TVA-ului.

Serviciul de recuperare a TVA-ului utilizeaza o tehnologie ce permite posesorilor de carduri MasterCard sa vada, in timp real, cat TVA au platit ca urmare a cheltuielilor efectuate pe card, dar si o estimare a cat pot recupera. Aceasta informatie este disponibila direct prin Smart Data Online™** sau poate fi integrata in sistemul propriu de raportare al emitentilor.

MasterCard a insarcinat Meridian sa ofere companiilor, atat mari, cat si mici, o metoda rapida si eficienta de recuperare a TVA-ului extern, la rate exclusiviste, pre-negociate. O data ce o compania s-a inregistrat pentru serviciu, Meridian administreaza toti pasii, de la primirea facturilor, la rambursarea TVA-ului – lucru care poate fi facut in moneda pe care o alege compania – direct in contul de la banca.

“Faptul ca peste 86% dintre companiile din UE intampina dificultati la recuperarea TVA-ului platit in afara tarii si renunta in fiecare an la 5 miliarde de euro echivalentul TVA-ului cuvenit, pozitioneaza initiativa noastra ca pe o solutie unica, automatizata de a ajuta emitentii nostri si clientii acestora. Combinand utilizarea unui card MasterCard Corporate sau Purchasing, SmartData Online, si suportul Meridian, rezulta o solutie ce ofera companiilor noi oportunitati privind eficientizarea costurilor”, spune Steve Abrams, Global Group Executive, Commercial Products, MasterCard Worldwide.
Mark O' Riordan CEO la Meridian VAT comenteaza privind lansarea Serviciului de recuperare a TVA-ului:

“Suntem incantati ca MasterCard a ales Meridian ca partener pentru a oferi un serviciu de calitate clientilor sai. Dreptul de a recupera TVA-ul extern asigura un mediu competitiv si echitabil, dar este in acelasi timp un proces extrem de complex. Suntem considerati liderul si inovatorul in domeniu si prin parteneriatul cu MasterCard vom putea oferi companiilor mici si mari posibilitatea de a-si exercita drepturile. Serviciul nostru este cel mai complex serviciu de recuperare a TVA-ului si ofera valoare adaugata atat posesorilor de carduri, cat si emitentilor.”

Gary Harley, Partner la KPMG LLP spune:

“Ghidul cu Cele mai Bune Practici pe care l-am dezvoltat impreuna cu MasterCard este o parte integranta a pachetului de recuperare a TVA-ului. Acest ghid nu numai ca va ajuta companiile sa evidentieze TVA-ul rezultat in urma cheltuielilor legate de calatorii si divertisment, dar ajuta si la cresterea sumei care poate fi recuperata. Acest lucru reprezinta un alt motiv pentru care companiile ar trebui sa utilizeze carduri corporate pentru a-si administra cheltuielile privind calatoriile si divertismentul, dar ii va ajuta si pe emitentii de carduri sa creasca procesul de achizitie si de utilizare a cardurilor.”

* Majoritatea TVA-ului pe care companiile il platesc poate fi recuperat, conform regulilor si prevederilor statelor membre. Exemple:

 Costuri privind cazarea la hotel
 TVA pentru mese si cocktail-uri de afaceri
 Expozitii, targuri si conferinte, inclusiv costuri legate de organizarea conferintelor (inchirierea locatiei, a echipamentelor etc.)
 Inchirierea spatiilor si costuri legate de servicii
 Costuri legate de telecomunicatii
 Participarea la cursuri de training sau seminarii
 Inchirierea masinilor si cheltuieli legate de alimentarea cu benzina
 Costuri care nu sunt legate de calatorii si divertisment si unde TVA-ul poate fi recuperat

** Smart Data OnLine este aplicatia web de raportare a MasterCard®, lansata prima oara in 1999, care ii ajuta pe manageri sa organizeze, consolideze si sa administreze datele financiare legate de carduri, tranzactii cu numerar si alte programe MasterCard®. In prezent este utilizata de 17.000 de firme si este promovata de 20 de banci in toata Europa. MasterCard Worldwide a anuntat, de curand, ca numarul de tranzactii raportate de catre companiile europene care utilizeaza MasterCard® Smart Data OnLine este de 1.000.000 per luna.


Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu