Generali Asigurãri vrea sa devina o marcã de referinþã in România
19 May 2006
0 Comentarii
Piata asigurarilor din Romania ramane in continuare de maxim interes daca privim comparativ sumele cheltuite de un cetatean al Uniunii Europene si de unul roman pe asigurari.
In UE se cheltuie in medie 1.700 EUR/ an pe primele de asigurari, in timp ce in Romania, un cetatean aloca abia 35 EUR/ an pentru o prima de asigurare. Se intelege astfel uriasul potential al pietei asigurarilor din Romania si dorinta marilor companii de castigarea unui segment cat mai mare de clienti. Bulgaria si Ucraina reprezinta, de asemenea, un mare potential de crestere in urmatorii ani, in opinia lui Werner Moertel, membru al Consiliului Director al Generali Holding Vienna.
Grupul Generali si-a inceput istoria in Romania in anul 1835, o data cu infiintarea primei sucursale in orasul Braila, cel mai mare oras comercial al Romaniei din acele timpuri. Sub denumirea de Generala-Societatea Romana de Asigurari Generale, avea sa devina in 1935 numarul unu pe piata asigurarilor din Romania. Contextul politic nefavorabil din anul 1948 contribuie la retragerea grupului Generali de pe piata est-europeana.
Generali Asigurari se intoarce in Romania dupa 45 de ani, in 1993 sub numele de Generala Asigurari S.A., concentrandu-si activitatea pe asigurarile generale.Generali Holding Vienna preia pachetul majoritar de actiuni in 1999, compania preluand denumirea de Generali Asigurari.
2005 a reprezentat un an de transformari pentru Generali Asigurari, marcand inceputul planurilor de extindere si de dezvoltare. Compania si-a majorat, in acest context, capitalul in aprilie 2006, de la 30 de milioane RON la 50 de milioane RON. De cate ori solvabilitatea ceruta va fi mai mare, va creste si capitalul companiei, dupa cum a sustinut Tudor Moldovan, Director General Generali Asigurari.
Rezultatele primului trimestru din 2006
Primul trimestru al anului 2006 a adus prime brute subscrise la Asigurarile non-viata de 16,4 milioane EUR. Asigurarile de viata au avut, de asemenea, succes, inregistrand o valoare a primelor brute subscrise de 2,7 milioane EUR.
„Suntem convinsi ca, in scurt timp, Generali Asigurari va deveni o marca de referinta pentru piata romaneasca de asigurari.Inceputul lui 2006 ne confirma ca directiile adoptate inca de anul trecut ne vor aduce succesul scontat” a declarat Tudor Moldovan.
Generali Asigurari a mizat in 2005 pe RCA, compania fiind interesata de oferirirea unor servicii de calitate si nu de pozitia de lider cu tarife de doi bani, dupa cum s-a exprimat Directorul General. Generali Asigurari nu s-a alaturat celorlalti jucatori de pe piata care au modificat tarifele, ci a ales sa ofere un serviciu in mod gratis, si anume asistenta rutiera. Incepand cu luna aprile 2006 a fost introdusa asigurarea de tip Carte Verde.
Generali va avea si produse de investitii tip unit-linked
Generali Asigurari va lansa, cel mai probabil din luna septembrie 2006, produsul unit-linked. In conditiile in care inflatia va scadea, compania se va orienta spre piata de capital, romaneasca, dar si europeana. Sunt vizate actiuni si obligatiuni prin care sa se ofere un randament superior, investitiile urmand a fi facute in cel putin trei fonduri.
Karl Stoss, reprezentant al Consiliului Executiv al Generali Holding Vienna, a subliniat faptul ca Generali va inregistra progrese in Romania, pe viitor. Generali cunoaste o perioada de extindere in Europa, preluand recent cea mai de succes companie de asigurari din Croatia, Libertas, si, de asemenea, achizitionand si pachetul majoritar al societatii Delta din Serbia, cel de-al treilea asigurator al Serbiei. In planurile companiei intra, pe viitor, Ucraina si Bulgaria.
3,8 milioane de clienti, 8 tari din Europa de Sud-Est, pozitii cheie in Germania, Franta, Austria, Spania si Elvetia, al treilea grup din Europa si al patrulea la nivel international, Generali Asigurari are in Romania in jur de 250 de mii de clienti. Asigurarile de viata de grup au fost oferite unui numar de 50.000 de clienti; asigurarile individuale au adus si ele in jur de 30.000 de clienti, cifra totala fiind completata de asigurarile non-viata (case, masini). Compania este interesata si de sectorul reprezentat de Intreprinderile Mici si Mijlocii.
Generali Asigurari- Fire de poveste
Inceputul secolului 19 (1831). Trieste. Imperiul Austro-Ungar. Giuseppe Lazzaro Morpurgo, un om de afaceri fascinat de domeniul asigurarilor a lansat proiectul „Assicurazioni Generali Austro-Italiche”. Compania fondata cu un capital de 2 milioane de Florini austrieci s-a lansat sub numele de Generali- ilustrare a dorintei de a nu neglija nimic din ceea ce reprezinta asigurarile. De la Viena si pana la Praga si Budapesta, in cele mai mari porturi ale Europei, Generali s-a impus rapid. La 50 de ani de la infiintare, Generali a deschis drumul unor subsidiare, printre care s-a aflat si Generala Romania. Al doilea razboi mondial a determinat retragerea companiei de pe piata sud-est europeana.
Generali isi desfasoara in prezent 90 % din activitatea sa in Europa. Prezenta pe piata vestica a asigurarilor, Generali se concentreaza acum si pe zona centrala si estica a Europei. Orientul Indepartat si America Latina sunt alte zone in care Generali este prezenta.
Generali Holding Vienna a devenit actionarul majoritar al companiei in anul 1999. Cu un procent de 16,4% din piata, grupul austriac este format din peste 40 de companii europene, fiind unul dintre primii trei furnizori de servicii de asigurare din Austria.
Generali Asigurari in Romania
Compania face parte din top 10, oferind asigurari de viata si generale clientilor persoane fizice si juridice. La nivel de infrastructura, exista 71 de agentii si puncte de lucru, in cele mai importante orase ale tarii.