Bancherii nu mai vor tranzit in agentii
Serviciul de Internet banking, Raiffeisen Online este destinat deocamdata doar persoanelor fizice, urmand ca din al treilea trimestru al anului si persoanele juridice sa poata beneficia de acesta.
Cumpararea unui costum implica alocarea unui anumit timp, trebuie sa mergi sa cauti si sa probezi, in schimb, pentru a avea acces la un anumit cont nu este nevoie sa te deplasezi la o agentie a bancii. Aceasta ar fi ratiunea care a stat la baza lansarii noului produs, in viziunea presedintelui Raiffeisen Bank, Steven van Groningen, prezent la conferinta de presa organizata cu aceasta ocazie.
Internet Banking-ul este un serviciu de viitor care va juca un rol important pe piata bancara. Un simplu click este suficient pentru a putea beneficia de o multime de avantaje.
Un cont si un card permit folosirea serviciului de Internet banking
Serviciile de Internet banking sunt disponibile pentru orice persoana care detine un cont curent deschis la banca respectiva si un card de debit activ la Raiffeisen Bank, sau un card Visa, la ING , de pilda. Atat ING Bank, cat si Raiffeisen Bank ofera acest serviciu acelora care incheie un contract pentru furnizarea de servicii bancare electronice, Home’ Bank, respectiv Raiffeisen Online. Contractele se semneaza la orice unitate ING Bank sau Raiffeisen Bank.
Home’Bank sau Raiffeisen Online permit efectuarea operatiunilor bancare 24h/24, respectiv 7 zile/7, indiferent de locatie. Singura conditie este reprezentata de accesul la un calculator conectat la Internet. Se pot face astfel plati in timp real, in tara sau in strainatate. Clientii Home’Bank sau Raiffeisen Online vor putea sa faca plati sau depozite, sa lichideze depozite, sa plateasca facturi, sa efectueze schimburi valutare, pot obtine informatii despre solduri sau despre istoricul tranzactiilor.
Lucian Maricas, Manager Departament Echipamente Electronice Raiffeisen Bank a facut o demonstratie in mediu live a acestui serviciu. Tranzactia avut loc in timp real, iar operatiune de debitare s-a facut instantaneu.
Nu semnatura, ci doar o parola!
Pentru autentificarea in cazul lui Raiffeisen Online este nevoie de un cod de utilizator si de o parola, echivalenta cu semnatura clientului. Activarea serviciului Home’Bank de la ING presupune folosirea unui cod de utilizator si a unui Digipass, un dispozitiv alocat fiecarui utilizator care va genera cate un cod unic ori de cate ori este accesat serviciul pentru a efectua tranzactii.
Tranzactia prin Raiffeisen Online se face in doi pasi: introducerea datelor si validarea tranzactiei. La final, tranzactia este confirmata electronic. Clientul are la dispozitie toate informatiile aferente respectivei tranzactii, iar daca intampina probleme poate scrie bancii pentru a solicita ajutorul. Tranzactiile sunt in timp real daca se fac la nivel intrabancar sau la fiecare 15 minute in cazul transferurilor interbancare, doarece trec mai intai prin Transfond.
La ING, valabilitatea codului este de 36 de secunde. Dupa expirare, Digipass-ul se inchide si trebuie generat un cod nou. La Raiffeisen, aplicatia se inchide automat dupa 15 minute. Daca introduceti codul PIN gresit de 3 ori pentru Raiffeisen Online sau de 4 ori pentru Home’Bank, serviciul se va bloca si va trebui sa aplelati la banca respectiva pentru deblocare.
Bancile isi testeaza singure sistemele de securitate
Bancile au facut investitii importante pentru a putea oferi o securitate optima data de o tehnologie de varf. Raiffeisen a angajat doua companii din Romania si una din strainatate pentru a verifica daca sistemul prezinta carente. In plus, Centrala din Viena a Raiffeisen Bank ataca de doua ori pe an banca din Romania pentru a verifica vulnerabilitatea sistemului. Serviciul Raiffeisen Online este oferit pe baza unei tehnologii de varf , utilizand un sistem de criptare SSL la 128 biti, garantand securitatea tranzactiilor efectuate. Centrul operational Pipera al Raiffeisen Bank concentreaza toata tehnologia de ultima generatie capabila sa sustina un serviciu total integrat.
ªi accesul utilizatorilor Home’Bank este protejat de actiunile neautorizate ale unor persoane. ING a apelat la acelasi algoritm de criptare de date, 128-biti SSL si la certigicatul VeriSign SSL, pentru verificarea identitatii si autenticitatii website-ului.
Olanda, tara lalelelor si a tranzactiilor
Aceste solutii la care apeleaza bancile nu sunt deloc ieftine, insa este singurul drum pe care o banca moderna se poate angaja, in opinia presedintelui Raiffeisen Bank. Problemele care s-ar putea ivi ar fi generate doar de volumul tranzactiilor, dar pana acolo mai e mult. In Romania se fac in medie 2-3 tranzactii pe card in interval de o luna, in timp ce Olanda inregistreaza aproximativ 1 miliard de tranzactii la POS intr-un singur an, la o populatie de 15 milioane de locuitori. Plata la distanta in Romania se afla la inceputurile sale. Raiffeisen Online este un mic pas pe care piata bancara din Romania il face in aceste zile.
Costuri mai mici prin Internet decat la ghiseu
Comisioanele practicate pentru accesarea serviciului Raiffeisen Online sunt mai mici cu pana la 50% decat la ghiseele bancii. Tranzactiile intre conturi proprii nu au niciun fel de taxa, pentru operatiuni intrabancare, comisionul este de 1 RON, iar pentru cele interbancare, de 3,1 RON. Pentru transferurile intre conturile proprii nu exista nicio limita. Schimburile valutare din cursul unei zile trebuie sa se incadreze in suma de 32000 RON. Abonamentul lunar pentru Raiffeisen Online este de un euro. Taxa de utilizare lunara pentru Home’Bank este de 3 RON, taxa de activare de 75 RON si tot atat si taxa de reactivare. Tranzactiile intre conturile clientului la ING Bank sau catre alt client ING Bank nu sunt taxate. Tranzactiile catre un client al altei banci au un comision de 2 RON. Catre un cont de Trezorerie, pentru plati de pana la 50.000 RON, comisionul este de 0,75 RON, iar pentru plati de peste 50.000 RON, comisionul este de 10,5 RON.
Conditii tehnice
Cerintele tehnice pe care le implica serviciile de Internet banking sunt calculatorul si accesul la Internet. Home’Bank presupune un sistem de operare Windows 98 sau mai recent, un browser (Microsoft Internet Explorer versiunea 5.5 sau mai recent, Netscape 4.7, Mozilla FireFox), minimum 64 MB/RAM si o rezolutie de cel putin 800*600 SVGA. Raiffeisen Online poate fi accesat deocajmdata doar cu Windows Internet Explorer, urmand sa se faca extinderea si pe alte browsere, Firefox sau Opera.





