Ce sunt Conditiile Generale de Afaceri ale Bancii Transilvania si cum se aplica fostilor clienti Volksbank si actualilor clienti ai bancii

Conditii Generale de Afaceri Banca Transilvania

Conditiile Generale de Afaceri (CGA) sunt regulile impuse de banca pentru clienti. Le-ai semnat, devii client, le refuzi, poti sa pleci la alta banca.

Sunt insa si situatii in care poti deveni client BT fara sa semnezi CGA. Este cazul fostilor clienti Volksbank, care au devenit clienti BT odata ce aceasta a cumparat Volksbank.

Asta pentru ca transferul clientilor Volksbank la BT s-a facut prin asa-numita procedura de cesiune. Reprezentantii bancii spun ca “potrivit prevederilor legale, în cazul cesiunii nu este necesar acordul clienților, însă aceștia pot opta să nu continue colaborarea cu banca la care au fost transferati.”

“Cesionarea unui portofoliu de clienți este cuprinsă, ca subiect, în Condițiile Generale de Afaceri ale Băncii Transilvania și articolele respective sunt aplicabile  în diverse cazuri, ca de exemplu cel de acum care a dus la fuziunea celor doua bănci – Volksbank Romania și Banca Transilvania”, precizeaza BT.

Odata lamurita problema intrarii in vigoare a CGA, sa vedem cum se aplica, mai exact in ce conditii.

“CGA formează cadrul legal general în relația Bancă-Client titular de cont”, se spune in documentul CGA.

Ceea ce inseamna ca este vorba de reguli generale, precum cesiunea, dupa cum am vazut mai sus. In cazuri particulare, cum ar fi un credit, exista contracte dedicate, care prevaleaza in fata conditiilor generale, in cazul in care se refera la acelasi subiect.

Extrase din documentul “CONDIȚIILE GENERALE DE AFACERI ale Băncii Transilvania aplicabile PERSOANELOR FIZICE”, Cod: CGA.3.5.2, publicat pe site-ul bancii:

Condițiile Generale de Afaceri (denumite în continuare “CGA”) reglementează relația dintre BANCA TRANSILVANIA S.A. (denumită aici “Banca”) și clienții săi, persoane fizice române și străine (numiți aici individual “Client”) și se vor aplica oricărui tip de contract încheiat între Client și Bancă, urmând a fi completate cu formularele și convențiile specifice fiecărui tip de produs sau serviciu (acolo unde este cazul), actele normative în vigoare, reglementările Băncii Naționale a României, reglementările interne ale Băncii precum și uzanțele și practicile bancare interne și internaționale.

CGA formează cadrul legal general în relația Bancă-Client titular de cont, intră în vigoare de la data acceptării documentului de către Client și rămân în vigoare până la data încheierii relației de 2/38 Cod: CGA.3.5.2 afaceri. Modificarea sau încetarea unuia din produsele sau serviciile bancare utilizate de către Client nu afectează valabilitatea celorlalte produse sau servicii sau a prezentelor CGA.


Citeste stirea integral pe Bancherul.ro

Taguri:

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu