BRD mizeaza pe creditare, dar nu uita de produsele de economisire

Patrick Gelin a precizat ca BRD va miza in continuare pe creditarea populatiei. De altfel, banca a redus de curand drastic dobanzile fixe la creditele in lei pentru nevoi personale si cele auto, care au ajuns la cele mai mici niveluri de pe piata. Banca practica acum dobanzi fixe de 15% la creditul pentru nevoi persoanale in lei si 14%-14,5 la cel auto. Cu cateva zile in urma, BRD a mai lansat doua credite cu cele mai mici deobanzi fixe in lei (cel imobiliar, cu dobanda de 11,5% si pentru nevoi persoanale cu valori mari – 12,5%). Banca franceza continua astfel strategia de lansare a unor credite in lei cu dobinzi fixe la cele mai mici niveluri, incercand sa plaseze lichiditatile mari in lei de care beneficiaza. “Costul riscurilor a fost bine calculat”, spune Patrick Gelin.In privinta produselor de economisire, seful BRD considera ca nu este oportuna o scadere a dobanzilor la depozite. “Suntem pentru pastrarea unei remuneratii bune pentru depozitele constituite la BRD”, a subliniat bancherul. Domnia sa a mai precizat ca si pe segmentul creditelor pentru IMM este o paine serioasa de mancat pentru banci.

Banca trage tare pe piata creditelor de consum

ªeful bancii franceze a declarat ca BRD, prin societatea BRD Finance, vrea sa se impuna pe piata creditelor de consum. „La finalul acestui an, vom deveni unul dintre liderii pietei de profil. Consider ca nu a fost exploatat la maximum potentialul pietei creditelor de consum”, a subliniat Patrick Gelin. Pe segmentul vizat de BRD, s-au impus societatile Credisson (Flanco), ERS cu cardul Euroline (Altex) si Estima Finance (Domo). Toate aceste firme de creditare marseaza mult pe imprumutul „Doar cu buletinul”, care a avut pana in prezent un succes rasunator. Cum va contracara BRD acest produs? In prima faza este posibil sa lanseze un card de cumparaturi, in genul Euroline, care ar putea constitui o arma viabila. Intrebat daca se gandeste la acest aspect, directorul general al BRD a precizat ca raspunsul exact il vom afla in cateva zile. Cu alte cuvinte, peste cateva zile, banca va lansa pe piata un asemenea produs. Ar mai avea la dispozitie posibilitatea de a oferi dobanzi mai mici decat cele percepute la creditele „doar cu buletinul”. Nici aceasta varianta nu este exclusa, din moment ce BRD a diminuat dobanzile la toate celelalte produse de creditare.

Comunicat de presa

BRD – Groupe Societe Generale in anul 2004: crestere exceptionala a rezultatelor operationale

* Venit net bancar: 11.046 miliarde lei (+ 25%)

* Rezultat brut din exploatare: 5.769 miliarde lei (+ 38%)

* Rezultat net: 3.701 miliarde lei (+ 39%)

– Toate cifrele sunt consolidate BRD si BRD Sogelease

Anul 2004 a fost marcat de continuarea dezvoltarii sustinute a activitatii bancii, precum si de mentinerea unui nivel ridicat de rentabilitate. Volumul total al creditelor acordate de BRD – Groupe Societe Generale a crescut cu 28%, in termeni reali, in compatie cu anul 2003. Rezultatul net dupa impozitare a atins 3,701 miliarde lei, in crestere cu 39% fata de 2003, in termeni reali.

Din punct de vedere comercial, anul 2004 a reprezentat pentru BRD – Groupe Societe Generale o perioada caracterizata de cresterea intr-un ritm foarte accentuat a creditarii clientelei de persoane fizice si juridice. Creditele acordate clientelei de persoane fizice au crescut puternic in comparatie cu 2003 (+ 45%, in termeni reali). Depozitele persoanelor fizice au crescut cu 19%, in termeni reali, in comparatie cu anul precedent.

In ceea ce priveste clientela corporativa, BRD – Groupe Societe Generale si-a consolidat pozitia printr-o crestere cu 21% (in termeni reali) a volumului creditelor. Depozitele au crescut cu 38% (in termeni reali) in raport cu anul 2003.

Venitul net bancar si-a continuat cresterea sustinuta in 2004. Valoarea sa a fost de 11.046 miliarde lei, mai mare cu 25% in termeni reali in compatie cu anul precedent.

Rezultatul brut din exploatare este de 5.769 miliarde lei, in crestere cu 38% (in termeni reali) in raport cu anul 2003. Corficientul de exploatare a atins un nivel de 48%, imbunatatindu-se cu cinci puncte procentuale fata de 2003.

Costul net al riscului (constituirea de provizioane, reluaarile de provizioane, scoaterile in afara bilantului) este de 718 miliarde lei, in scadere cu 15%, in termeni reali, fata de cifra inregistrata la finele anului 2003, in ciuda cresterii puternice a creditelor in sold.

Rezultatul net dupa impozitare este in crestere cu 39% (in termeni reali) fata de anul precedent. Acest rezultat include impactul aplicarii IAS 18 (amanarea comisioanelor) respectiv IAS 19 (beneficii pentru pensionare). Rentabilitatea a ramas inalta, cu un indice ROE (Return On Equity – randamentul capitalurilor proprii) de 30% in 2004.

BRD – Groupe Societe Generale a urmarit in trimestrul IV 2004 extinderea retelei sale de unitati, numarul de agentii deschise in 2004 sub sigla „BRD Express” ajungand la 39 in anul 2004. Extinderea retelei va continua si in 2005. BRD – Groupe Societe Generale avea la sfarsitul anul 2004 un numar de peste 1.450.000 clienti activi persoane fizice si persoane juridice.

Trimite un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campuri obligatorii*