BCR a castigat procesul cu ANPC de la Tribunalul Bucuresti privind clauzele abuzive din contractele de credit

BCR anunta ca a castigat procesul cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) privind clauzele abuzive din contractele de credit la Tribunalul Bucuresti, prima instanta sesizata in acest caz, o decizie definitiva urmand a fi pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti in cazul care ANPC face apel.

Clienții aflați la originea sesizării inițiale au agreat individual angajamente de conciliere cu banca, precizeaza BCR.

Tribunalul București s-a pronunțat pe data de 30.04.2015, in cadrul procesului inițiat de Autoritatea Națională de Protecție a Consumatorilor, stabilind prin hotărâre lipsa de clauze abuzive în contractele de credit contractate de clienți la BCR, se arata intr-un comunicat al bancii, in care se mai precizeaza urmatoarele:
 
"Sentința Tribunalului București confirma evaluarea si judecata regasite intr-o alta hotărâre judecătorească recentă (decembrie 2014) a Curții de Apel București si in alte 6 decizii ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie, care au decis, in mod consistent si sistematic corectitudinea clauzelor contractuale privind dobânda variabilă și a clauzelor privind comisioanele.

BCR respectă legea, cadrul de reglementare și rolul autorităților de protecție a drepturilor consumatorilor, însă va contracara cu fermitate toate pretențiile pe care le consideră lipsite de valabilitate.   
 
BCR punctează încă o dată faptul că instabilitatea și neclaritatea cadrului legal pot paraliza finanțarea economiei, precum și faptul că, în mod relevant, majoritatea  cauzelor ajunse la nivelul Înaltei Curți de Casație și Justiție, care au vizat dobânda variabilă, s-au soluționat irevocabil în favoarea BCR pe baza motivațiilor urmatoare:

- Este incorectă constatarea identității între "dobânda de referință variabilă" și EURIBOR;

- Nicio instanța nu are permisiunea de a trece peste termenii conveniți de părți în contract, interpretând greșit sau atribuind alt înțeles angajamentului contractual al părților;

- Toate clauzele din contractele supuse analizei sunt clare și exprima voința reală a părților, care au convenit în privința modului de determinare a dobânzii variabile. 
 
Istoric, majoritatea absolută a dosarelor având ca obiect acțiuni colective formulate împotriva BCR, au fost respinse ca neîntemeiate atât în fond cât și în apel la Curtea de Apel București, pe baza motivațiilor urmatoare:

- clienții au avut posibilitatea sa reflecteze asupra condițiilor de creditare și costurilor;

- clienții au avut posibilitatea negocierii nivelului de dobândă, inclusiv a tipului de dobândă;

- comisioanele de administrare și riscuri intră în costul total al creditului, pe care consumatorul l-a contractat prin demers propriu.
 
BCR își tratează clienții corect, iar majoritatea sunt mulțumiți de produsele pe care le-a oferit de-a lungul anilor. În condițiile existenței unor nemulțumiri sau a situației de a fi declanșate litigii, atitudinea băncii a fost mereu aceea de parteneriat și reconciliere amiabilă, constatând cu dezamăgire inflamarea permanentă a conflictului și lipsa orientării către soluții mutual benefice din partea avocaților grupurilor de clienți, cel mai probabil interesați în principal de a profita financiar de pe urma intermedierii litigiilor între consumatori și bănci."


Taguri:

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu