Allianz-Þiriac Asigurãri lanseaza primele produse proprii de asigurãri de sãnãtate

Constantinescu: “De ce acum? In primul rand ca reactie la cererea venita din partea clientilor nostri. In al doilea rand, pentru ca am reusit sa gasim parteneri de calitate in randul furnizorilor de servicii medicale. In sfarsit, pentru ca urmarim sa fim printre operatorii care vor reusi sa contureze un segment de piata cu un potential ridicat.”



Reprezentantii Allianz-Þiriac Asigurari considera ca adaptarea ofertei companiei la cerintele pietei, in general si la nevoile individuale ale clientilor in particular reprezinta directii strategice de crestere a competitivitatii companiei. In acest sens, tinand cont de contextul evolutiilor cadrului legislativ-institutional cu relevanta asupra serviciilor medicale, Allianz-Þiriac Asigurari apreciaza momentul actual ca fiind favorabil lansarii programelor de asigurari private de sanatate.



Pe de o parte, asistam la reluarea initiativelor de reconstructie a cadrului normativ privind sistemul asigurarilor de sanatate. Pe de alta parte, in ultimii ani am asistat la cresterea numarului de furnizori de servicii medicale private si diversificarea ofertei acestora. Nu in ultimul rand, din postura de ofertant de produse si servicii specifice de asigurari, am sesizat o tendinta pozitiva inregistrata de cererea de produse de asigurari de sanatate. “Tot mai multi dintre clienti ne intreaba daca oferta noastra include pachete de beneficii pentru angajati, in general si polite de asigurari de sanatate, in particular”, declara Cristian Constantinescu, directorul general al Allianz-Þiriac Asigurari.



La fel ca de fiecare data, Allianz-Þiriac a tinut cont de aceste tendinte si a decis sa dezvolte produse adaptate nevoilor clientilor. Primul pas a fost facut in momentul lansarii primelor polite de asigurari de viata, in anul 2001 pentru a acoperi cererea de protectie si economisire/investitie. A urmat dezvoltarea produselor de asigurari de grup (in 2003) – ca reactie la cererea de programe de beneficii pentru angajati (employee benefits) solicitate de catre clientii persoane juridice. Mai mult, Allianz-Þiriac Asigurari a operat pe segmente conexe serviciilor de sanatate, extinzand progresiv acoperirile oferite de politele de asigurari de viata si de grup prin atasarea unor clauze suplimentare (spitalizare, interventie chirurgicala etc.). Lansarea primelor produse proprii de asigurari de sanatate era un pas logic, pe care compania il face in acesta toamna.

“De ce acum? In primul rand ca reactie la cererea venita din partea clientilor nostri. In al doilea rand, pentru ca am reusit sa gasim parteneri de calitate in randul furnizorilor de servicii medicale. In sfarsit, pentru ca urmarim sa fim printre operatorii care vor reusi sa contureze un segment de piata cu un potential ridicat”, concluzioneaza Cristian Constantinescu.



Noile produse de asigurari private de sanatate create de Allianz-Þiriac se adreseaza persoanelor juridice, pentru ca reprezentantii companiei cred ca acesta este segmentul care se va dezvolta intr-o prima faza. Fie si numai daca luam in calcul faptul ca, in conformitate cu prevederile codului fiscal, beneficiile acordate angajatilor sub forma de polite de asigurari private de sanatate sunt deductibile pentru contractant in cazul in care acesta este angajatorul, descoperim un avantaj deloc neglijabil care justifica aceasta abordare a Allianz-Þiriac.



In consecinta, constructia planurilor de asigurari de sanatate create de companie a plecat de la nevoile identificate in randul clientilor corporate. “De la bun inceput am incercat sa realizam un pachet de produse care sa ofere acoperiri cat mai apropiate de diversele necesitati actuale ale organizatiilor”, subliniaza Livia Dragomir, director al departamentului de asigurari de accidente persoane, responsabil cu dezvoltarea portofoliului de asigurari de sanatate. Astfel, prima etapa a dezvoltarii produselor de asigurari de sanatate Allianz-Þiriac include trei planuri de baza – Standard, Optim si Extra - diferentiate in functie de acoperirile oferite si de structura furnizorilor de servicii medicale la care clientii pot apela.



De exemplu, planurile Standard acopera cazurile de imbolnavire sau accident al asiguratului, asiguratorul preluand costurile serviciilor medicale aferente tratamentelor ambulatorii (consultatii, analize, servicii de ambulanta etc.) si/sau acorda indemnizatii de spitalizare. Serviciile medicale indemnizate de catre asigurator sunt prestate pe intreaga perioada de asigurare de catre un singur furnizor de servicii medicale pentru care asiguratul opteaza la momentul emiterii politei.



In schimb, atat in cazul planurilor Optim, cat si in cel al politelor Extra, Allianz-Þiriac Asigurari acopera costurile serviciilor medicale prestate de catre oricare dintre cei aproximativ 100 de furnizori agreati din intreaga tara. “Accesibilitatea din perspectiva gradului de acoperire teritoriala este unul dintre avantajele care vor fi apreciate de catre clientii nostri, mai cu seama de catre angajatorii care au birouri in diverse zone ale Romaniei”, crede Livia Dragomir. “Sub acest aspect, detinem de la bun inceput un avantaj competitiv important.”



Pentru planurile Optim si Extra, oferta Allianz-Þiriac este chiar mai flexibila: practic, ea ofera libertate totala asiguratilor in ceea ce priveste alegerea furnizorilor de servicii de sanatate. Daca exista clienti care doresc sa apeleze la centre medicale din afara retelei agreate de Allianz-Þiriac, acest lucru este permis, in conditiile in care persoana asigurata este dispusa sa suporte un sfert din valoarea prestatiilor de care beneficiaza.



“Nu in ultimul rand, cred ca merita sa evidentiem faptul ca, sub aspectul raportului cost perceput-acoperiri acordate, oferim cele mai bune cotatii. Valoarea contributiei lunare pentru fiecare persoana asigurata pleaca de la un nivel de 10-12 euro pe luna. Apreciem ca, in aceste conditii, am reusit sa transferam maximum de avantaje disponibile pe piata in acest moment catre clientii nostri”, conchide Livia Dragomir.





Informatii suplimentare

Allianz-Þiriac Asigurari este compania numarul unu pe piata asigurarilor din Romania, cu o cota de piata agregata de peste 21 de procente, aferenta anului financiar 2004. Societatea desfasoara activitati de asigurari generale si de viata prin intermediul unei retele de 170 de unitati teritoriale, numarul angajatilor depasind 1.600 de persoane.



Allianz-Þiriac Asigurari face parte din Grupul Allianz – unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, cu activitati in domeniile asigurarilor (generale si de viata), bancar si de administrare a activelor. In anul 2004, la nivel consolidat, Grupul a realizat venituri totale de 96,9 miliarde de euro. De asemenea, Allianz este cel mai important grup international de asigurari din zona Central si Est-Europeana.



Marca Allianz este reprezentata in peste 70 de tari ale lumii, reteaua de entitati economice care formeaza Allianz Group ridicandu-se la circa 700 de companii-membre. Cele aproximativ 174.000 de persoane care lucreaza in cadrul Allianz Group ofera servicii financiare integrate, la standarde internationale, unui numar de peste 60 de milioane de clienti de pe intregul mapamond.

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu