Ghiseul Bancar

Raiffeisen nu vrea sa ma despagubeasca pentru o frauda bancara. Ce pot sa fac?

Mesajul fals trimis de hoti, aparent de la Raiffeisen

INTREBARE:

"BUNĂ ZIUA! La data de 31.12.2022 orele 22:45 am primit pe adresa personală de mail de la banca Raiffeisen Bank un mail care avea imaginea și sigla bănci sus menționate chiar și cu semnătura unui reprezentant al bănci Raiffeisen Bank, iar mailul primit nu prezenta greșeli gramaticale s au de ortografie ,prin care îmi solicita sa mi actualizez datele personale până la data de 01.01.2023 fiind atenționat că nu voi mai avea acces la contul meu bancar iar unele funcții fiind RESTRICTIONATE.

Aceste împrejurări m au determinat să acceseze link -ul și am urmat pași pentru actualizarea datelor personale neștiind și nebanuind că de fapt eram victima unei fraude bancare.

Precizez că nu am fost informat niciodată de către bancă asupra acestor pericole.

La scurt timp, aproximativ 2,3 minute am primit de pe aplicația bancară Smart Mobile un SMS care mă înștiința despre faptul că din contul meu au fost transferați suma de 30.300 Ron către un alt cont Raiffeisen fiind totodată și deconectat de la aplicația bancară Smart Mobile . 

Văzând cele întâmplate am incercat să mă conectez pe aplicația bancară Smart Mobile dar fără rezultat și în aproximativ 1 minut am sunat la call center Raiffeisen Bank*2000 intrând în legătură cu un consultant bancar căruia i am comunicat cele întâmplate și că fusesem victima unei fraude bancare, sesizarea fiind înregistrată.

Mentionez că am depus plîngere La Politie in baza căreia a fost înregistrat dosar penal.

De pe data de 31.12.2022 până pe data de 01.02.2023 am insistat cu nenumărate solicitării de urgentare și la data de 01.02.2023 am primit un mail din partea bănci Raiffeisen Bank cu răspunsul la sesizarea de fraudă acesta nefiind un răspuns FAVORABIL, concluziile finale transmise de bancă privind situația semnalată sunt descrise Intr un mod ; GENERAL; și neînțeles de mine pentru a mi putea recupera suma de bani fraudată .

Am citit anterior un articol publicat de dvs ,privind fraudă bancară și întrucât sunt într-o situație asemănătoare,cu respect vă rog sa mi analizați situația de fapt și a mă îndruma ce pași trebuiesc făcuți pentru rambursarea sumei de bani FRAUDATĂ."

RASPUNS:

Stimate domn,

Trei probleme rezulta din cele relatate de dumneavoastra:

1. Intarzierea cu care v-a raspuns Raiffeisen la reclamatie, dupa doua luni de la incident, in ciuda insistentelor dumneavoastra:

"De pe data de 31.12.2022 până pe data de 01.02.2023 am insistat cu nenumărate solicitării de urgentare și la data de 01.02.2023 am primit un mail din partea bănci Raiffeisen Bank cu răspunsul la sesizarea de fraudă acesta nefiind un răspuns FAVORABIL."

Intarzierea cu care v-a raspuns banca, desi a fost un caz important, o frauda cu o paguba mare, de peste 30.000 de lei, nu reprezinta o dovada a unor servicii bancare de calitate din partea Raiffeisen, dimpotriva, se poate vorbi de o relatie cu clientii deficitara. Banca este obligata de lege sa va raspunda la sesizari intr-un termen de 30 de zile.

2. Informarea neadecvata cu privire la fraude: "Precizez că nu am fost informat niciodată de către bancă asupra acestor pericole.", spuneti dumneavoastra.

Lipsa unor informatii furnizate clientilor de catre Raiffeisen cu privire la prevenirea fraudelor face banca responsabila pentru consecintele unor fraude.

3. Banca trebuie sa aibe o responsabilitate in privinta fraudelor, nu poate arunca toata vina pe clienti.

In raspunsul primit cu intarziere de la Raiffeisen se arata ca banca nu-si asuma nicio responsabilitate cu privire la aceasta frauda, singurul vinovat fiind dumneavoastra, ceea ce nu este corect. In orice relatie, vina trebuie impartita, iar cand vorbim de o institutie de marimea acestei banci, Raiffeisen, atunci putem spune ca aceasta ar trebui sa preia cea mai mare parte a consecintelor fraudei.

4. Raiffeisen ar trebui sa preia o parte din vina fraudei nu doar din perspectiva moralitatii si eticii in afaceri si din respect pentru clienti, cat mai ales pentru ca poate fi facuta responsabila pentru ca insuficienta masurilor de preventie a fraudelor de acest fel si a unui sistem de securitate vulnerabil la fraude, dupa cum rezulta din cele relatate de dumneavoasta.

"La scurt timp, aproximativ 2,3 minute am primit de pe aplicația bancară Smart Mobile un SMS care mă înștiința despre faptul că din contul meu au fost transferați suma de 30.300 Ron către un alt cont Raiffeisen fiind totodată și deconectat de la aplicația bancară Smart Mobile ", spuneti dumneavoastra.

Firesc ar fi fost sa primiti de la banca, inainte de acest mesaj, in care sunteti anunati ca vi s-au transferat cei 30.300 de lei, un mesaj in care sa fiti anuntat ca urmeaza sa faceti acest transfer, din contul dumneavoastra catre contul hotilor, urmat de un cod de confirmare a platii. Daca ati fi primit un astfel de mesaj, pe telefonul dumneavoastra, nu cred ca ati fi acceptat aceasta tranzactie si frauda nu ar mai fi avut loc. Asadar, lipsa acelui cod suplimentar de siguranta pentru efectuarea unei tranzactii a facut posibila frauda. Din acest motiv, Raiffeisen ar trebui sa-si asume responsabilitatea pentru frauda.

CE TREBUIE SA FACETI

In concluzie, dumneavoastra trebuie sa faceti o reclamatie la Raiffeisen, pe baza celor descrise de mine mai sus, in care sa solicitati despagubiri pentru frauda.

Reveniti apoi la mine cu raspunsul primit de la Raiffeisen.