Ghiseul Bancar

Ce trebuie sa fac pentru a obtine un credit ipotecar?

"Care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmez pentru obtinerea unui credit ipotecar", intreaba un cititor.

Pentru a fii pregatit in vederea obtinerii unui credit ipotecar, va prezentam ca exemplu informatiile publicate de o banca, OTP Bank, privind pasii ce trebuie urmati in vederea obtinerii unui credit pentru locuinta:

Ce ai de făcut pentru a obține creditul ipotecar?

Pentru a simplifica, am făcut un rezumat al pașilor pe îi ai de parcurs pentru a aplica pentru un credit ipotecar. Suntem alături de tine la fiecare pas și te informăm cu privire la toate costurile necesare de achitat precum și documentele de care ai nevoie pentru a îndeplini criteriile de eligibilitate.

Pașii pe care îi vom parcurge împreună sunt:

  • 1. Discuția preliminară: ne întâlnim și verificăm condițiile de creditare, efectuăm un calcul preliminar și te informăm cu privire la documentele necesare.

  • 2. Cererea de credit: completezi și prezinți următoarele documente direct în sucursală:

    • •   Act de identitate (original);
    • •   Acord de consultare a veniturilor din baza de date ANAF sau Adeverință de venit în cazul clienților pentru care nu se face raportarea veniturilor la ANAF (de ex. angajați MAI, MApN, SRI, Jandarmerie etc.)
    • sau 
    • documente justificative pentru alte tipuri de venituri încasate dacă acestea nu pot fi verificate în baza de date ANAF;
    • •   Cerere de credit (original, formular tipizat al băncii), care include:
    •     - Declarația privind obligațiile de plată, litigiile cu terții și relațiile de grup;
    •     - Acordul de consultare al Centralei Riscului de Credit (CRC);
    •     - Acordul de consultare al Biroului de Credit;
    • •   Documente justificative privind refinantarea creditului ipotecar existent (dacă este cazul).
    • •   Documente referitoare la imobilul care face obiectul Cererii de credit:
    •     - Documente dovedind dreptul de proprietate asupra imobilului, cum ar fi: act de vânzare-cumpărare, act de donație etc.
    •     - Încheiere de intabulare sau Extras de carte funciară
    •     - Pre-contract de vânzare-cumpărare (dacă există);
       

    OTP Bank își rezervă dreptul de a solicita documente suplimentare, de la caz la caz.

  • 3. Obținerea răspunsului preliminar: te informăm cu privire la pre-aprobarea financiară și pentru continuarea procesului va fi necesar să achiți taxa de evaluare .

  • 4. Intocmirea și prezentarea raportului de evaluare: urmează inspecția imobilului și întocmirea raportului de evaluare de către evaluatorul autorizat, membru al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România.

  • 5. Aprobarea finală: ce a fost mai dificil a trecut! Când aplicația ta este aprobată, ești invitat în sucursală pentru semnarea Fișei Europene de Informații Standardizate (FEIS). Poți programa deja semnarea contractelor cu notarul și vânzătorul imobilului.

  • 6. Semnarea contractelor: închei polițele de asigurare ale imobilului, semnezi contractele de credit, de vânzare-cumpărare și de ipotecă și primești un scadențar pe care să-l urmărești pentru plata ratelor lunare.

  • 7. Acordarea creditului: după ce prezinți băncii încheierea de intabulare și extrasul de Carte Funciară cu ipoteca în favoarea OTP Bank, suma provenind din credit se transferă în contul vânzătorului deschis la OTP Bank (transfer instant) sau la altă bancă.