Ghiseul Bancar

Hora Credit nu vrea sa-mi inchida linia de credit, daca nu platesc dobanda. E legal?

„Bună ziua. Am o întrebare. Ieri, duminica seara, am făcut o solicitare la Hora Credit pentru un împrumut de 300 RON. M-am trezit cu o linie de credit aprobata de 2000 de lei.

Astăzi am sunat la ei sa o închid – nu aveam nevoie de linie de credit și mi-au spus ca o pot închide dacă plătesc dobânda 80 de Ron – bani în plus fata de cei 2000 de Ron.

A se menționa ca banii respectivi nici nu au intrat măcar încă în contul meu și de pe o zi pe alta am de returnat 80 de Ron în plus ca să închid linia. E legal??”, intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.

Raspuns ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

Este ilegal ca Hora Credit sa va ceara dobanda pentru linia de credit, daca dumneavoastra ati cerut inchiderea acesteia, pentru ca nu ati solicitat-o, ci ati dorit un simplu credit.

Conform legii (OUG 50/2010), aveti dreptul sa renuntati la credit (dreptul la retragere), intr-un termen de 14 zile, fara sa dati explicatii si fara costuri, chiar daca ati semnat contractul.

Hora Credit nu are dreptul sa va ceara o dobanda, daca banii nu v-au ajuns in cont (nu au fost trasi).

Conform legii, aveti obligatia „de a-i plăti creditorului creditul sau partea de credit trasă și dobânda aferentă de la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost trasă până la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost rambursată.”

Numai ca dumneavoastra nu ati primit creditul, nu l-ati tras, cum se spune in jargon financiar.

Mai mult, poate fi considerata o practica abuziva daca Hora Credit v-a aprobat o linie de credit, in timp ce dumneavoastra ati cerut un simplu credit.

Iata prevederile din OUG 50/2010 privind Dreptul de retragere:

"Dreptul de retragere

Art. 58. – (1) Consumatorul are la dispoziție un termen de 14 zile calendaristice în care se poate retrage din contractul de credit fără a invoca motive.

(2) Termenul de retragere începe să curgă de la una din următoarele date:
a) data încheierii contractului de credit;
b) data la care consumatorului îi sunt aduse la cunoștință clauzele, condițiile contractuale și informațiile potrivit prevederilor art. 33 – 49, în cazul în care ziua respectivă este ulterioară celei la care se face referire la lit. a).

Art. 59. – (1) În cazul în care consumatorul își exercită dreptul de retragere, acesta are următoarele obligații:
a) de a-l notifica pe creditor pe baza informațiilor oferite de acesta potrivit prevederilor art. 46 alin. (1) lit. q), pentru ca exercitarea acestui drept să își producă efectele înainte de expirarea termenului de retragere;
b) de a-i plăti creditorului creditul sau partea de credit trasă și dobânda aferentă de la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost trasă până la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost rambursată; dobânda se calculează pe baza ratei dobânzii convenite.

(2) Notificarea prevăzută la alin. (1) lit. a):
a) se face pe hârtie sau pe alt suport durabil aflat la îndemâna creditorului și accesibil acestuia;
b) este transmisă prin mijloace admise legal, care asigură transmiterea textului actului și confirmarea primirii acestuia;
c) este expediată înainte de expirarea termenului.

(3) Exercitarea dreptului de retragere își produce efectul de la data expedierii notificării de către consumator.

(4) Achitarea către creditor a creditului sau a părții de credit trasă și a dobânzii potrivit prevederilor alin. (1) lit. b) se efectuează fără nicio întârziere nejustificată și nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la expedierea notificării de retragere către creditor.

Art. 60. – Creditorul nu este îndreptățit la nicio altă compensație din partea consumatorului în cazul retragerii, cu excepția compensației pentru orice taxe nerambursabile plătite de către creditor administrației publice."

Vezi aici prevederile OUG 50 din 2010 privind contractele de credit pentru consumatori.

Asadar, va sfatuiesc sa trimiteti o reclamatie la Hora Credit, prin email la adresa: info@horacredit.ro sau la telefoanele +40 318 10 10 72 și +40 318 18 18 18, in care sa le cereti sa va anuleze contractul de credit, fara sa platiti dobanda, dat fiind ca dumneavoastra nu ati solicitat o linie de credit.

Vezi aici articolul integral

Ai probleme cu bancile sau IFN-urile? Scrie-ne aici  si te ajutam!