Ghiseul Bancar

Primele de asigurare incasate de Allianz au scăzut cu 9%

Grupul german de asigurări Allianz a înregistrat prime brute subscrise de 1,9 miliarde euro în semestrul I în Europa Centrală și de Est, cu 9% mai puțin decât în urmă cu un an, pe fondul deprecierii monedelor țărilor în care activează, a anunțat, miercuri, compania.

ÃŽn primele șase luni din 2008, Allianz înregistrase prime brute subscrise de 2,1 miliarde euro în Europa Centrală și de Est, în țări precum Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, Kazahstan, Polonia, Rusia, România, Slovacia, Slovenia și Ucraina.

Dacă nu sunt luate în calcul efectele evoluției ratelor de schimb valutar, primele grupului au înregistrat o creștere de 5%, se arată în comunicat.

Cât privește profitul operațional, acesta reflectă o creștere anuală de 11% în primul semestru, dacă e exprimat în valute locale. După aplicarea efectelor ratelor de schimb, valoarea profitului operațional reflectă o majorare de numai 1%, până la 159 milioane euro, de la 158 milioane euro în aceeași perioadă a anului trecut, se mai arată în comunicat.

Afacerile Allianz pe segmentul asigurărilor generale în țările din Europa Centrală și de Est s-au menținut la 1,6 miliarde euro în primul semestru, dacă nu sunt luate în calcul efectele evoluției ratelor de schimb valutar. Ajustate cu efectele ratelor de schimb valutar, primele au scăzut cu 13%, potrivit companiei.

ÃŽn același timp, segmentul asigurărilor de viață și sănătate a crescut cu 24% raportat la nivel local. După ajustarea cu efectele cursurilor de schimb valutar, primele anualizate reflectă o creștere de circa 7%, până la 514 milioane euro, de la 479 milioane euro în primul semestru din 2008, se arată în comunicat.

ÃŽn concordanță cu această evoluție, profitul operațional pe segmentul asigurărilor de viață și sănătate s-a majorat cu 41%, înainte de ajustarea cu efectele ratelor de schimb valutar. După includerea acestor efecte, nivelul primelor reflectă o creștere cu 31%, până la 38 milioane euro, comparativ cu 29 milioane euro în aceeași perioadă a anului anterior, potrivit companiei.

Grupul a precizat că incertitudinea din regiune cauzată de criza financiară a atras scăderea vânzărilor de autoturisme, care a afectat vânzările de produse de asigurare prin intermediul comercianților de autovehicule din regiune.