EDUCATIE FINANCIARA

Care banci au cele mai bune pachete de cont curent, cu si fara incasarea salariului

Aproape toate bancile mari au lansat in ultima perioada noi tipuri de pachete de cont curent gratuite, care includ card, online banking, retrageri de numerar si plati online, cu conditia incasarii lunare de venituri intre 500 si 1.200 de lei.

Trei banci (ING, Unicredit si OTP Bank) impun o conditie complementara incasarii veniturilor, si anume efectuarea unei tranzactii cu cardul sau online, pentru ca pachetul sa fie gratuit.

CSALB: o banca a vrut sa scada 41.100 de lei din datoria unui client executat silit, dar acesta a refuzat

În anul 2020 au fost deschise 433 de negocieri între consumatori și bănci/IFN-uri, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Dintre acestea, în raport cu băncile, s-au finalizat până acum 223 de negocieri cu împăcarea părților, iar în 51 de cazuri nu s-a ajuns la un rezultat agreat de ambele părți, anunta CSALB intr-un comunicat, in care adauga:

ING a blocat alocatia copilului. Ce trebuie sa fac?

"ING a blocat alocatia copilului. Cui ma pot adresa? Executorul spune ca inca nu a trimis situatia si sa ma adresez tot bancii. Deci ma trimit ca mingea de fotbal de la unu la altu. Cum trebuie sa ma comport? Va multumesc anticipat!", intreaba un cititor, la Reclamatiibanci.ro.

Romanii reclama bancile si IFN-urile mai mult la CSALB decat la ANPC, pentru ca pot obtine beneficii din renegocierea contractelor

Clienții băncilor și IFN-urilor au început să prefere Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) pentru a-și rezolva problemele cu băncile și IFN-urile, în locul unei reclamații la Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că pot obține beneficii din renegocierea contractelor.

ING Bank a dublat iar platile cu cardurile

ING Bank Romania a avut din nou, in acest sfarsit de saptamana, un incident privind platile cu cardurile, respectiv dublarea platilor, pentru a treia oara in ultimul timp si a doua luna la rand, spre disperarea clientilor bancii, care se plang ca se intampla prea des si acuza banca de neprofesionalism sau chiar o suspecteaza de rea-vointa.

Raiffeisen Bank este reclamata de clienti ca nu vrea sa le inchida conturile prin telefon sau online, ci doar printr-o cerere scrisa, intr-o sucursala

"Cu ceva ani in urma, Raiffeisen m-a notificat despre decizia de anulare a cardului meu (la care veam o intarziere rate). Bun! Intre timp am achitat tot debitul, sperand sa scap de ei. Nu se poate inchide contul telefonic, ma taxeaza cate 10 ron lunar pentru NICI un serviciu, mai mult, 40 ron pentru administrare card pe care ei l-au reziliat!", reclama un cititor Bancherul.ro. (vezi aici detalii)

Cadoul BRD pentru copii, de 1 iunie: le blocheaza alocatiile pe card

Cadoul BRD pentru copii de ziua lor, 1 iunie, este blocarea alocatiilor pentru carduri, daca parintii lor au datorii la banca, ceea ce poate fi considerat un abuz.

Firma mea are o problema cu o plata facuta prin banca: cum o pot rezolva fara sa apelez la instanta de judecata?

"Sunt clientul unei banci, persoana juridica, am efectuat o plata in euro pentru o firma din Germania, in vederea achizitionarii unui autoturism. Dupa 5 zile de la depunerea la banca a ordinului de plata, am solicitat blocarea tranzactiei si restituirea sumei, deoarece am obtinut informatii ca societatea beneficiara nu exista la sediul indicat. Ce obligatii are banca fata de clientul sau care a efectuat plata? Poate fi chemata in judecata pentru refuzul restituirii sumei?"

Clauze abuzive la Raiffeisen? Cardurile de cumparaturi nu mai pot fi folosite, iar optiunile rate fara dobanda si perioada de gratie nu se mai aplica, daca se amana ratele, conform OUG 37/2020

Utilizatorii de carduri de credit (de cumparaturi) Raiffeisen Bank nu vor putea folosi cardurile de credit pe perioada de suspendare a ratelor, conform OUG 37/2020, potrivit unei informari publicate de banca, fara explicatii.

Amanarea ratelor la credite poate fi doar un paliativ pentru criza COVID-19: bancile si clientii lor trebuie sa se pregateasca pentru ce se va intampla ulterior

Multi clienti au bancilor care ne-au cerut ajutorul si sfatul cu privire la amanarea ratelor la credite s-au aratat ingrijorati cu privire la doua mari probleme:

1. Faptul ca amanarea ratelor inseamna un cost suplimentar;

2. Ce se va intampla dupa ce se termina perioada de amanare, cand, pe de o parte, vor trebui sa plateasca o rata mai mare, iar pe de alta viitorul ramane nesigur, adica nu stiu daca vor mai avea loc de munca, iar daca vor avea, daca nu cumva salariul va fi mai mic decat acum.