poprire

Buna ziua! Este legal sa se puna penalizari unei popriri existente care se achita conform ,,angajamentului (poprire abuziva despre care nu stiam pana cand nu a fost pusa in practica). Mentionez ca m-am interesat de ce suma ar mai fi de plata pt aceasta poprire atat la angajator cat si la Bej. Ambii mi-au spus sumele de 1647 respectiv1657 lei., iar recuperatorii de la integral mi au spus ca am de achitat 2200 lei pt ca sunt percepute panalitati pe fiecare zi. Le-am spus de legea 52/2016 si au spus ca pt mine nu este ,,buna" pt ca eu aveam data scadenta pe 30.06 2016 si legea nu se poate aplica in cazul meu. Ce se poate face in acest caz? Pt ca mie mi se opreste mereu din salariu, dar suma mea creste si nu mai apuc nicioodata sa achit totul

Raspuns

Stimata doamna,


Legea 52/2016 trebuie sa se aplice si in cazul dumneavoastra, chiar daca e vorba de un credit mai vechi, intrucat vorbim de penalitati pentru executarea silita care se desfasoara in prezent. Asadar, firma de recuperare Integral Collection nu ar trebui sa va aplice penalitati pentru datorie.


Ceea ce trebuie sa faceti este in primul rand o reclamatie catre Integral Collection, dupa care reveniti la mine cu raspunsul, pentru a va spune ce trebuie sa faceti in continuare.

5 comentarii

Alexandra Velicu
21-07-2021

Buna ziua! Am facut o reclamatie catre cei de la Integral, m-au sunat dupa mult timp si a inceput doamna care se ocupa de caz sa tipe la mine..A zis ca nu se pune problema sa ma incadrez in acea lege, sa ma linistesc. Si daca mai deranjez cu reclamatii sau alte lucruri de genul este posibil sa ma trezesc cu executorul la usa. I am spus ca nu se poate deoarece se opreste bani lunar conform popririi si nu apare ca eu sunt de rea credinta si nu vreau sa platesc, iar doamna mi-a spus ca este posibil sa vina executorul si sa ia pe langa suma oprita in luna august(urmatoare poprire) si bunuri in valoarea a ceea ce a mai ramas. De asemena, a zis ca nu este cazul sa fac tam tam pentru ca lunar imi apare la suma,in plus, cativa lei sau cateva zeci de lei. Iar pana acum a fost asa...ultima rata era in august, odata cu cresterea penalitatilor a ajuns in septembrie, iar ieri mi a zis acea doamna ca fiind adaugate si penaliteti pentru luna iukie, ultima rata va fi in octombrie. Ceea ce inseamna ca se decaleaza mereu cu cate o luna si eu nu mai termin. Am fost la protectia consumatorului si mi-au spus sa fac o sesizare deoarece sunt mai multe plangeri pe numele acestei firme de recuperare si pt abuzurile lor si imi este teama sa demarez cva, pt a nu se tine de cuvant doamna respectiva.

Alexandra Velicu
21-07-2021

Buna ziua! Am facut o reclamatie catre cei de la Integral, m-au sunat dupa mult timp si a inceput doamna care se ocupa de caz sa tipe la mine..A zis ca nu se pune problema sa ma incadrez in acea lege, sa ma linistesc. Si daca mai deranjez cu reclamatii sau alte lucruri de genul este posibil sa ma trezesc cu executorul la usa. I am spus ca nu se poate deoarece se opreste bani lunar conform popririi si nu apare ca eu sunt de rea credinta si nu vreau sa platesc, iar doamna mi-a spus ca este posibil sa vina executorul si sa ia pe langa suma oprita in luna august(urmatoare poprire) si bunuri in valoarea a ceea ce a mai ramas. De asemena, a zis ca nu este cazul sa fac tam tam pentru ca lunar imi apare la suma,in plus, cativa lei sau cateva zeci de lei. Iar pana acum a fost asa...ultima rata era in august, odata cu cresterea penalitatilor a ajuns in septembrie, iar ieri mi a zis acea doamna ca fiind adaugate si penaliteti pentru luna iukie, ultima rata va fi in octombrie. Ceea ce inseamna ca se decaleaza mereu cu cate o luna si eu nu mai termin. Am fost la protectia consumatorului si mi-au spus sa fac o sesizare deoarece sunt mai multe plangeri pe numele acestei firme de recuperare si pt abuzurile lor si imi este teama sa demarez cva, pt a nu se tine de cuvant doamna respectiva.

Vasile Pop Coman - jurnalist GhiseulBancar.ro
25-07-2021

Stimata doamna,

OUG 52/2016 se aplica si in cazul dumneavoastra, iar daca firma de recuperare Integral Collection nu vrea sa respecte aceasta lege si v-a amenintat, intimidat sau hartuit, trebuie sa faceti o plangere la Protectia Consumatorilor (ANPC), fara sa va fie frica de eventuale consecinte, pentru ca nu vi se poate intampla nimic rau.

Sfatul meu e sa faceti o plangere la ANPC, dupa care sa reveniti la mine cu rapunsul, pentru a va ajuta sa rezolvat problema.

Articolul 60 din OUG 52/2016 spune astfel:

"Se interzic:

a) cesionarea contractului de credit și a accesoriilor, precum și a creanței către o entitate care nu are sediul social, o sucursală sau un reprezentant în România;

b) perceperea de comisioane, dobânzi și dobânzi penalizatoare, cu excepția dobânzilor penalizatoare legale, de către entitățile de recuperare creanțe;"

Asadar, este interzis de lege ca Integral Collection sa va aplice penalitati la datorie, cu exectipa dobanzii penalizatoare legale, care este 4% plus dobanda de referinta a BNR, in prezent, 1,25%, in total 5,25%.

Ce spune art. 54 din OUG 52/2016:

(1) Se interzice aplicarea dobânzilor penalizatoare la soldul creditului sau la valoarea totală a creditului ori la valoarea totală plătibilă de către consumator.

(2) În toate cazurile, cuantumul dobânzilor penalizatoare nu trebuie să depășească principalul restant.

Art. 48, aliniatul (3) din OUG 52/2016 prevede urmatoarele:

"Entitatea care desfășoară activitatea de recuperare creanțe elaborează, împreună cu consumatorul, un plan de achitare a datoriilor/obligațiilor adaptat la veniturile actuale ale acestuia, ce poate include:

a) eșalonarea plății sumelor datorate;

b) reducerea sumei totale de plată;

c) oferirea unei perioade fără plăți;

d) consolidarea mai multor datorii."

Ceea ce inseamna ca firma de recuperare este obligata de lege sa va ofere solutii pentru achitarea datoriilor in functie de posibilitatile dumneavoastra financiare.

Art.60 din OUG 52/2016 mai arata urmatoarele:

"Se interzic:

e) utilizarea de tehnici care să hărțuiască sau să abuzeze orice persoană în legătură cu recuperarea creanțelor;

f) utilizarea, în cadrul procesului de recuperare creanțe, de amenințări sau alte tehnici agresive, cu scopul de a vătăma fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia ori de a-i afecta reputația;

g) contactarea consumatorului, în cadrul procesului de recuperare creanțe, la locul de muncă al acestuia;

h) contactarea, în legătură cu recuperarea creanțelor, a oricărei alte persoane diferite de consumator, succesorii legali, avocatul sau împuternicitul acestuia, creditorul, avocatul sau împuternicitul creditorului;

i) afișarea la ușa apartamentului/blocului a notificărilor/ somațiilor/adreselor în legătură cu recuperarea creanțelor, cu excepția actelor de procedură afișate la solicitarea executorului judecătoresc ori a instanței de judecată;

j) comunicarea entității care desfășoară activitatea de recuperare creanțe cu consumatorul în intervalul orar 20.00- 09.00."

Asadar, abuzurile si amenintarile reprezentantilor firmelor de recuperare creante sunt interzise de lege.

De aceea, va sfatuiesc sa faceti o plangere la ANPC, dupa care sa reveniti la mine cu rapunsul, pentru a va ajuta sa rezolvat problema.

Cu stima,

Vasile Coman

jurnalist

Ghiseulbancar.ro

Buza Ionela
26-08-2021

Buna ziua, am si eu o problema tot cu o poprire la un contract din 2014. am luat un laptop in rate de la Cetelem, iar pe linga acesta mi-au virit si un card Cetelem. Ratele la laptop le-am achitat, integral raminind de plata doar cardul cu care am facut cumparaturi, mai aveam de plata la card 1135 ron, am pirdut legatura cu ei in momentul in care nr de tel care il aveau de contact cu mine mi-a fost inchis de cei de la vodafone refuzind sa fac abonament la etc.Anul acesta mi-a venit acasa de la un domn executor Ionilete Raoul un plic cu poprire pe salariu, m_au anuntat cei de la serviciu, am fost de acord poprirea fiind de 526 ron pe luna, poprirea facandu-se de pe data de 11 06 2021, urmind ca in luna septembrie sa fie achitata suma de 1835 ron din care 700ron rezulta cheltuieli judecata. Problema este caci si Bcr imi opreste in fiecare luna cite 320 ron, cind scot bani de pe card, iar cind am sunat la biroul domnului executor, nu recunosc de sumele depuse in contul lor, iar azi cind am sunat nici nu au mai raspuns. Ce este de facut? Va multumesc anticipat. Buza Ionela

Vasile Coman - Ghiseulbancar.ro
27-08-2021

Trebuie sa trimiteti cate o reclamatie la BCR si la executorul judecatoresc, in care sa le solicitati rambursarea sumelor de bani retinute peste pragul de 33% din salariu, cat prevede legea.
Va rog sa reveniti la mine cu raspunsurile la reclamatii sau daca nu primiti raspunsuri, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Posteaza un comentariu