Tag: protectia consumatorului

BRD isi face reclama inselatoare la credite, cu o dobanda mult mai mica decat cea reala

BRD isi promoveaza creditul de nevoi personale Expresso cu o dobanda fixa de 8,74%, care de fapt este inca o data mai mica decat cea reala, motiv pentru care putem spune ca este vorba de o reclama inselatoare.

Vodafone l-a taxat nejustificat pe un client, pentru servicii de telefonie inexistente

Vodafone a recunoscut, intr-o scrisoare trimisa unui client, ca a gresit taxandu-l cu aproape 2.000 de lei pentru servicii de comunicatii pe care, in realitate, nu le-a furnizat niciodata acestuia, iar clientul nu le-a utilizat.

Vodafone mi-a facut un abonament fara acordul meu, iar acum ma executa silit. Ce pot sa fac?

"Am primit de la o firma de recuperare, Kredit Inkaso, o executare silita de 6.000 de lei pentru un abonament la Vodafone facut pe numele meu, online, fara ca eu sa semnez vreun contract si fara sa stiu de existenta lui.

Cand vor renunta bancile la reclamele cu stelute, adica inselatoare?

Unele banci aniverseaza 10 ani de la izbucnirea crizei din 2008 facandu-si reclama inselatoare la credite, afisand dobanzi mai mici decat costul real al unui imprumut, exprimat prin Dobanda Anuala Efectiva (DAE).

ING Bank isi face reclama incorecta la credite, cu o dobanda mai mica decat cea reala

ING Bank isi face reclama incorecta la creditul de consum “pe repede´nainte”, prezentand o dobanda mai mica decat cea reala, reflectata prin Dobanda Anuala Efectiva (DAE), aceasta din urma fiind ascunsa, cu litere mici, invizibile, in subsolul imaginii.

Cum incalca legea Credit Europe Bank, fara ca vreo institutie de supraveghere (BNR) sau de protectie a consumatorilor (ANPC) sa observe

Timp de mai multi ani, Credit Europe Bank, o banca detinuta de turcul Hüsnü M. ÖzyeÄŸin, prin Fiba Group, incalca normele legale privind promovarea produselor de creditare, mai exact cardul de credit CardAvantaj, care este produsul emblematic al acestei banci, fara ca institutia de supraveghere a sistemului bancar, BNR, sau cea de protectie a consumatorilor, ANPC, sa se sesizeze.

ANPC nu-si indeplineste atributia de a-i proteja pe romanii momiti de IFN-uri cu imprumuturi online foarte scumpe

ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) nu-si face datoria de a proteja persoanele momite de IFN-urile (Institutii Financiare Nebancare) care-si promoveaza extrem de agresiv creditele online cu 0% dobanda, ascunzandu-si dobanzile reale, de mii de ori mai ridicate decat un credit bancar, la care se adauga penalitati de intarziere si mai mari.

Raiffeisen Bank si-a abuzat clientii, majorandu-le dobanda la creditele restructurate, a stabilit justitia, dand dreptate ANPC

O decizie definitiva a Inaltei Curti de Casatie si Justitie confirma plangerile unui numar de peste 20 de clienti ai Raiffeisen Bank, reprezentati de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), ca banca le-a majorat in mod abuziv dobanda la creditele restructurate, sfidand astfel “competenta si grija așteptată, rezonabil, de un consumator din partea comercianților”.

Au voie banca si executorul judecatoresc sa puna penalitati atat de mari pentru un credit restant?

De la suma 8300 Ron cat am avut pe contractul de credit de la Bancpost ni s-a trimis poprirea cu suma de 16000 Ron. Din care ni s-a tras pana acuma 13000 de Ron. Am vorbit cu executorul sa vedem cat mai avem de platit si ne-a comunicat ca inca mai avem 8100 Ron, ca se adauga penalitati in fiecare luna pana la terminarea sumei de achitat. La servici ni-o calculat contabilu si mie si la sotu si ar mai fi ramas numai 3300 ron, dar ei tot baga penalitati, si asa nu se mai poate. Va rog sa-mi spunet daca au voie sa bage atatea penalitati. Ce sa fac? Dar asa nu se mai poate, sa tot platesti si tot penalitati! Asa nu mai termini de platit", se plange un cititor al site-ului Reclamatiibanci.ro, dedicat educatiei financiare si rezolvarii problemelor dintre banci si clientii acestora.