Tag: litigiu

Unde m-as putea adresa pentru a rezolva problema datoriilor la banci, daca nu am bani sa ma judec?

"Am 5 popriri pe cont si 2 salarii. Din cont mi se retine jumatate din fiecare salariu ducandu-se amandoua jumatatile la cel mai vechi popritor si cel mai mare. Din aceasta cauza, unul din cei 4 popritori ramasi doreste sa imi puna poprire la angajatori urmand ca si acestia sa imi opreasca 1/3 din salarii.

Ionut Stefan, conciliator CSALB: Rolul nostru este de a face multumiti consumatorii si bancile nu doar cand iau sau dau credite, ci si cand apar probleme

 Conciliatorul este o meserie nouă și puțin cunoscută, dar ar putea deveni una pe care să și-o dorească mulți copii, pentru că seamănă cu cea de doctor: nu de trupuri sau de suflete, ci în problemele cu banii.

Ionuț Ștefan este un finanțist cu o experiență de peste 20 de ani, fost vicepreședinte al Camerei Consultanților Fiscali din România, dar și conciliator în cadrul CSALB, de la înființarea acestuia acum cinci ani, unde aplică același principiu care spune că îl caracterizează: pragmatismul.

Consumatorul trebuie sa-si stabileasca limita maxima si limita minima acceptabila, atunci cand negociaza cu banca

"Concilierea are un scop dublu: să asigure un standard înalt de protecție a consumatorilor și o bună funcționare a pieței financiar-bancare", spune Marieta Avram, care este avocat, profesor doctor si conciliator la CSALB (Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar), în interviul de mai jos.

"Cel mai important este faptul că, în cadrul acestei proceduri, consumatorul redobândește încrederea că este un partener contractual care are dreptul și puterea să negocieze, chiar dacă, așa cum se spune, este ”partea slabă” în contract", adaugă ea.

Romanii reclama bancile si IFN-urile mai mult la CSALB decat la ANPC, pentru ca pot obtine beneficii din renegocierea contractelor

Clienții băncilor și IFN-urilor au început să prefere Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) pentru a-și rezolva problemele cu băncile și IFN-urile, în locul unei reclamații la Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că pot obține beneficii din renegocierea contractelor.

CSALB primeste un numar record de cereri pentru negocieri cu bancile si IFN-urile

Finalul stării de urgență aduce o creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), anunta institutia intr-un comunicat, in care mai mentioneaza:

CSALB poate avea un rol important in depasirea crizei COVID-19

Criza pandemiei coronavirusului COVID-19 s-ar putea transforma intr-o criza financiara la fel de mare ca si cea din 2008, ambele avand in comun elementul surpriza, iar ulterior panica si nesiguranta, cu efecte imprevizibile si cu potentiale conflicte, precum cele dintre banci si clientii acestora.