Tag: credite neperformante

Restantele la Biroul de Credit sunt in crestere

Numarul persoanelor fizice cu restante la Biroul de Credit a crescut in ianuarie, pentru a treia luna consecutiv, cu peste 13.000 de persoane, la un total de 648.873 de restantieri.

Restantele la credite au crescut cu o jumatate de miliard de lei intr-o luna, iar rata creditelor neperformante a urcat la 10,02%

Restantele la creditele acordate de banci cu valori mai mari de 20.000 de lei inregistate la Centrala Riscului de Credit (CRC) de la BNR au crescut cu o jumatate de miliard de lei in luna noiembrie, revenind la nivelul din luna iunie.

Numarul restantierilor din Biroul de Credit a crescut cu peste 10.000 intr-o luna, la cel mai ridicat nivel din ultimii 3 ani: 739.513

Numarul restantierilor cu intarzieri de peste 30 de zile la credite raportati de 31 de banci si 26 de IFN-uri care i-au imprumutat a crescut cu 10694 de persoane in luna mai, la un total de 739.513 persoane, cel mai ridicat nivel din 2013 pana acum, arata datele publicate de BNR.

Restantele la credite si numarul datornicilor de la Biroul de Credit ating noi maxime istorice

Numarul persoanelor fizice cu restante de peste 30 de zile raportate la Biroul de credit de catre 31 de banci si 26 de IFN-uri a ajuns la 728.819 in aprilie, un record istoric.

Bancile au acordat credite noi populatiei si firmelor in valoare totala de 6,3 miliarde lei in luna martie

Bancile au acordat credite noi populatiei si firmelor in valoare totala de 6,3 miliarde lei in luna martie, un nivel apropiat de recordul ultimilor ani stabilit in iunie 2015, de 6,6 miliarde lei, arata statisticile BNR.

Topul bancilor dupa active in 2014, conform datelor BNR

Banca Transilvania (BT) a fost in 2014 campioana bancilor romanesti in privinta majorarii volumului de active, cu 3,5 miliarde lei, ajungand la un total de 35,6 miliarde lei, cota sa de piata urcand de la 8,9% la 9,8% din totalul activelor bancare, de 364 miliarde lei.

Bancile trebuie sa-si asume responsabilitatea fata de clienti si dupa ce vinde creditele neperformante firmelor de recuperare a creantelor

In Codul de bune practici bancare propus recent de Consiliul Patronatelor Bancare din Romania se arata ca bancile trebuie sa-si asume responsabilitatea fata de clientii sai si dupa ce vinde creditele neperformante firmelor de recuperare a creantelor.

Restantele la Biroul de Credit ating noi recorduri de crestere, un indiciu ca romanii ramburseaza tot mai greu creditele la banci

Restantele de peste 30 de zile la creditele obtinute de romani de la banci, inregistate la Biroul de Credit, au atins cel mai ridicat nivel din ultimul an, ceea ce inseamna ca populatia isi achita tot mai greu datoriile, in ciuda datelor statistice care arata o revenire a cresterii economice si a nivelului veniturilor.

Piata de colectare creante din Romania, in fata unei provocari majore: recuperarea creditelor ipotecare neperformante si a creditelor corporate

Piata de colectare creante din Romania, in principal creditele neperformante ale bancilor, a crescut in 2013 cu 10%, cifra de afaceri inregistrata de firmele din acest domeniu ajungand la 260 milioane lei, fata de 240 milioane lei in 2012, a anuntat cu cateva momente in urma compania de colectare creante EOK KSI Romania, in cadrul unei conferinte de presa. Sursa datelor sunt raportarile companiilor la Ministerul Finantelor.

Trei termeni de specialitate din domeniul bancar ce ne afecteaza pe toti, explicati pe intelesul tuturor de seful supravegherii bancilor din BNR, Nicolae Cinteza

Deleveraging, provizioane, credite neperformante. Sunt trei cuvinte din jargonul bancar ce nu inseamna nimic pentru cei mai multi romani, dar care exprima niste fenomene din piata bancara cu un impact nebanuit pentru banci dar si pentru toti cei care au conturi, credite, depozite bancare. Seful supravegherii din BNR, Nicolae Cinteza (foto), explica, pe intelesul tuturor, care este intelesul celor trei cuvinte si cum se reflecta acestea in masurile de supraveghere a bancilor pe care le adopta banca centrala, in activitatea bancilor si a relatiei acestora cu clientii.