8 Oct 2020
În anul 2020 au fost deschise 433 de negocieri între consumatori și bănci/IFN-uri, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Dintre acestea, în raport cu băncile, s-au finalizat până acum 223 de negocieri cu împăcarea părților, iar în 51 de cazuri nu s-a ajuns la un rezultat agreat de ambele părți, anunta CSALB intr-un comunicat, in care adauga:
25 Sep 2020
Clienții băncilor și IFN-urilor au început să prefere Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) pentru a-și rezolva problemele cu băncile și IFN-urile, în locul unei reclamații la Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că pot obține beneficii din renegocierea contractelor.
2 Jun 2020
"Sunt clientul unei banci, persoana juridica, am efectuat o plata in euro pentru o firma din Germania, in vederea achizitionarii unui autoturism. Dupa 5 zile de la depunerea la banca a ordinului de plata, am solicitat blocarea tranzactiei si restituirea sumei, deoarece am obtinut informatii ca societatea beneficiara nu exista la sediul indicat. Ce obligatii are banca fata de clientul sau care a efectuat plata? Poate fi chemata in judecata pentru refuzul restituirii sumei?"
19 May 2020
Finalul stării de urgență aduce o creștere semnificativă a cererilor prin care consumatorii solicită intrarea în negociere cu băncile în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), anunta institutia intr-un comunicat, in care mai mentioneaza:
1 May 2020
Multi clienti au bancilor care ne-au cerut ajutorul si sfatul cu privire la amanarea ratelor la credite s-au aratat ingrijorati cu privire la doua mari probleme:
1. Faptul ca amanarea ratelor inseamna un cost suplimentar;
2. Ce se va intampla dupa ce se termina perioada de amanare, cand, pe de o parte, vor trebui sa plateasca o rata mai mare, iar pe de alta viitorul ramane nesigur, adica nu stiu daca vor mai avea loc de munca, iar daca vor avea, daca nu cumva salariul va fi mai mic decat acum.
24 Apr 2020
"Buna ziua, Am facut o cerere de amanare a ratelor la banca si am fost refuzata, cu motivul ca sunt pensionara, iar pensionarii nu pot beneficia de amanarea ratelor la credite pentru ca nu sunt afectati de criza coronavirusului. Este normal? Familia mea a fost afectata de criza, fiul meu a ramas fara serviciu", intreaba un cititor la Reclamatiibanci.ro.
8 Apr 2020
Criza pandemiei coronavirusului COVID-19 s-ar putea transforma intr-o criza financiara la fel de mare ca si cea din 2008, ambele avand in comun elementul surpriza, iar ulterior panica si nesiguranta, cu efecte imprevizibile si cu potentiale conflicte, precum cele dintre banci si clientii acestora.
4 Apr 2020
Va prezentam mai jos raspunsuri utile la intrebari frecvente primite de la cititori despre aplicarea OUG 37/2020 privind amanarea ratelor la credite.
La "Comentarii" puteti sa puneti si alte intrebari daca aveti nelamuriri sau aveti nevoie de ajutor pentru amanararea ratelor
25 Mar 2020
Banca Nationala a Romaniei (BNR) a anuntat ca toate bancile si IFN-urile pot lua masura amanarii ratelor la credite pentru clientii afectati de criza coronavirusului COVID-19, iar Guvernul poate adopta un moratoriu pentru credite, in care poate include masuri suplimentare, precum subventionarea dobanzilor.
24 Oct 2019
Banca Nationala a Romaniei (BNR) introducea, in urma cu doi ani, in noiembrie 2017, un nou regulament, cu scopul declarat de a diminua dobanzile mari practicate de Institutiile Financiare Nebancare (IFN) care acorda credite online, inmultite ca ciupercile dupa ploaie in anii precedenti, astfel ca au ajuns sa reprezinte un pericol pentru stabilitatea financiara a tarii, in opinia bancii centrale.