UniCredit isi atentioneaza clientii sa nu se lase furati on-line

In ultimul timp, o serie de banci mari au devenit tinta hotilor virtuali, care incearca sa fure, prin intermediul unor formulare trimise in numele bancilor, datele cardurilor sau conturilor clientilor acestora si sa utilizeze fraudulos sumele din conturi sau de pe carduri.

Dupa Raiffeisen si BRD, UniCredit isi atentioneaza, la randul sau, clientii, cum sa se fereasca de hotii de carduri:

"O data cu utilizarea tot mai intensa a internetului si a postei electronice s-au inmultit si incercarile de furt de identitate bancara a clientilor bancilor comerciale.

Printre metodele de fraudare utilizate frecvent este cea denumita phishing, prin care se incearca obtinerea de informatii confidentiale direct de la utilizatorii de servicii bancare.

Aceasta metoda consta in trimiterea de mesaje electronice instant (pop-up) sau e-mail (care contin un link catre un site web fals, clona fidela a site-ului Bancii) prin care sunt solicitate informatii bancare precum numere de cont, numere de card, coduri PIN, nume si parole de utilizator Internet Banking (Online Banking), telephone service etc.

Va rugam sa retineti ca, pentru pastrarea confidentialitatii si integritatii tranzactiilor Dvs, este important sa nu divulgati informatiile de identificare ale cardului/cardurilor sau contului/conturilor proprii.

In acest sens, va rugam sa nu divulgati aceste informatii nimanui, nici chiar daca solicitarea vine aparent din partea bancii emitente. De asemenea, va rugam sa retineti ca Banca (prin angajatii sau reprezentantii ei) nu va va cere niciodata sa reconfirmati informatii bancare ce va apartin prin intermediul mesajelor si formularelor electronice sau ale unor pagini web. Orice mesaj prin care sunteti rugati sa dezvaluiti asemenea date reprezinta o incercare de fraudare.

Important !

Asigurati-va ca ati instalat pe calculatorul pe care il utilizati o versiune actualizata a unui program de protectie (software antivirus, software de filtrare email-uri junk/spam, software de protectie de tip filtrare URL etc)
Daca aplicatia va permite, folositi / nu dezactivati, optiunile de filtrare anti-phishing ale browserelor web.

Nu accesati linkurile din emailurile primite sau din mesajele de tip chat, daca nu sunteti siguri de autenticitatea expeditorului.
Daca ati primit orice tip de mesaj electronic prin care vi se solicita informatii bancare personale sau referitoare la compania pe care o reprezentati in relatia cu banca, nu raspundeti in nici un fel la respectivul mesaj.

Sunati de urgenta la numerele de telefon +40 21 203 22 99 sau 0800 888 111 si comunicati continutul mesajului receptionat. Operatorii nostrii este posibil sa va solicite sa trimiteti respectivul mesaj catre o adresa de e-mail a bancii, pentru a-l analiza.

GhiseulBancar.ro

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu