Piata de leasing operational ar putea creste cu 25%

Companiile de leasing operational vor aduce cresteri de 25% pe piata de profil in acest an, estimeaza filiala din Romania a companiei olandeze de leasing operational LeasePlan Corporation.

Potrivit directorului general al LeasePlan Romania, Bogdan Apahidean, leasingul oprational este indicat in contextul problemelor de lichiditate, deoarece ofera solutii companiilor pentru reducerea costurilor cu administrarea parcului auto.

"Piata romaneasca de leasing operational are potential important de crestere, chiar si intr-o perioada de criza, deoarece este subdezvoltata comparativ cu alte tari din Europa de vest, reprezentand numai 3-4% din totalul pietei de leasing", considera directorul general al LeasePlan Romania, Bogdan Apahidean.

Comparativ cu pietele din Europa de Vest, unde leasingul operational are o pondere de peste 20%, cea din Romania poate inregistra cresteri de 25% in 2009, pana la circa 25.000 de vehicule, potrivit lui Apahidean. La sfarsitul lui 2008, firmele de leasing operational administrau circa 20.000 de autovehicule.

Mai mult, leasingul oprational ofera solutii companiilor pentru reducerea costurilor cu administrarea flotei auto, fiind indicat pe timp de criza.

Returnarile de masini, riscante pentru cifra de afaceri

Directorul LeasePlan atrage atentia, in schimb, ca in toamna operatorii ar putea inregistra un numar de returnari mult mai mare de masini, iar revalorificarea masinilor ar putea genera pierderi importante pentru unii operatori.

Potrivit acestuia, unele companii de leasing operational din Europa de vest inregistreaza deja pierderi de circa 2.000 euro pe masina in urma revalorificarii lor.

Pentru jumatatea avestui an, LeasePlan estimeaza ca va inregistra un numar de circa 2.000 de masini si active de aproximativ 17 milioane euro, iar pentru finalul anului, directorul companiei se asteapta la o cifra de afaceri de 10 milioane euro si active de 25 milioane euro.

LeasePlan estimeaza ca va administra 2.500 de masini la sfarsitul anului, in 2008 LeasePlan inregistrand 1.350 de masini, o cifra afaceri de 2,6 milioane euro si active de 11,6 milioane euro.
Principalii clienti ai companiei sunt detinatorii de parcuri auto si, in special, multinationalele. "Din pacate, firmele romanesti detinatoare de parcuri auto considera ca fac mai bine administrarea in casa, fiind mai degraba o problema de mentalitate", a mentionat seful LeasePlan.

LeasePlan Romania a intrat pe piata romaneasca in martie 2007 si a devenit operationala in luna septembrie a aceluiasi an, printr-o investitie initiala de circa 1,3 milioane euro.

LeasePlan Romania face parte din grupul olandez LeasePlan, detinut de un consortiu alcatuit din Volkswagen Group, cu o participatie de 50%, Compania de Dezvoltare Mubadala din Abu Dhabi, cu 25%, si Grupul Olayan (25%).

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu