Piata de leasing, in scadere cu 80%

Piața românească de leasing s-a comprimat cu 75-80% în primul semestru, în principal din cauza scăderii accentuate a vânzărilor de autovehicule, a declarat, pentru NewsIn, secretarul general al Asociației Societăților de Leasing din România (ASLR), Adrian Dodiță.

"Estimăm că piața românească de leasing a scăzut cu 75-80% în primele șase luni ale acestui an. ÃŽn ce privește contractele nou semnate, piața s-a dus dramatic în jos. Foarte puține contracte noi au fost semnate în acest an și mai mult decât atât, unii clienți au renunțat la contractele de leasing din diferite motive", a menționat secretarul general al ASLR.

El a precizat că, în prezent, firmele de leasing sunt preocupate mai mult de derularea și încasarea ratelor de leasing provenite de la contractele anterioare și de valorificarea bunurilor recuperate.

"ÃŽn prezent, societățile de leasing trăiesc din veniturile contractelor semnate în urmă cu un an sau doi ani. Aceste contracte trebuie însă evaluate individual pentru ca societățile de leasing să știe care sunt posibilele venituri viitoare pe care se pot baza", a atras atenția secretarul general al ASLR.

Adrian Dodiță estimează că piața românească de leasing și-ar putea relua creșterea după actuala criză financiară, după ce se va debloca procesul de finanțare, probabil în 2010, însă "nu se va mai putea vorbi de creșteri de două cifre așa cum ne obișnuisem în ultimii ani".

Pentru perioada următoare a anului, secretarul general al ASLR estimează o calmare a tendinței descrescătoare a pieței la nivelul înregistrat în primul semestru.

ASLR este o organizație profesională, nonguvernamentală, nonprofit, apolitică și independentă, care reprezintă, apără și promovează interesele societăților de leasing din România.

ÃŽn 2008, ALB România avea o cotă de piață de 95%, cu o valoare a bunurilor finanțate de 4,6 miliarde euro, iar ASLR o cotă de piață de 3% și finanțări de 122 milioane euro. Firmele neafiliate reprezentau 2% din piață.

Piața românească de leasing a scăzut anul trecut cu 2,6%, până la 4,817 miliarde euro, ca urmare a impactului negativ al introducerii taxei de poluare a autovehiculelor și contextului economic dificil din ultima parte a anului.

Alte stiri

0 comentarii

Posteaza un comentariu